Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Even mijn wereld veranderen - Pagina 6 - Forum Wereldfietser

Even mijn wereld veranderen

Polling schreef:Ik vind het echt te gemakkelijk om te zeggen dat alles aan de politici ligt en wij er niets aan kunnen doen. Met z'n allen kiezen we die politici op de posten waar ze nu zitten, dus met z'n allen kunnen we ook een verschil maken!
Het schijnt dat slecht 6 figuren de schilderswijk op zijn kop hebben gezet en dat de overige 29.994 van de 30.000 bewoners er niets aan konden doen op dat moment. Ze waren inderdaad niet met zijn allen. Waar ligt dat dan aan?
@ LHTJoost het is geen kramp, het is een overbelaste spier,

Geen training, te hard gestart, bagage, kortweg slechte conditie spier links.

Ik heb anderhalve week rust gehad in Duitsland, zonder bagage fietsen ging goed.
Bij vervolg met bagage wel weer heel snel last, misschien ook te gespannen op de fiets. Ik heb nu dus wel geleerd dat ik eerst weer flink moet fietsen voor ik aan zoiets begin.

Motivatie komt en gaat, bij mij tenminste, ik heb het zelf een roeping genoemd.
Daar heb je vooral power voor nodig, ik ga nu dus vooral daarop focussen! Ben nu sowieso nog zwak door buikgriep en zijn gevolgen. Zoals ik eerder al zei, ik blijf mijn ding doen! Steeds nieuwe ideeën over hoe ik mijn bijdrage kan vergroten...

Het gaat om bewustwording! Iedereen doet zijn best. Ik ben zeer hoopvol hoor, misschien moet het eerst nog slechter gaan voor bewustzijn er komt. Dat ik met mijn verhaal confronterend kan zijn zegt natuurlijk veel! Ik heb (nog) geen kinderen, laat staan kleinkinderen, dus ik begrijp ook niet goed waar die drive bij mij vandaan komt om zo met de toekomst bezig te zijn, zal wel in de sterren staan...

Ik zal zo nog even wat fotos van mn reisje plaatsen en dan kom ik over een tijdje weer reacties lezen want ik moet weer aan de slag om te kunnen leven en te kunnen plannen... Heb iig een mooie fiets voor ooit :-)
@ ave gone, ? Ik denk angst. Denk aan nazi duitsland of aan de verdwenen demonstranten in Turkije vorig jaar.

Ik had in dit topic of in topic freewheelers linkjes geplaatst over mensen/groeperingen die harmonie en democratie tegenwerken, er zullen ook ongetwijfeld groepen zijn die "stiekem" positieve acties hebben.

Ik ben het helemaal met Polling eens, laten we in ieder geval zelf zo veel mogelijk TRUE bezig zijn. Meer word er niet verlangt! Verdere acties zijn individuele keuzes! Ik ben gelukkig omdat ik altijd probeer goed voor anderen te zijn!!! Geluk is een richting, geen punt!
Polling schreef: Met z'n allen kiezen we die politici op de posten waar ze nu zitten, dus met z'n allen kunnen we ook een verschil maken!
Absoluut. En ook via ons consumentengedrag hebben we ook een behoorlijk invloed, o.a. op de milieu-impact en de arbeidsomstandigheden van de producerende arbeiders.
Jérôme schreef:@ LHTJoost het is geen kramp, het is een overbelaste spier,

Geen training, te hard gestart, bagage, kortweg slechte conditie spier links.

Ik heb anderhalve week rust gehad in Duitsland, zonder bagage fietsen ging goed.
Bij vervolg met bagage wel weer heel snel last, misschien ook te gespannen op de fiets. Ik heb nu dus wel geleerd dat ik eerst weer flink moet fietsen voor ik aan zoiets begin.

Motivatie komt en gaat, bij mij tenminste, ik heb het zelf een roeping genoemd.
Daar heb je vooral power voor nodig, ik ga nu dus vooral daarop focussen! Ben nu sowieso nog zwak door buikgriep en zijn gevolgen. Zoals ik eerder al zei, ik blijf mijn ding doen! Steeds nieuwe ideeën over hoe ik mijn bijdrage kan vergroten...

Het gaat om bewustwording! Iedereen doet zijn best. Ik ben zeer hoopvol hoor, misschien moet het eerst nog slechter gaan voor bewustzijn er komt. Dat ik met mijn verhaal confronterend kan zijn zegt natuurlijk veel! Ik heb (nog) geen kinderen, laat staan kleinkinderen, dus ik begrijp ook niet goed waar die drive bij mij vandaan komt om zo met de toekomst bezig te zijn, zal wel in de sterren staan...

Ik zal zo nog even wat fotos van mn reisje plaatsen en dan kom ik over een tijdje weer reacties lezen want ik moet weer aan de slag om te kunnen leven en te kunnen plannen... Heb iig een mooie fiets voor ooit :-)
Ik moest helaas ook een keer mijn fietstocht in IJsland afbreken met knieproblemen. Ik had overigens een tocht van drie maanden door VS en Canada naar Ijsland gepland. Tickets waren al geboekt. Maar ik moest terug naar NL. Daar bij de sportarts langs geweest en het kwam toch weer goed. Misschien toch ook eens er door een deskundige naar laten kijken. De sportarts werkte nota bene in het Knvb sportcentrum in Zeist dus veel ervaring met veel blessures. Inderdaad was er een spier verrekt waardoor je dat eigenlijk ook bij je knie voelt. Succes met het herstel en take it easy maar maak je dromen waar.
Fijn dat je geleerd hebt van je reis en neem je ervaring mee naar je volgende reis.
Groeten, Rutger
Ik woon toevallig 100 meter van de schilderswijk vandaan.

Ik heb mijn vakantie ook moeten afbreken en ben nu al 2 weken bezig met herstellen. Stond in de ochtend op en bleek last te hebben van evenwicht stoornis.

Jerome. maak je niet druk en blijf voor al fietsen en maak je tocht gewoon later af.

Ik wil de mijne, de tien provinciën route ook af maken, maar het weer schijnt niet echt mee te werken.

Mario
Krefeld a/d Rijn

Afbeelding

Moesel

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

keerpunt

Afbeelding

atoomkrachtcentrale

Afbeelding
Ik hoop ook dat ieder zijn/haar (reis)doelen kan verwezenlijken!

Zoals gezegd, ik kom binnenkort weer kijken naar de laatste reactie's.

Thx for sharing and caring!!!
zelf nog nooit daar geweest maar ziet er best een mooie streek uit.....moet ik ook eens gaan bezoeken precies....
Je hebt het topic precies genoemd zoals het ging Jerome ´even mijn wereld veranderen´
Hey Rutger,

het stond blijkbaar in de sterren geschreven...

Niet getreurd, ik vertrek volgende week naar Spanje!

Zoals gezegd heel veel plezier gehad onderweg en zeker voor herhaling vatbaar!

Diegene die mij willen volgen, dat kan op facebook sowieso, stuur me dan een pb via het forum.

Vamos!!!
Spanje is een eind fietsen!
Jerome ik neem aan dat je actief bent als gastvrije host van WarmShowers. Daarom stel ik voor dat we binnenkort een WF weekend organiseren bij jou thuis - jij zorgt voor slaapplaatsen en eten, praten we dan verder over dit topic. Goed idee :wink:
Ik ben vanaf morgen een tijdje naar het iberisch schiereiland...

Met backpack en al liftend, overleven middels helpx.net.

Avontuur! Ja blanche, een goed gesprek is nooit weg!!

Mijn opmerking op de vraag over schilderswijk is een beetje raar omdat ik dat hele verhaal niet had meegekregen...

Zwaai zwaai
Ik wil nogmaals iedereen danken voor het meedenken, mede dankzij één reactie heb ik een hele leuke reis kunnen maken door Spanje en Portugal. Ik ben een kleine drie maanden onderweg geweest via vier helpx adressen. Begin Juni ga ik op de motorfiets weer helpx-en richting zuid oost europa. Paar maandjes denk ik, daarna project in NL afmaken en dan toch echt met de fiets de wereld rond, of i.i.g. een poging tot. Tegen die tijd heb ik ook weer inkomen en zal ik waarschijnlijk weer een oproep doen voor reisgenoten... :D
@Jerome: Goed bezig! Succes verder met helpx-en en met een goede voorbereiding moet die tweede fietsreis toch echt meer kunnen worden dan een poging tot.
@Jerome: Jammer dat het fietsavontuur zo snel door pech e.d. is afgelopen, maar mooi dat je je niet uit het veld laat slaan en op een andere manier doorgaat met avontuurlijke ondernemingen. En die fietstocht staat kennelijk ook nog in de planning. Al vast veel succes!!
Hoi Jerome ik wens je heel veel suc6 en magie toe! Wat je gelooft wordt waar.Geloof jouw droom! We creeeren alles zelf dus blijf vasthouden aan Jouw idee en leer van dingen die soms anders gaan dan je dacht..
ken je vriendenopdefiets.nl? daar kan je voor heel weinig overnachten over de hele wereld en vooral in Europa.Er zijn meer mensen die zonder geld een tijdje konden leven.Lilou Mace is er ook zo eentje(zie youtube) blijf maar ruim en steeds ruimer denken...the sky is the limit ;-0 !! mooi wknd en su6 met je trip.
:cry: thx! Binnenkort gaat het echt gebeuren... :)
Moest echt even huilen van jullie lieve reacties! Dat word nog wat onderweg hahaha