Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Overland To Thailand - Forum Wereldfietser

Overland To Thailand

Hey iedereen,

Ik heb het al wel is ergens gezegd maar beter te vroeg dan te laat....
Ik vertrek 11/04/2015 op de fiets naar Thailand.
Aan deze reis is ook een goed doel verbonden.
Ik heb de reis via Turkije Iran Pakistan India over Nepal zo terug naar India naar Singapore via Maleisië op naar Thailand.
Het is de bedoeling om back to basic te leven en dus veel te kamperen.
Ik zelf ben 35 jaar en een vlotte jongen....wie zin heeft voor mee te rijden of een bepaald gedeelte mee te fietsen ,dan hoor ik dat graag.

Voor meer info verwijs ik je graag door naar mijn site :
http://overlandtothailand.weebly.com/

Waar het route kaartje staat en meer uitleg over het goede doel.

Groetjes Pieter
Hallo Pieter,
Prachtig ambitieus plan en reis
Een paar vraagjes:
Vlieg je van India naar Singapore en waarom?
In Singapore Maleisie en Thailand is het niet gebruikelijk en ook onnodig om te kamperen.
Bedenk dat wanneer je overland Thailand binnenkomt je visum maar 15 dagen geldig is .
Hoeveel ervaring heb je eigenlijk dit soort reizen?

Succes met je reis en het doel

Dirk
dik5 schreef:Hallo Pieter,
Prachtig ambitieus plan en reis
Een paar vraagjes:
Vlieg je van India naar Singapore en waarom?
In Singapore Maleisie en Thailand is het niet gebruikelijk en ook onnodig om te kamperen.
Bedenk dat wanneer je overland Thailand binnenkomt je visum maar 15 dagen geldig is .
Hoeveel ervaring heb je eigenlijk dit soort reizen?

Succes met je reis en het doel

Dirk
Hey Dirk,

Dank je voor de reactie.
Ja ik vlieg inderdaad van India naar Singapore...
Dit omdat ik vernomen heb dat Myamar geen buitenlanders over land toelaten.
Dan had ik gedacht over China rond te rijden,maar ik wil zeker in Nepal geweest zijn en een groot deel van India zien.
Dan blijkt dat over Nepal naar China zeer moeilijk ligt vanwege Tibet.
Dan leek voor mij de eenvoudigste keuze via vlucht naar Singapore.
Thailand heb ik zeer veel ervaring.
Dat van de 15 dagen klopt,maar zocht in Maleisië een visum aan te vragen voor Thailand of in Thailand een verlenging te krijgen.
Een Engelse vriend heeft dit ook zo gedaan.
Het kamperen dat laat ik in het midden,ik heb de ervaring dat je zeer goedkoop terecht kan in die landen, maar de hygiëne lijkt dan beter in mijn tentje lol...
freelancer666 schreef: Ja ik vlieg inderdaad van India naar Singapore...
Dit omdat ik vernomen heb dat Myamar geen buitenlanders over land toelaten.
Informatie over Myanmar veroudert rap. Misschien heb je hier iets aan:
http://www.myanmartourism.org/gl/gl-info.htm
http://www.tourismtransparency.org/cont ... o-go-zones

Succes met de voorbereiding,

Carl
Als je over land Thailand binnen komt dan krijg je niet echt een visum. Verlengen van je 15 dagen is nog niet zo makkelijk heb ik begrepen van andere fietsers. Vooraf een visum aanvragen in Maleisië is natuurlijk wel een goede oplossing.

Via welke route wil je van Iran naar Pakistan reizen? Het grensgebied daar is erg onrustig door drugshandel waardoor veel grensovergangen gesloten zijn. Daarnaast zijn er in Pakistan ook gebieden waar extremisten zoveel macht hebben dat ik graag een stukje zou om fietsen om ze te vermijden.

Maarten
Maarten & Line schreef:Als je over land Thailand binnen komt dan krijg je niet echt een visum. Verlengen van je 15 dagen is nog niet zo makkelijk heb ik begrepen van andere fietsers. Vooraf een visum aanvragen in Maleisië is natuurlijk wel een goede oplossing.

Via welke route wil je van Iran naar Pakistan reizen? Het grensgebied daar is erg onrustig door drugshandel waardoor veel grensovergangen gesloten zijn. Daarnaast zijn er in Pakistan ook gebieden waar extremisten zoveel macht hebben dat ik graag een stukje zou om fietsen om ze te vermijden.

Maarten
De route in iran heb ik niet voorbereid juist omwille van wat jij zegt.
Het zal op het momment zelf bepalen zijn wat de overheid zegt en wat de mogelijkheden zijn inverband met welke grenzen dat open zijn.
Wat pakistan betreft hoor ik niets dan goeds,mijn plan is om vooraf te informeren welke route dat veilig is, ik ken iemand die daar was en geen veilige route had.
Ze hebben hem(politie) op een trein gezet naar de eerste volgende veilige route....
Het zal in die gebieden een beetje aanpassen worden en weer zien op het momment zelf wat mogelijk is.
Misschien breekt er oorlog uit en vlieg je over pakistan omdat het niet toegelaten is of ga je over de "stan"landen? zoals ik zeg het word improviseren op het momment zelf voor die gebieden.

