Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wereldfietsers (v) leeftijd 39 jaar (met een marge) ? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Wereldfietsers (v) leeftijd 39 jaar (met een marge) ?

Hallo...

Hier ook een stoere fietsster....tenminste ik doe een poging... ha ha ha!
Over 6 weken begint mijn eerste tocht op fiets, alleen 4 weken door Zuid-Thailand en Maleisië.

Ik (poep)....zeven kleuren, maar ik ga en ik doe het :-)
Dus ik ben een stoere fietsdame!!

Het zou leuk zijn om volgend jaar eens in contact te komen met vrouwen
van mijn leeftijd, misschien samen een leuke fietsvakantie?

Ik ben zelf 44 jr maar voel me veeeeeeel....jonger :P

Groet
TravelWoman (Sandra)
Hi Anja,

En toch wel stoer hoor. Want om die eerste keer alleen te gaan en die drempel te nemen... Waarschijnlijk zijn er zowel de ups en downs. En ik weet van mijn zus, die de SdC heeft gelopen, dat het een enorm bijzondere ervaring is. Zoveel mooie mensen en verhalen onderweg...en omdat er veel mensen dit doen en er veel geregeld is voor onderweg, is het behoorlijk veilig!
Dus kortom, veel plezier! Het lijkt me ook erg indrukwekkend.
@TravelWoman Sandra,

Ook een mooie reis die jij gaat doen, krijg steeds meer de kriebels om weer weg te gaan maar ja, ben net thuis en de dagen zijn op helaas :-(

Ben benieuwd naar hoe het jou gaat bevallen en inderdaad, een contact moment zou een goed idee zijn. Wellicht is het makkelijkst een keer naar zo'n weekend te gaan...

Veel plezier en zet hem op! :-)
Stoere dames,

Wat goed en inspirerend om te lezen dat jullie de stap zetten om alleen te gaan fietsen, in toch niet direct de meest voor de hand liggende landen.
Kigizie blijft ook al 2 jaar in mijn hoofd spelen. Ik denk bij dat land dat het veiliger is om met een 2e persoon te fietsen. Al lees ik nu dat dit niet hoeft.
Benieuwd naar de ervaringen.

Ik heb wel ervaring in het alleen fietsen, meerdere dagen, in Nederland.
Nu de grens nog over ;-)
Ik speel net als Travel woman met het idee om in november naar Azië te gaan, alleen w.s. Andere continenten lijken mij in deze periode minder geschikt.
Al staat Patagonië ook nog mijn lijstje (met backpack of fiets). Als dat een x waarheid wordt wil ik daar echt de tijd voornemen.
Iemand ooit in Sri Lanka gefietst?
Ik wil w.s ook via AWOl naar Sri Lanks of langs de Mehkong. Tips?
Het geeft me wel moed om tzt ook andere landen te gaan denken.

Fiets ze allemaal.
Groeten: Alegre
Ik maakte op mijn 18de mijn eerste buitenlandse fietsvakantie met My Way / Cycletours in de Languedoc. Heel gezellig. Daarna in heel veel landen gefietst. Soms met anderen of alleen. Ook heel leuk. Een paar jaar geleden maakte ik voor het eerst sinds lang een georganiseerde tocht. Opnieuw met Cycletours door Toscane. 's Avonds met je eigen tent slapen op een camping met bagagevervoer, gezamenlijk eten. Het gezelschap varieerde van mensen vanaf 24 tot 78 jaar. Ik geloof dat 23 mensen waren incl begeiding. Vijf stellen, drie alleenstaande mannen en daarnaast vrouwen tussen de 24 en 45. Dus ze zijn er wel hoor zoals eerdere forumschrijvers al schreven. Als je georganiseerd op reis gaat met bijvoorbeeld Cycletours is de kans groot dat je ook jonge vrouwen tegen komt. Dat hangt ook wel van de zwaarte van de reis af. Succes!
Hoi,
Ik ben de afgelopen jaren afwisselend in groepsreizen (van Cycletours) en in mijn eentje op fietsreis geweest. Het heeft allebei zijn voor- en nadelen en ik vind de afwisseling erg leuk. Komende winter ga ik drie maanden fietsen door Australië, heerlijk alleen!
Groet, Petra.
Is ook stoer Petra!
Hoe doen alle werkende wereldfietsers dat met hun vrije dagen? Ik neem PLB uren op, heb bijna 8 weken, maar daarna is het weer een aantal jaren op en heb ik zoals bijna iedere Nederlander gewoon recht op 4,5 week vakantie.
gr Anja
dijken63 schreef:Hoe doen alle werkende wereldfietsers dat met hun vrije dagen?
Een uur extra per dag werken buiten je contact. Niet voor geld maar voor tijd, levert een boel compensatie verlof op. :wink:
Een paar jaar geleden is er een 'women only' weekend georganiseerd.

