Additionally, paste this code immediately after the opening tag: groene weg en katharen route....wie gaat er mee? - Forum Wereldfietser

groene weg en katharen route....wie gaat er mee?

In augustus wil ik graag de groene weg naar de middellandse zee fietsen gevolgd door de katharen -baskenroute, deze route is indicatief en kan en mag nog wijzigen....
wie heeft er zin om mee te fietsen?
niet "te" veel km per dag, het moet nog leuk blijven ook, verder hier en daar indien het past een stukske op de trein springen mag geen bezwaar zijn.....

kamperen geniet de absolute voorkeur , maar als het even niet anders kan is een B&B of iets van die slag ook goed....

ik ben 50,jou leeftijd doet er niet toe, man of vrouw , allemaal oke voor mij...

laat je horen en we spreken wat af, eventueel in mei een paar dagen samen gaan fietsen en kamperen kan zeker ook

groetjes
Johnny
niet echt populair precies..... :D
Gewoon doen ik heb het zelfde gedaan in 2006 heel mooie route en niet te zwaar
ik ga ze zeker doen, desnoods op mijn eentje...al ben ik daar niet zo happig op...we zien wel...
Beste Johnny,

Ik (m,32) ben ook een leuke route aan het plannen om vanuit Eindhoven naar Santiago de Compostela te trappen.

Hoe ik daar kom. Tja, de jacobs route en de langs oude wegen route zijn de logische routes daar naar toe.

Bij mij is de voorkeur ook de tent.

Wanneer zou je willen vertrekken?

Gr,
Raoul

P.S. Zo meteen stuur ook ik een reisgenoot bericht uit. Daarin zal je lezen dat het bij mij allemaal nog vrij in te vullen is.
Hey Johnny,

Mijn naam is Albi (34). Ik heb de katharen burchten vorig jaar per auto bezocht en de reis was in ieder geval super. De ruines en de uitzichten die vaak hiermee gepaard gingen waren geweldig.

Ik had al eerder gereageerd op Raoul en zijn route naar Santiago de Compostela, maar misschien is het ook leuk om iets met zn 3èn te bespreken.

Hoe lang wil je onderweg zijn ?? Laat maar weten of het je wat in ieder geval wat lijkt ??

Grs Albi
Beste Albi,

De combi groene weg en katharen basken route is minimaal 1850 km, dat zal 20 a 28 dagen zijn.

Als ik daarna nog door ga naar Santiago komt er nog minimaal 1000 km bij.
11 a 15 dagen komen er dan nog bovenop.

Totale reis 31 a 43 dagen

Gr,
Raoul
Klinkt geweldig. Ik besef nu dat ik niet precies weet wanneer ik vrij kan nemen , maar helaas beschik ik niet over zoveel vrije dagen.
Hallo, inmiddels hadden forumlid djoewie en ondergetekende, beiden vijftigers, ook een tocht gepland begin juli richting compostela. We zochten eventueel extra reisgenoten. Misschien een idee?
Groet, Tom
voor mij moet het echt wel begin augustus zijn dat ik ga, ergens voorbij de helft van juli lukt ook nog wel om te vertrekken...
de tijdsduur is niet zo van belang voor mij, kan er gerust wat langer over doen indien nodig, daarbij zijn kilometers niet zo belangrijk (voor mij) wel belangrijk is genieten, veel zien enz......
ik overweeg zelfs een groot stuk van het eerste deel te gaan doen met de trein .....

liefhebbers die die periode ook kunnen, man /vrouw leeftijd niet echt van belang , meld je even dan....
even nog een vraagje voor degene die deze routes kennen....
is het noodzakelijk het routeboekje aan te komen en te gebruiken of is de route ook goed te volgen op gps en een paar kaarten?
Ik ga komend weekend op pad richting Biarritz via o.a. stukken van deze routes, en wel zonder boekjes en met GPS, dus over een paar weken kan ik daar iets meer over vertellen...
Wel heb ik even een boekje van de Groene Weg ingezien, en het voegt zeker wat veiligheid toe ('hier vind je een camping', 'doe hier boodschappen want de komende tijd zijn dorpjes schaars', etc.), en wat info over bezienswaardigheden. Voor een tocht op m'n dooie akkertje die ook nog eens een complete route volgt zou ik denk ik wel een boekje meenemen (maar blijven navigeren op GPS, dat is veel praktischer).
johnny-vs schreef:even nog een vraagje voor degene die deze routes kennen....
is het noodzakelijk het routeboekje aan te komen en te gebruiken of is de route ook goed te volgen op gps en een paar kaarten?
In 2011 fietste ik de Groene Weg van Narbonne (Valras Plage) naar Maastricht.
Hoewel ik de route fietste via GPS en de track van de site van de Europafietsers, zou ik het boekje beslist niet hebben willen missen.
Het boekje geeft goede detailkaartjes, beschrijvingen van plaatsen / landschap en overnachtingsmogelijkheden. Kortom, het boekje heeft voor mij een grote meerwaarde gehad.
En wat is de prijs van het boekje nu afgezet tegen de overige kosten van zo'n trip?
Bovendien mogen de makers van de route middels de aanschaf van het routeboekje toch wel enigszins worden beloond voor het maken van de route.

Ik wens je veel fietsplezier, met of zonder boekje :wink:

Jan