Wanneer zocht jij te vertrekken? en tot waar?
Wij hebben op het moment geen concrete plannen voor een lange reis. We hebben in 2011-2012 een reis gemaakt, uiteindelijk zijn we vanaf Bangkok terug gevlogen. We zijn niet via Pakistan en India gereisd maar hebben China en ZO-Azië doorkruist.

Wij zijn destijds via 'de Stannen' gereden. Een route die - mocht jouw geplande route via Iran en Pakistan - absoluut aan te raden is. Met de Pamir Highway en de Karakoram Highway geen onaardige route richting Pakistan en India.

Veel plezier met het voorbereiden!

Maarten
Maarten & Line schreef:Wij hebben op het moment geen concrete plannen voor een lange reis. We hebben in 2011-2012 een reis gemaakt, uiteindelijk zijn we vanaf Bangkok terug gevlogen. We zijn niet via Pakistan en India gereisd maar hebben China en ZO-Azië doorkruist.

Wij zijn destijds via 'de Stannen' gereden. Een route die - mocht jouw geplande route via Iran en Pakistan - absoluut aan te raden is. Met de Pamir Highway en de Karakoram Highway geen onaardige route richting Pakistan en India.

Veel plezier met het voorbereiden!

Maarten
Ja klopt is ook een leuke optie maar wel verplicht om de grens China Pakistan met de bus te doen.maar dat is ook nog 1 van de opties...
Pakistan visum moet ik ook in belgie regelen dus zal op het laatste bekijken waar ik het ga afhalen.... Merci voor alle info !!
Dit is mijn eerste reis per fiets...
Mooi reisplan! Maar over land van Iran naar Pakistan gaan kan je wel vergeten denk ik. Daar is laatst nog een aanslag op een fietser geweest, waarbij maar liefst 6 bodyguards zijn omgekomen (is hier nog vrij uitgebreid besproken). Je kan wel langs Turkmenistan, Oezbekistan en Kirgizië. Dat schijnt nog erg mooi te zijn ook.
gijsvs schreef:Mooi reisplan! Maar over land van Iran naar Pakistan gaan kan je wel vergeten denk ik. Daar is laatst nog een aanslag op een fietser geweest, waarbij maar liefst 6 bodyguards zijn omgekomen (is hier nog vrij uitgebreid besproken). Je kan wel langs Turkmenistan, Oezbekistan en Kirgizië. Dat schijnt nog erg mooi te zijn ook.
Iran Pakistan tja ik heb het al gezegd,de start van de reis is nog meer dan een jaar wachten,en er kan nog veel veranderen.
Dus mommenteel is dit mijn vaste route en de route die jij mij beschrijft is plan b lol.....

Ik ga 30/3 wel naar de fiets beurs in Bussum ook al is dat een eindje rijden.
Hoop daar veel info te vinden en veel mensen te kunnen spreken.
Ook is mommenteel de soort fiets nog een groot vraagteken.....
Koga of Rose of Santos of ..... ben me nu aan het inlezen over de fietsen...
Alvast bedankt voor je reactie!!!

gr Pieter

http://overlandtothailand.weebly.com/
ff geleden he, maar heb ondertussen een koga miyata 2dehands gekocht.
Maar ik krijg na 2 dagen al knie pijn....
En elke keer de linker....
Heb al zadel naar boven en naar beneden gezet en niks helpt...
Ga binnenkort mezelf is laten opmeten en in een winkel de hele fiets laten afstellen op mijn lichaam.
Dan ben ik zeker dat het niet aan het fietsen ligt en dat ik is medisch naar mijn knie moet laten zien.
Heb hier anders wel nooit last van gehad.

gr Pieter
freelancer666 schreef:Hey iedereen,

Ik heb het al wel is ergens gezegd maar beter te vroeg dan te laat....
Ik vertrek 12/04/2015 op de fiets naar Thailand.
Aan deze reis is ook een goed doel verbonden.
Ik heb de reis via Turkije Iran Pakistan India over Nepal zo terug naar India naar Singapore via Maleisië op naar Thailand.
Het is de bedoeling om back to basic te leven en dus veel te kamperen.
Ik zelf ben 35 jaar en een vlotte jongen....wie zin heeft voor mee te rijden of een bepaald gedeelte mee te fietsen ,dan hoor ik dat graag.

Voor meer info verwijs ik je graag door naar mijn site :
http://overlandtothailand.weebly.com/

Waar het route kaartje staat en meer uitleg over het goede doel.

Groetjes Pieter
Niemand intresse?
Ik ben nog steeds opzoek naar mensen die een stukje of de hele reis willen mee fietsen....

gr Pieter