Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Even mijn wereld veranderen - Forum Wereldfietser

Even mijn wereld veranderen

Hallo allemaal,

ik ga deze zomer vertrekken met de fiets met als eerste "doel" Rome.
Weinig getraind dus heel rustig opbouwen en sowieso geen haast!
Ik ben vrij man en wil eigenlijk overal even kijken dus we zien wel hoe het gaat.
In de toekomst wil ik denk ik ook emigreren dus dat is meteen leuk oriënteren.
Neem mn tent mee en ben lid van couchsurfing. Wil ook een blog bijhouden.

Het liefst zou ik ondertussen de mensen op deze aarde dichter bij elkaar willen brengen! Dit voelt als een roeping, maar dat kan ook aan mij liggen!! Het lijkt mij leuk i.i.g.. Wat sowieso al een uitdaging word is dat ik het zonder bron van inkomsten of spaargeld moet doen, slechts mijn verzekeringen worden betaalt zolang ik weg blijf en ik heb mn woning om in terug te keren, ooit!

Doelen

Genieten van al het mooie wat deze aarde bied
Bijdragen aan bewustwording mogelijkheden individu

Ik ben een man, 34, stier, seriously easy going, bewust! KTM trekking off-road

Omdat ik zo onbevangen op reis wil gaan lijkt het me lastig om een reisgenoot te vinden, mocht jij je nu toch ook "geroepen" voelen dan hoor ik het graag!!!

Meedenken is ook "toegestaan" P

Mvg

Jérôme :P
Het is dat je niet met beide benen op de grond hoeft te staan om te fietsen.
Jérôme schreef:Wat sowieso al een uitdaging word is dat ik het zonder bron van inkomsten of spaargeld moet doen.
Je wilt onderweg gaan werken? Of hopen op de goedheid van mensen onderweg?
Ja, beetje van beide als het even kan, sponsoren zijn ook welkom hoor!

Ik sprak laatst een meisje dat haar reis door zuid-amerika met een half jaar heeft kunnen verlengen zonder geld, d.m.v. Couchsurfing, ze kreeg steeds nieuwe adressen!

Ze zouden me toch niet laten omkomen van de honger hier op aard?

Tis spannend, maar ja, no guts no glory!!!
O, je gaat de mensen op deze aarde dichter bij elkaar brengen om voor jou te zorgen.
Aangezien geven vaak leuker is dan krijgen, misschien wel ja Joost!
Jérôme schreef:Aangezien geven vaak leuker is dan krijgen, misschien wel ja Joost!
Beste Jérôme,

Als je van mening bent dat geven leuker is dan krijgen waarom zorg jij er dan niet voor dat je in de gelegenheid bent om te geven? Nu breng je jezelf in de positie dat je afhankelijk bent van het geven van anderen. Mij lijkt dat inderdaad niet leuk.

In (Noord-)Europa zijn wij zo waanzinnig rijk. Ik voel plaatsvervangende schaamte wanneer ik er aan denk dat jij - inwoner van Fort Europa, en een land met een minimumloon en sociale zekerheid - wil gaan leven op de zak van mensen die zoveel minder hebben. In Europa zal dat misschien nog wel meevallen. Maar als ik je goed begrijp ben je van plan om voor onbepaalde tijd op reis te gaan en zou het dus zomaar zo kunnen zijn dat je naar gebieden gaat waar het leven voor een westerling heel goedkoop is en mensen heel weinig hebben. Wil je van die mensen vragen om ervoor te zorgen dat jij niet omkomt van de honger terwijl je daar ook prima zelf voor kan zorgen?

Waarom zoek je juist die spanning op?
als ik het goed begrijp , wil je gewoon op reis op andermans kosten....?
Reizen kost geld, een heleboel geld eigenlijk......je kan er wel een erezaak van maken om heel erg goedkoop te gaan reizen dat kan, maar je zinnen zetten op de "goedheid" van andere mensen lijkt me geen strak plan, en ook een beetje naief moet ik zeggen.....

Mijn inziens mensen dichter bij elkaar brengen doe je niet door van hen in de eerste plaats te profiteren maar eventueel wel door te helpen op de een of andere manier.....

maar ieder zijn gedacht daarover he.... :wink:
Wat zijn jullie toch allemaal met geld bezig....
Heeft een van jullie het al eens geprobeerd?
Raar dat niemand hier open minded is en benieuwd is naar het eindresultaat..

IF YOU CAN DREAM IT, YOU CAN DO IT!!!!

Nogmaals IK ben vrij man!!!! En bewust!

En vanaf nu hoef ik geen feedback meer van bange mensen!

Als dit wel doorgaat moet ik mijn oproep maar verwijderen want als iemand zegt dat hij de wereld wilt verbeteren en je komt zijn idee afkraken ipv steunen of zelf ideeen aanbrengen dan ben je mijns inziens negatief bezig.

Ik heb voor hele hete vuren gestaan en ben nergens bang voor, zeker niet voor geld!
Echt heel jammer van al die negatieve reacties, waarschijnlijk mensen die te veel op fora zittten en nog nooit door een slechte buurt hebben gelopen...

Ik denk dat je meer voor arme volken betekent als je met ze samen leeft, dan als dat je er voorbij fiets met je te dure gps toestel en je zonnebril op!

Dus even voor de duidelijkheid: nu alleen nog reactie's gewenst waar ik wat aan heb, dat het leven hard kan zijn hoef je mij niet te vertellen. Dus zit je helemaal vast in je leventje hier en denk je dat reizen alleen kan als je geld hebt en een plan en vooral veel angst ga dan maar iemand anders van commentaar voorzien!
Beste mensen,

Ik begrijp de discussie, maar die zou niet in dit topic gevoerd moeten worden.
Dus alleen reageren als je met hem mee zou willen en daar vragen over hebt.

Een discussie over 'free-loaders' kan uitstekend in 'Kletspraat' gevoerd worden.
Heb er zelf om gevraagd in eerste instantie met alle feedback welkom maar ik had het idee dat wereldfietsers vrij denkende mensen zijn.

Blijkbaar is voor de meeste mensen wereld fietsen niks anders als een cruise plannen!

Afbeelding
@ maarten & line ; ik heb in mijn leven al heel veel gegeven en ik heb behoefte om te kijken/voelen hoe anderen dat doen. Ik denk ook dat geven niet puur iets materialistisch is...
Jerome,
Ik denk dat het enige wat je moet doen is jezelf openstellen. En dan twee kanten op blijven denken, dus openminded, zoals je zelf ook zegt. Dat betekent dat je op je reis waarschijnlijk veel mensen gaat tegenkomen die je heel positief zullen benaderen, en inderdaad gaan 'geven', zoals je zelf zegt. Maar je komt ook mensen tegen die van je zullen profiteren. Daar kan je op twee manieren mee omgaan: als je twee kanten op en open kunt denken, dan is het prima. DWant dan geven dergelijke mensen ook, namelijk een gelegenheid voor jou om gul te zijn, En dan heb ik het niet alleen over geld, maar ook over inspanning, aandacht, tijd, hulp.

En ja, het is een beetje naief. Maar dat is op zich niet slecht. Je zal waarschijnlijk veel van de echte wereld gaan leren.
Over de discussie heb ik een nieuw topic gestart onder kletspraat freeloader.
Dank Rutger, ik zal eens kijken of ik me in die discussie wil moeien!

@ Polling, dank je wel, een positieve reactie!!! Ik probeer zoveel mogelijk alles als een mogelijkheid te zien al zal dat ongetwijfeld niet altijd even gemakkelijk zijn.

Zullen we achteraf eens bekijken hoe naïef ik nu ben :?:
Dat laatste lijkt mij wel een aardig voorstel... wanneer meld je je weer? Ik ga er niet over oordelen, ik kan alleen maar zeggen dat ik je veel succes en wijsheid toewens, en het vermogen om de juiste keuzes te maken.

't Zou niets voor mij zijn... en toch voel ik me ook "vrij man". Kwestie van interpretatie denk ik.
Jérôme schreef:maar ik had het idee dat wereldfietsers vrij denkende mensen zijn.
Ik zou me niet teveel van de negatieve reacties aantrekken. Helaas wordt dit forum nogal gedomineerd door mannen met vastomlijnde ideeën over hoe een fietsvakantie er precies uit moet zien.
Gewoon gaan, reizen met een soortgelijke instelling is mij ook altijd uitstekend bevallen. Wie goed doet, die goed ontmoet.
Ik kan niet met je mee, maar ik wens je alle plezier op je reis.
Dank travelmaster!!! Kan ik goed gebruiken!

Ik meld me dan sowieso even als ik terug ben.

Voorlopig zal ik nog even in dat andere topic te vinden zijn!

Heb zojuist vertrek datum vastgesteld, ik vertrek in de laatste week van juli zodat ik begin augustus bij een familiefeest in Duitsland kan zijn om vervolgens verder te fietsen! :D

Dank GERRIT. ONE LOVE!!!!
Jérôme ,

Zoals jij niet als profiteur neergezet wenst te worden, jaag jij de mensen in het harnas door ze als "cruise volk" te bestempelen.
Helaas een beetje een valse start op dit forum. Ik heb niet het idee dat de soep (van beide kanten) zo heet gegeten wordt....
Wil je in ieder geval een goede reis wensen, hopelijk mag je onderweg af en toe eens ergens van het internet gebruik maken om ons tussentijds op de hoogte houden! :wink:
Jérôme,

Je kunt eigenlijk veel beter gaan vliegen. Met je hoofd zit je al in de wolken. Nu de rest nog. Wel zelf met de armen wapperen.