Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Eindhoven => Santiago de Compostela | vanaf 11 juli 2014 - Forum Wereldfietser

Eindhoven => Santiago de Compostela | vanaf 11 juli 2014

Beste Collega’s,

Komende zomer 2014 heb ik tijdens mijn hbo studie weer de onnodige 7 weken vrij te besteden. Ik ben een jonge gast van 32jaar die geen moeite heeft om alleen op pad te gaan. Het is alleen altijd wel leuker om spannende en avontuurlijke dingen met iemand te kunnen delen tijdens de tocht.

Voor dit jaar is het idee om vanuit Eindhoven naar Santiago de Compostela te fietsen.
Overnachtingen kunnen op de bonne fooi verzonnen worden (kamperen/herberg/enz.), hierbij is wel de voorkeur dat je een pelgrimspas hebt. Die ik inmiddels in mijn bezit heb.

Vorig jaar (2013) heb ik alleen een tocht van 2200 km gereden in 35 dagen, met 3 rust dagen.
De route hield in: Deel 1 van de Jacobs route, stukje Loire route en via deel 1 van de langs oude wegen route weer terug. Tijdens deze tocht heb ik mijn paleisje, de tent dagelijks mogen opbouwen op bijzondere plekken. Op de campings heb ik mogen zien en ervaren hoe anderen de fietstocht aanpakken. Ik kijk goed om me heen en dit jaar (2014) zullen er grote veranderingen zijn in de manier van reizen. I.p.v. 4 fietstassen streef ik naar 2 tassen. Waarvoor de nodige voorbereidingen al in volle gang zijn. Natuurlijk is dit niet de enige ervaring die ik heb met betrekking tot fietsvakanties, vroeger hebben we als gezin 90% van alle LF-fietsroutes van Nederland gereden met tent en de meeste weersomstandigheden.

Op dit moment is de route van Eindhoven naar Santiago de Compostela (en Fisterra) nog een idee, een droom, er is nog niks vastgelegd voor de terug reis. Dit betekend dat de route nog vrij in te vullen is.
Als ik een datum zou moeten noemen voor te terug reis zou dat 27 augustus kunnen zijn.


Wie van de lezers willen een avontuur met mij beleven vanaf 11 juli 2014?
Leeftijd is niet direct een probleem, als er maar een klik is.

Gr,
Raoul
Hi Raoul ,

Mijn naam is Albi (34)

Leuk , ik heb leuke verhalen gehoord over de reis en ben er ook enthousiast over. Mijn insteek was om de reis ook alleen aan te gaan, maar samen reizen is gewoon gezellig.

Je hebt 7 weken vakantie , hoe lang wil je erover doen ?
Beste Albi,

De jacobs route of de langs oude wegen route liggen rond de 2500 km.
Dat is ongeveer 28 a 37 dagen.

Als je met z'n tweeën/drieën reist kan je elkaar ook motiveren om nog even door te gaan. Hierbij hou ik altijd wel rekening met de zwakste schakel. Of even de wind tegen houden, om de reis prettiger te laten verlopen voor je collega.

Hoeveel dagen had je zelf in gedachte en wanneer zou je willen vertrekken?
Raoul ,

Ja helemaal mee eens. Helaas beschik niet over een onuitputbare bron van vrije dagen , maar 30 dagen moet in ieder geval lukken. Qua tijd moet ik rekening houden met andere collega`s, maar Juli / Augustus klinkt goed. Ik zal op mn werk navraag doen naar de precieze mogelijkheden.

Ik backpack al jaren , maar fietsvakanties zijn nieuw voor me. Ik moet zelfs nog een vakantie fiets kopen. Maar ik houd van fietsen en ik geniet van (wild) kamperen , dus waarom niet allebei. Klinkt in ieder gezellig.

Ik laat je weten of juli / Augsutus een optie is.

Groeten Albi
Albi,

Bedankt voor je reactie, ik hoor volgende week wel wat je opties zijn.

Succes,
Raoul
Hallo, inmiddels hadden forumlid djoewie en ondergetekende, beiden vijftigers, ook een tocht gepland begin juli richting compostela. We zochten eventueel extra reisgenoten. Misschien een idee?
Groet, Tom
Tom,

Het is niet toeval, ik heb een bericht van Djoewie gezien voor reisgenoten.
Toen had ik alleen nog een ander plan wat inmiddels veranderd is.
(mijn oude bericht: http://www.wereldfietser.nl/phpBB/viewt ... =5&t=20924)

In relatie met mijn studie blijf ik afhankelijk van 11 juli.
Wat gezelligheid tijdens de tocht is altijd welkom.

Hoe kunnen we dit het beste afstemmen?

Het zou ook een idee kunnen zijn dat we (ik en albi) achter jullie aan fietsten en op die manier op jullie inlopen. En uiteindelijk op een camping treffen.

Laat maar weten wat je er van vindt.

Gr,
Raoul
11juli vertrekken lijkt me geen probleem, maar ik kan uiteraard niet voor djoewie spreken. Het idee is om een kilometer of 80-90 per dag te rijden met een tentje mee, of eventueel ee b&b/hotel als het nodig is.
Groet, Tom
Bij mij is de voorkeur ook de tent en als het niet anders kan een alternatief. 80 tot 90 km is voor mij geen probleem. Ik verwacht in de Pyreneeën dat, dat rond de 70 km zal zitten. De klim spieren zijn bij mij wat minder ontwikkeld.

Ik wacht nog even af wat Albi volgende week kan melden.
rhuizen schreef:Bij mij is de voorkeur ook de tent en als het niet anders kan een alternatief. 80 tot 90 km is voor mij geen probleem. Ik verwacht in de Pyreneeën dat, dat rond de 70 km zal zitten. De klim spieren zijn bij mij wat minder ontwikkeld.

Ik wacht nog even af wat Albi volgende week kan melden.
Hallo Raoul,
Vandaag contact met Tom gehad wat mij betreft maakt het niet uit om later te vertrekken, wel wil ik na het lezen van alles aangeven dat ik wil genieten van de tocht en niet aan één stuk doorrijden maar ook de nodige rustdagen er tussen wil hebben, uit jouw voorgaande tochten begrijp ik dat je een kilometervreter bent. Verder heerlijk kamperen want rekenen op slaapplaatsen in juli/augustus op die route in de pelgrimsplaatsen is als fietser moeilijk Ook vind ik gemiddeld 80 per dag genoeg, maar het lijkt me het handigst om eens met allen af te spreken, ook als Albi nog hetzelfde plan heeft leuk om met 4 af te spreken. Dat spreekt makkelijker dan via het forum. Wij wonen rond Amsterdam. groet Djoewie
Sorry, dat ik je het verkeerde beeld heb gegeven. Zelf wil ik me niet een kilometervreter noemen. Ik merk wel dat ik me een beetje mee heb laten slepen aangezien Albi minder dagen tot zijn beschikking heeft.

Als ik voor mezelf spreek heb ik vanaf de start datum 49 dagen de ruimte.

Graag maak ik een afspraak om het een en ander duidelijk te krijgen.

Albi, als je erbij wil zijn. Laat je horen
Hoi Raoul,

ik kom na het weekend wel met een voorstel voor een datum.

groet, Tom
Mocht je je afvragen hoe je terugkomt: je kunt door naar Porto, dik 200 km verder. Vandaar kun je vliegen met Transavia. Als je voor een 7 euro extra flexibiliteit koopt, dan kun je de datum van je ticket later nog aanpassen, mogelijk met weinig/geen extra kosten.
Addy schreef:Mocht je je afvragen hoe je terugkomt: je kunt door naar Porto, dik 200 km verder. Vandaar kun je vliegen met Transavia. Als je voor een 7 euro extra flexibiliteit koopt, dan kun je de datum van je ticket later nog aanpassen, mogelijk met weinig/geen extra kosten.
Addy bedankt voor je aanvulling op de reis.

Dit is mij wel bekend, mijn ouders gaan per 22 mei door Spanje fietsen een tocht van 2000 km. En zij zullen 30 juni via Porto terug naar NL reizen. Het is zeker een optie wat bespreekbaar moet worden.
Dag,
Ik ga er ook even tussendoor kletsen.. Ben namelijk van plan om eind juni te vertrekken. Ligt jullie datum al vast? Ik heb ruim de tijd, bescheiden fietsbenen en ben 29. Groet, Inge
Beste Inge,

Voormij kan het niet eerder dan 11 juli. Ivm afronden stage.

Gisteren heb ik Tom en Djoewie leren kennen. Wij hebben het doel om sowieso Zuid-Frankrijk te bereiken. Hoe onze wegen daarna lopen is verschillend.
Welke bestemming zou jij willen bereiken?
Heb je wel eens eerder een tocht als dit ondernomen?

Gr,
Raoul
Beste Lezer,


- Reisgenoten?
We zijn nu een groepje van drie personen. (2 mannen en 1 vrouw)
Gezamenlijk hebben we als doel, Zuid-Frankrijk te bereiken.

- Wat is het plan?
Tijdens de WereldFietsBeurs heeft Erik een presentatie gegeven over de Langs Oude Wegen route die hij had gereden naar Santiago de Compostela. Wij gaan dezelfde route doen, daarbij gaan wij dagelijks ons paleis de tent op bijzondere campings opbouwen. Bij omstandigheden maken we gebruik van B&B of Hostels.

De Ardennen zullen we letterlijk links laten liggen.
Het “idee” is om van Eindhoven naar Montmédy te fietsen en daar de route te volgen naar het Zuiden.

- Wie gaat naar Santiago?
Zelf zal ik doorgaan naar Santiago de Compostela en misschien Porto.
(Hier is het afhankelijk van resterende dagen van een reisgenoot, of we met zijn tweeën verder gaan.)

- Wie gaat naar Bordeaux?
Mijn mede reisgenoten gaan van Zuid-Frankrijk naar Bordeaux. Waar ze terug naar NL gaan.
(Hier ook afhankelijk van resterende dagen van een reisgenoot.)


Spreek deze reis je aan!
Laat je dan horen.

We organiseren graag een kennismaking…
Hoi, Mijn vertrek is rond eind juni.. en de eerste dagen (in NL en BE) ga ik samen met een vriend. Ik zal het rustig aan doen, en het lijkt me leuk om jullie onderweg tegen te komen. Ik ben ook van plan om te kamperen, en mijn doel is het zuiden, met stiekem Santiago in mijn achterhoofd. Ik weet niet waar iedereen woont, maar als iemand in de buurt woont (Amsterdam), dan lijkt het me leuk om kennis te maken. Groet!
Inge,

Zelf woon ik in de regio Eindhoven, voor mij is het geen probleem om naar Amsterdam te komen. Tom en Djoewie wonen in de regio Amsterdam.

Volgende week benaderen we je met een persoonlijk bericht.

gr,
Raoul
Hallo Inge,
Ik woon in Haarlem dus niet ver van Amsterdam, dat we kunnen best afspreken om te bespreken wat onze plannen zijn. Vorige week hebben wij met z'n 3 gefietst en Raoul heeft goed weer gegeven wat de plannen zijn. Aansluiten kan natuurlijk altijd, maar het is zeker fijn om elkaar voor die tijd ontmoet te hebben. Groet Djoewie