Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Even mijn wereld veranderen - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Even mijn wereld veranderen

Ik had een nieuw topic geopend en gesloten met freeloaders. Mijn motivatie om deze weer gesloten werd, is omdat ik het gevoel had dat alles gezegd is. De bijdrage van Robert Jan is heel degelijk en beargumenteerd. Ook al deel je de mening of niet, dat snijdt tenminste hout.
Ik prijs me in ieder geval gelukkig dat ik in Nederland geboren. Al die luxe die je mee krijgt. Ik besef dat vaak in andere landen. Dat is zo ontstaan in de geschiedenis, zodat Nederland een welvarend land werd. Het is de wereld waarin ik ben opgegroeid. En daardoor kon ik ook een dure fiets kopen. Ja ja met geld.
Verder ga gewoon fietsen Jerome. Stop alle meningen in je hoofd en fietstas. Wees niet bang om je mening te veranderen. Kijk ook eens kritisch naar jezelf. Daarvoor is ook dit forum.
Rutger schreef:Ik had een nieuw topic geopend en gesloten met freeloaders. Mijn motivatie om deze weer gesloten werd, is omdat ik het gevoel had dat alles gezegd is. De bijdrage van Robert Jan is heel degelijk en beargumenteerd. Ook al deel je de mening of niet, dat snijdt tenminste hout.
Ik prijs me in ieder geval gelukkig dat ik in Nederland geboren. Al die luxe die je mee krijgt. Ik besef dat vaak in andere landen. Dat is zo ontstaan in de geschiedenis, zodat Nederland een welvarend land werd. Het is de wereld waarin ik ben opgegroeid. En daardoor kon ik ook een dure fiets kopen. Ja ja met geld.
Verder ga gewoon fietsen Jerome. Stop alle meningen in je hoofd en fietstas. Wees niet bang om je mening te veranderen. Kijk ook eens kritisch naar jezelf. Daarvoor is ook dit forum.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Dit geldt ook voor sommige andere deelnemers. Als je het met een beargumenteerde mening niet eens bent, bestrijd deze dan met argumenten en niet met waardeoordelen, zoals de suggestie dat sommige mensen een beperkte visie op het leven hebben, gefrustreerd zijn e.d.
Nog even voor de minder bewuste mensen hier op het forum!

Dit is wat er volgens mij nu gebeurt op aarde:

Het westerse sociale vangnet probeert geen mensen op te vangen maar juist langzaam te vangen....

http://m.youtube.com/watch?v=NNx4n70GWaM

http://m.youtube.com/watch?v=Flm6iPJ4T-4

Als je deze filmpjes niet snapt of het duurt te lang,
vat deze het een beetje samen...

http://m.youtube.com/watch?v=EPmmsy_0EVk

Food inc. Is een docu over de macht van voedselproducenten, ook interessant.

De media bepaalt tgw voor een groot gedeelte ons wereldbeeld.

We are (can be) the difference!!! NO FEAR, thats the only thing they've got on us!

Wat moet ik veranderen Rutger, ik ben ONE LOVE, ik heb niemand veroordeeld! Ik werd veroordeeld, veranderen jullie maar lekker van mening, het word tijd dat mensen die nergens bang voor zijn en dus minder hard schreeuwen maar een bruut worden!
Jouw mening is iig veranderd! Natuurlijk heb ik ook heel veel geleerd van dit hele verhaal GELUKKIG! :-)
Let's agree to disagree, shall we? Iedereen heeft z'n punt nu wel gemaakt?

Mooi. En dóór:)!
Robertjan schreef:Als ik het relateer aan de pyramide van Maslow, dan lijkt het wel alsof sommigen niet uit de tweede trap te krijgen zijn. Als het ware 'vastgeroest' in het gevoel zekerheid te moeten hebben. Die al vele jaren voorzichtig naar 'erkenning' op zoek zijn door verre reizen te maken. En die hier saamhorigheid zoeken door iedereen die niet gelijkgestemd is weg te honen.
Hoe verfrissend dat juist de voorzitter van deze vereniging zich eens zo uitspreekt. Hulde.
Jérôme schreef: Wat moet ik veranderen Rutger, ik ben ONE LOVE, ik heb niemand veroordeeld! Ik werd veroordeeld [..]
Jérôme, blijf vooral lekker jezelf, volgens mij ben je een mooi mens, niks verkeerds mee.

En mocht je ooit zweedse fietsplannen hebben: bij mij ben je welkom hoor!
Ik kan trouwens wonderbaarlijk lekker koken (haha) en als jij nou goed in houtjes hakken bent hebben we gelijk een mooie deal. :wink:
Blijkbaar is de discussie die we in het andere -stukgemodereerde- topic hadden nog niet afgelopen. Zolang de topic starter hier geen problemen mee heeft, is dit prima.

Ook verloopt de discussie goed. Het is een uitwisseling van standpunten, over en weer, en met een goede mate van respect.

Als moderators vinden het mooi om te zien dat het zo ook kan. Daarom ook eens een compliment aan jullie.
Ik heb het gevoel dat we elkaar inmiddels goed genoeg kennen en veranderd hebben op dit onderwerp, wil toch iedereen bedanken voor ALLE feedback want ik ben blij met het resultaat, het probleem ontstond ook omdat ik mijn verhaal iets te kort heb samen gevat in mijn openingspost... IK HEB ER VEEL VAN GELEERD! Dank!

@yopie als ik in de buurt ben P was ooit het plan tot ik erachter kwam dat je niet meer met de boot van noorwegen naar schotland kan! Dan fiets ik maar naar Rome iig lekker weer :D
Hallo Jerome,
Allereerst een goede en vooral boeiende reis toegewenst. Ik heb een kleine (ervarings) tip voor je. Als wij reizen hebben we altijd een aantal piepkleine kadootjes bij ons om weg te geven wanneer we spontaan worden uitgenodigd. Een sleutelhanger met een klompje bv of een boekenlegger met de afbeelding van een schilderij van onze grote meesters. Afhankelijk natuurlijk van waar (welke cultuur) je bent. Soms is een practisch kado meer op z'n plaats. Zie het als een uiting van je dankbaarheid voor de genoten gastvrijheid. Je kunt heel veel andere kadootjes bedenken of zelf iets maken. Dat voegt nog iets extra toe en zal zeker gewaardeerd worden. Denk hierbij bv aan houtsnijwerk. Wij hebben een keer een stel ontmoet, waarvan hij de mensen blij maakte met gitaarmuziek en zang en zij mutsen, wanten, sjaals enz enz breidde.
Het is zoals je zelf zegt heel fijn om te geven.
Wij weten uit ervaring dat in sommige culturen je altijd een kadootje bij vertrek meekrijgt van de gastheer of -vrouw. In die situaties was ik heel blij dat ik ook iets kon geven hoe klein ook.
Het reizen op de fiets en de vele mooie ontmoetingen die ik daarbij mocht beleven heeft mij het vertrouwen in de mensheid doen vergroten.
Ik wens je een fantastische belevenis toe.

Ineke
Hoi Jerome

Mooi om te horen dat er nog mensen zijn die het anders aanpakken.
Be the change. Mijn instelling is ook life is on big adventure, it's what you make of it.
Ik ga ook vaak op reis met de gedachte, verwacht niks dan valt het altijd mee. Avontuur is je laten verassen en het kiezen van je eigen pad. Voor mij dus geen betrouwbare uitgestippelde route om dat iedereen die rijd. Nee het avontuur zit in je eigen hoofd en bepaald zelf welke richting het op gaat.

Veel plezier en maak er wat moois van

Antoine

www.velomoda.nl
Dank voor de tips Ineke! En de lieve en aanmoedigende woorden!

Antoine :-) ik zag 2 beren..................... BROODJES SMEREN!!!

Misschien hier ff een selfie maken als ik dan toch zo graag ergens heen wil fietsen:

http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Krater_van_Derweze
Antonio-VeloModa.nl schreef:...Avontuur is je laten verassen...
Als dat zo is... dan maar geen avontuur :lol: :wink: .
moderator schreef:Als moderators vinden het mooi om te zien dat het zo ook kan. Daarom ook eens een compliment aan jullie.
Krijgen we nu ook een kleurplaat?
gerritdevries schreef:
moderator schreef:Als moderators vinden het mooi om te zien dat het zo ook kan. Daarom ook eens een compliment aan jullie.
Krijgen we nu ook een kleurplaat?
Kinderen die vragen worden...
Dacht even aan een documentaire van de VPRO. Ik denk een jaar of zes geleden. Maar het bleef me blij. En volgens mij ook een beetje de spirit in de geest van Jerome. In ieder geval ging ex verslaafden, gestraften of wie dan ook een fietsreis maken in Afrika. Ze hadden geen voedsel of budget. Maar slim slim. Ze klopten steeds bij campers of ze nog wat blikjes voedsel over hadden. Misschien wat voor jou Jerome. En tussendoor lekker fietsen.
Heb hem geprobeerd te googlen maar helaas...
Klinkt interresant! Avontuurlijk iig.
Ik ben inmiddels premier member bij helpX, heel blij mee!
Kwam een recent blog tegen van iemand die voor £25.17 zijn fiets en spullen bij elkaar heeft geraapt en van Edinburgh naar Lands End is gefietst waarbij hij in totaal £0.25 heeft uitgegeven±
How Far Can You Go On A £10 Touring Bike? (Answer: A Surprisingly Long Way)
It would prove to be a fascinating experiment. And it proved the point better than I could possibly have hoped: the total bill for the bike, luggage, tools, spares, accessories, camping gear and cooking gear was £25.17 — or, as I put it at the time, the price of a round of drinks.
How I Got A Free Touring Bike (Almost) Plus Gear & Luggage

Ik kan met de beste wil van de wereld niet indenken hoe je hem als een respectloze profiteur zou willen aanmerken. Tenzij je zelf duizenden euro´s hebt uitgegeven aan je eigen uitrusting en voorbereiding en nu onthutst moet constateren dat anderen zonder geld evenveel plezier blijken te kunnen hebben.
Hij liegt dat-ie barst!!

Dat zijn namelijk cantilever remmen en geen V-brakes:).

Mooiste: de DIY camping stove!!
misschien vergist hij zich

mario
Haha, zo ben ik dus ook aan mijn gear gekomen.
Ik had al veel, action/euromarkt, internet, goed zoeken.

Vertrek morgen, langs de Rijn naar de bron. Met korte uitstap onderweg.
Daarna waarschijnlijk vrijwilligerswerk in de Italiaanse Alpen.

Ja nu moet het echt gaan gebeuren en dan word het toch spannend.

Ik maak onderweg een topic aan om belangstellenden geïnformeerd te houden.

Toch wel HEEEEEL fijn het forum met alle GRATIS info!!! :wink:

Zwaaizwaai