Additionally, paste this code immediately after the opening tag: NL - Moskou en daarna Kirgizië, mei-augustus 2014 - Forum Wereldfietser

NL - Moskou en daarna Kirgizië, mei-augustus 2014

Beste medefietsers,

Vanaf eind april tot en met begin augustus volgend jaar ben ik vrij, mijn baan houdt dan op, en ik wil er tussenuit voordat ik een nieuwe baan begin. Oostwaarts! Centraal-Azië lijkt me prachtig, en Kirgizië lijkt me een hele mooie eindbestemming.

Grofweg is mijn plan om in circa 2 maanden vanaf Nederland richting Moskou te fietsen, bijvoorbeeld langs de route Kopenhagen - Stockholm - Helsinki - Petersburg. Vanuit Moskou wil ik met de trein door Kazachstan (die eindeloze steppe helemaal overfietsen lijkt me iets teveel van het goede) en dan naar Kirgizië. Vanaf juli heb ik dan nog een maand in Kirgizië. Daar wil ik vanaf de hete steppe de bergen in rijden.

Alleen reizen vind ik zeker niet vervelend, maar het zou ook leuk zijn een deel van deze reis met een medefietser te delen. Bijvoorbeeld het deel in Kirgizië, of een stuk door Scandinavië, of.. noem maar op! De route kan ik wel wat aanpassen, het moment van de reis helaas niet, vanwege verplichtingen thuis.

Over mezelf: ik heet Gijs, 25 jaar oud, natuurkundige, hou van muziek, schaatsen, en dus fietsen, en ik zal een melodica meenemen voor 's avonds bij de tent. Vorige zomer heb ik ongeveer 1000 km in mijn eentje door Zuid-Noorwegen gefietst, dat was prachtig en nu wil ik meer! De dagafstanden lagen toen tussen 50 en 130 km, afhankelijk van de dag. Wildkamperen doe ik graag, maar een camping of hotel tussendoor is ook erg fijn. Ik heb niet heel veel "eisen" aan een reisgenoot. Man/vrouw maakt me niet zoveel uit, en leeftijd ook niet, mits je maar gezellig bent en een beetje kan fietsen.

Misschien tot ziens!
Hallo Gijs,

Jou onderneming lijkt mij geweldig maar ik onderneem voorlopig geen nieuwe plannen ivm tijdgebrek;)

Misschien heb je iets aan deze info ter voorbereiding van je tocht. De oneindige steppe hebben namelijk diepe indruk op mij gemaakt tijdens mijn tocht.

Vorig jaar ben ik van Nederland naar China gefietst. Wij zijn onderhandelde door Rusland naar Kazachstan gefietst. Ik weet dat het mogelijk is om vanuit Kazachstan Kirgisie binnen te gaan. Het is zelfs mogelijk, indien nog van kracht met een Kazachstaans visa, de bovenste drie provincies van Kirgisie te bezoeken. Verder is het mogelijk om in 1 maand naar de Kirgisische grens te fietsen vanaf binnenkomst Kazachstan.


Succes gewenst
Paul
Hoi Gijs,

ik vertrek begin April op de fiets naar China, vanuit Tilburg.
Ik zal ook rond augustus in Kirgizië rondfietsen.
Om vaste afspraken te maken vind ik het nu (veel) te vroeg.
Maar je kunt altijd mijn site in de gaten houden en evt tegen die tijd eens contacten om te kijken of we wat samen kunnen fietsen.
Mijn website is http://www.heravanwillick.nl
Als jij ook een blog gaat bijhouden vind ik het ook leuk daar het adres van te hebben om evt tegen die tijd te kijken waar jij uithangt.

Groetjes, Hera
PaulBoumans schreef: Het is zelfs mogelijk, indien nog van kracht met een Kazachstaans visa, de bovenste drie provincies van Kirgisie te bezoeken.
Ik dacht dat je voor Kirgizië sowieso geen visum nodig hebt en vrij door het hele land kan reizen. Hebben jullie dat anders ervaren?
Hoi Hera, leuke site! Ik zal hem wel in de gaten houden, mochten we dan rond dezelfde plek zijn dan hoor je nog van me. Zelf ga ik denk ik ook wel een weblog bijhouden, maar ik moet daar nog eens voor gaan zitten. Als ik een adres heb, laat ik het je wel weten!
heravanwillick schreef:
PaulBoumans schreef: Het is zelfs mogelijk, indien nog van kracht met een Kazachstaans visa, de bovenste drie provincies van Kirgisie te bezoeken.
Ik dacht dat je voor Kirgizië sowieso geen visum nodig hebt en vrij door het hele land kan reizen. Hebben jullie dat anders ervaren?
Dank je voor de tips, Paul! Maar ook ik lees overal dat Kirgizië tegenwoordig helemaal geen visum meer nodig is. En... hopelijk is de steppe ook vanuit het treinraampje zo mooi!
Dag Gijs,

Ambitieus plan heb je. Maar dat is op dit forum helemaal niet zo vreemd. Zelf hou ik ook wel van van een episch fietstochtje hier en daar.
Tot dusver heb ik een aantal reizen in mijn eentje ondernomen. O.a. Rome, Barcelona, Praag-Wenen-Budapest. Scandinavië staat nog op mijn verlanglijstje. St. Petersburg overigens ook.
Bovendien zou ik ook wel eens met een reisgenoot samen willen reizen, vandaar dat ik hier was.
Misschien kunnen we samen fietsen.
Zoals ik het nu zie zal ik niet naar Moskou fietsen. Misschien heb ik zelfs geen tijd voor St. Petersburg, vanwege mijn werk. Maar Helsinki is zeker haalbaar voor mij.

Ik ben man, 32 jaar. Dagafstanden van 100+ geen probleem. Wildkamperen, camping. Eventueel een hostel.
Laat het weten als je geïnteresseerd bent.

Groet,

Freek