Misschien voor herhaling vatbaar?

Het was erg gezellig!
@ Blanche: Zo'n uur extra werken per dag is voor mij geen optie, maar is inderdaad een manier. Zijn meer werkgevers waar dit soort constructies zijn. Denk dat mijn collega's niet blij worden als ik iedere 2 jaar meerdere weken weg zou gaan. Zij moeten dan nl mijn werk overnemen. En daartoe zijn ze volgend jaar bereid mits ik de zomervakantie fulltime werk (en dus voor hen werk). Daar ben ik al heel blij mee maar is niet een blijvende constructie.
hester b. schreef:Een paar jaar geleden is er een 'women only' weekend georganiseerd.
Misschien voor herhaling vatbaar?
Wat of wie houd je tegen om het te organiseren? :idea:
VéloBlanche schreef:
hester b. schreef:Een paar jaar geleden is er een 'women only' weekend georganiseerd.
Misschien voor herhaling vatbaar?
Wat of wie houd je tegen om het te organiseren? :idea:
De leeftijdsmarge?
hester b. schreef:
VéloBlanche schreef:
hester b. schreef:Een paar jaar geleden is er een 'women only' weekend georganiseerd.
Misschien voor herhaling vatbaar?
Wat of wie houd je tegen om het te organiseren? :idea:
De leeftijdsmarge?
Die snap ik even niet .... bedoel je dat je de vraag in dit draadje meeneemt naar de organisatie van een woman only weekend? Wat is dat nou voor onzin! Sowieso vind ik alle leeftijdsdiscussies onzin. Gaat om hoe mensen zijn en niet hun leeftijd. Ik prijs mezelf gelukkig dat ik vrienden heb in de categorie 21 t/m 86 jaar :wink: En eerlijk mijn vriendin van 86 is jonger van tong en gedachte dan sommige twintigers die ik ooit ontmoette. ZO!

Blanche
Ik zou zeggen: zolang ze maar fietsen! Maakt niet uit waar ter wereld.
Stoere vrouwen genoeg.
Anja
lvdeursen schreef:Merk dat er bij groepsreizen vooral oudere fietsers zijn - waar zijn de stoere meiden van mijn leeftijd? Wat zijn jullie ervaringen? Ben zelf net terug uit Tajikistan.

Sorry voor de laten reactie, ben net terug uit Marokko.

Natuurlijk vind ik een leeftijdsmarge ook onzin, maar lvdeursen zoekt fietsvrouwen van ongeveer haar leeftijd en ik ben 'ietsje' ouder.

'Women only' weekend wil ik met alle plezier organiseren, voor fietsvrouwen van alle leeftijden én in 2015!
Daar wil ik me ook zeker voor inschrijven: vrouwen weekend.

Groeten: Astrid
Er zijn zeker genoeg fietsende stoere dames, toch? Zelf ben ik inmiddels 48 maar altijd in voor grote avonturen. Zo heb ik zelf het plan om Vuurland -Alaska of Alaska -Vuurland te gaan fietsen (Vertrek ligt nog niet precies vast maar ergens tussen zomer 2016 en zomer 2017). Deze uitdaging ga ik niet alleen aan dus mochten er anderen geïnteresseerd zijn dan hoor ik dat graag.

Sluit me ook graag aan bij anderen die mooie plannen hebben, alleen fietsen is toch echt minder leuk.

Fietsen is fantastisch!!!

Noor
@Loekkie mooi plan! Ben een (solo)fietsende vrouw van 49 en sluit me aan bij je berichtje. Bovenaan mijn lijstje staat nu eind 2015 naar Nieuw Zeeland, maar ben zeer flexibel. Als meer dames dit plan hebben hoor ik het graag.
Ben ook een, sinds deze zomer,, solo fietsende vrouw, 50+, wil volgend jaar de R1 van Nederland naar St Petersburg fietsen. Ging voorheen altijd met mijn zoon maar die wilde niet meer mee. Dus deze zomer alleen geweest, Noord-Duitsland, Groningen en Friesland. Heb veel positieve opmerkingen gekregen. Geweldige ervaring! En een weekend alleen voor women, lijkt me een leuk idee. Als het kan, ben ik aanwezig!

Maiette
Wit schreef:
dijken63 schreef:Hoe doen alle werkende wereldfietsers dat met hun vrije dagen?
Een uur extra per dag werken buiten je contact. Niet voor geld maar voor tijd, levert een boel compensatie verlof op. :wink:
Of je gaat voor jezelf beginnen :lol: