Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zuid Amerika - Forum Wereldfietser

Zuid Amerika

Hoi Wendy,

Ik heb je ooit ontmoet. Het zal zo'n 5 jaar geleden zijn denk ik. Misschien kan je me nog herinneren?

Zelf ben ik al heel lang van plan om eens te gaan fietsen in Zuid-Amerika. Volgend jaar dan maar? Elke keer als weer prachtige beelden van de Andes te zien krijgen of de verhalen hoor, begint het bij mij te kriebelen. Vooral Chili en Argentinie lijken me prachtig, maar ook andere landen zoals Peru en Bolivia lijken me de moeite waard.

Het lijkt me in ieder geval leuk om van gedachten te wisselen.

Groet,

Rutger
Hoi,

er broedt iets van binnen
het is namelijk mijn droom het Amerikaanse continent te doorkruisen.
Van Alaska naar Zuid-Argentinie, of het Zuid-Amerikaanse continent.
Zuid-Amerika trekt me sowieso meer dan Noord-amerika.

Naar verwachting ben ik in januari afgestudeerd en het lijkt me leuk deze droom daarna in vervulling te laten gaan.

Heb je al enig idee wanneer je wilt vertrekken?
In Zuid-Amerika is het winter in Juni - Juli zodat de bij ons reguliere vakantietijd niet de meest geschikte tijd is om door de Andes te fietsen...

Wellicht kunnen we samen iets verzinnen

Groetjes,
Joost

Hoi Joost,

Ik heb een viertal weken rondgefietst in Ierland, moest ook gebeuren. het was mooi daar. Het goede is dat ik altijd geluk schijnt te hebben met het weer.

Het is al weer enige tijd geleden dat ik mijn reactie op het forum plaatste. Zuid- of Noord-Amerika zijn voor mij absolute topbestemmingen waar ik graag nog eens wil fietsen. Maar ook staat inmiddels Australie weer hoog genoteerd. Wil daar graag naar toe in de komende periode. Ik besef wel dat het in onze winter, het daar zomer is en dat het er daar voor mij veel te warm is dan (ik trek temperaturen tot 30 graden). Houdt me in ieder geval op de hoogte van je plannen en misschien komen we er wel uit. Ik ben zeer flexibel, want mijn beroep is schrijver/fotograaf voor diverse reistijdschriften.

Groet,

Rutger van den Hoofdakker
Email: r.hoofdakker@hccnet.nl
Is de vakantie in Ierland goed bevallen???

En het weer.. jah, toen ik er in 2003 was hadden we eveneens goed weer. Tis wel iets minder dat dan meteen het Ierse wegdek gaat smelten...

Wat zijn je plannen voor Australie precies? In welke maand(en) wil je erheen en hoe lang?

Amerika is een wens die naar verwachting pas over een paar jaar haalbaar is, onder meer in verband met financien. Na twijfel heeft mijn vriendin besloten toch mee te willen op deze reis. Dat maakt het natuurlijk heel bijzonder. Over twee a 2.5 jaar is zij ongeveer klaar met haar studie.

Australie lijkt me een interessant en mooi continent!
Eind januari ga ik naar de Weissensee, de alternatieve elfstedentocht schaatsen. En in juli - augustus ga ik op vakantie naar Skandinavie. Daartussen liggen nog wat maanden. 's zomers (eigenlijk 's winters dus) lijkt het me daar te warm. April - mei betekent daar herfst, maar ik denk niet dat het klimaat daar erg fluctueerd gedurende het jaar.

Ben benieuwd naar je plannen betreffende Australie,

groetjezzz Jozef
Beste Wendy,

Ik heb je bericht met verheugde belangstelling gelezen. Ik ben ook bezig om in 2006 in Zuid-Amerika te gaan fietsen. Ik vind het een grote pr? dat je al behoorlijk wat fietservaring hebt. Mijn laatste grote fietstocht is ook alweer een paar jaar geleden. Ik ben in 1999-2000 letterlijk de wereld rondgefietst. Europa, Azi? en Noord-Amerika van kust tot kust. Zeven maanden alleen en vijf maanden samen met een fietsmaat (ontmoet via het prikbord van de Fietsvakantiewinkel in Woerden.) Deze keer is werelddeel Nummero 4 aan de beurt: Zuid-Amerika. Ik heb ook belangstelling voor midden-Amerika. Zelf heb ik in de planning om ongeveer in september 2006 te vertrekken en ongeveer 10 maanden tot een jaar te gaan reizen, wat bij mij altijd fietsen zal inhouden.
Ik ben benieuwd naar jouw plannen.

Groeten van Marten uit Arnhem.

Je kunt me ook bereiken via marco_p1968@yahoo.com

Wendy Pols schreef:Hola,
Ik heb het erg fijne plan om in 2006 te gaan fietsen in Zuid Amerika.... Voor hoelang weet ik nog niet en met wie ook niet. Ik ben op zoek naar iemand of iemanden die ook die gedachten in zich hebben... Laten wij eens brainstormen en samen komen we er wel uit.
Eerder in 1997 heb ik 8 maanden gefietst met een vrouw die ik nog maar een half jaar kende en dat is goed gegaan en we zijn nog steeds vrienden. Dit staat denk ik niet garant voor een 100 procent slagen maar ik ben wel een fijne reisgenoot.
Helaas kan zij niet mee want zij heeft nu een kind....
Hasta la fietsa, tot laters,
Groetjes, Wendy
Wendy Pols schreef:Hola,
Ik heb het erg fijne plan om in 2006 te gaan fietsen in Zuid Amerika.... Voor hoelang weet ik nog niet en met wie ook niet. Ik ben op zoek naar iemand of iemanden die ook die gedachten in zich hebben... Laten wij eens brainstormen en samen komen we er wel uit.
Helaas kan zij niet mee want zij heeft nu een kind....
Groetjes, Wendy
Wat mij opvalt is dat er meestal geen leeftijd opgegeven wordt, in dit geval, door Wendy. :(

De zin "Helaas kan zij niet mee want zij heeft nu een kind.." zegt ook niets over leeftijd. Kan tegenwoordig tot 45?? Ik roep maar iets en dan kun je ook al Oma/Opa zijn.
En ik meen in een verslag gelezen te hebben dat die leeftijd toch al wel ?rg oud is!! :mrgreen:

Schorpioen
?Hola Wendy!

Ik wil oktober/november 2006 twee tot drie maanden (afhankelijk of ik onbetaaald verlof kan krijgen) door Chili kruisen. En zeker in het Noorden - Atacama woestijn en evt. zoutvlaktes - kan ik een reisgenoot goed gebruiken.

Ik heb redelijk wat afgefietst: Amsterdam-Praag, Amsterdam-Santiago (E), stukken Frankrijk. Latijns Amerika en m.n. Chili boeit mij al jaren. Ik ben nu 42 jaar en start binnenkort de training om het lijf in optimale conditie te krijgen voor de rare klimaten en omstandigheden die ik gegarandeerd ga tegenkomen. En ik ben druk bezeig een fasoenlijk nieveau in Spaans te krijgen.

PB of mail me als je wilt praten of fietsen.

Groet, Judith (in Mokum)

Hallo Schorpioen :twisted:

Hoezo 45 'erg oud?!
Als oma van bijna 60 fiets ik nog als de beste vind ik zelf. Heb laatst nog alle routes van Luc Oteman gefietst in Portugal!! Ik ben ook over de torre van 1993 meter hoogte gefietst met volle bepakking. En met een gewone huis tuin en keukenfiets en niet zo'n blitse fiets als de yuppies van tegenwoordig.
Nu ga ik 8 oktober de route El Camino Del Cid fietsen. Ook met voledige bepakking! Deze tocht is toch ook geen kleintje dacht ik.
Ik vind dat je niet zo gauw conclusies moet trekken dat alle opa's en oma's niet kunnen fietsen want daar doe je ze onrecht aan en is kwetsent voor al die mensen die daar plezier aan beleven!
Ik hoop dat jij als je ook "oud" bent toch nog plezier an het fietsen hebt,
Groetjes,
Oma Mia

Hallo allemaal,

Ik zag dat ik nog geabonneerd ben op dit forum. Het staat in ieder geval vast dat ik volgend jaar in Australie en Nieuw-Zeeland ga fietsen. Waarschijnlijk in de periode februari - mei. Voor fietsers die zin hebben om zich aan te sluiten zie het reisgenotenforum 'de komende winter in Nieuw-Zeeland / Australie' waar een viertal fietsers al aardige plannen hebben gesmeed.

Groet en veel fietsplezier waar dan ook,

Rutger

MiaV schreef:Hallo Schorpioen :twisted:

Hoezo 45 'erg oud?!
Als oma van bijna 60 fiets ik nog als de beste vind ik zelf. Heb laatst nog alle routes van Luc Oteman gefietst in Portugal!! Ik ben ook over de torre van 1993 meter hoogte gefietst met volle bepakking. En met een gewone huis tuin en keukenfiets en niet zo'n blitse fiets als de yuppies van tegenwoordig.
Nu ga ik 8 oktober de route El Camino Del Cid fietsen. Ook met voledige bepakking! Deze tocht is toch ook geen kleintje dacht ik.
Ik vind dat je niet zo gauw conclusies moet trekken dat alle opa's en oma's niet kunnen fietsen want daar doe je ze onrecht aan en is kwetsent voor al die mensen die daar plezier aan beleven!
Ik hoop dat jij als je ook "oud" bent toch nog plezier an het fietsen hebt,
Groetjes,
Oma Mia
Wat mij opvalt is dat er meestal geen leeftijd opgegeven wordt, in dit geval, door Wendy.

De zin "Helaas kan zij niet mee want zij heeft nu een kind.." zegt ook niets over leeftijd. Kan tegenwoordig tot 45?? Ik roep maar iets en dan kun je ook al Oma/Opa zijn.
En ik meen in een verslag gelezen te hebben dat die leeftijd toch al wel ?rg oud is!!

Hallo Mia,

Ik denk dat je iets niet goed gelezen hebt. Ik heb opgemerkt dat er vaak geen leeftijd vermeldt staat. (dit i.v.m. eventuele interesse om te voorkomen dat je of t? jong of t? oud wordt bevonden door de "zoekende partij".)

En dat je door een jongere met, 45 jaar al oud wordt gevonden, heb ik hier bij WF gelezen.

Om je gerust te stellen ik ben ??k een grootouder ?n ouder dan 45 jaar. :lol:


Schorpioen. :mrgreen: