Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wie gaat er ook fietsen in Azie okt/nov 2014 met AWOL. - Forum Wereldfietser

Wie gaat er ook fietsen in Azie okt/nov 2014 met AWOL.

Hallo beste wereldfietsers,

Mijn uitdaging: Fietsen met AWOL...Okt/Nov 2014 (11 okt t/m 6 nov) in Azie.
Het is voor mij de 1ste keer buiten Europa en heb nog maar weinig ervaring.

Het lijkt mij misschien eventueel leuk om dit samen met een/meerdere andere fietsende dame(s) te doen. Wie kan/heeft er zin of ook plannen om in Azie met AWOL te willen fietsen?

Tips, info en adviezen zijn van harte welkom.

Groet,
TravelWoman (San)
Hoi Sandra, dat lijkt me een fantastische tocht! En ik denk november 2014 best beschikbaar te kunnen maken om in Azie te gaan fietsen. Ik heb al heel wat gefietst binnen en buiten Europa (VS, Chili, IJsland, etc), maar het is erg lang geleden dat ik in Azie was. En toen zonder fiets. Een land als Birma lijkt me ook veel leuker met een reismaatje want er zal wel niet veel te communiceren zijn met de lokale bevolking verwacht ik.
Ik hoor graag van je!
Robbert
TravelWoman schreef:Hallo beste wereldfietsers,

Ik ben er uit :D :wink:

Mijn uitdaging: Fietsen met AWOL...Myanmar (Birma) november 2014.

Ik kies er niet voor om deze tocht alleen te fietsen, het is voor mij de 1ste keer buiten Europa en heb nog maar weinig ervaring.

Het lijkt mij dan ook super om dit samen met anderen te doen.
Dus wie heeft er eventueel zin of ook plannen om deze route te willen fietsen in nov '14?

Tips, info en adviezen zijn van harte welkom.

Groet,
TravelWoman (Sandra)
Hoi Sandra,
Heel veel succes en plezier met je tocht! Ik ben benieuwd naar de mogelijkheden in Myanmar te fietsen. Toen ik de vorige keer keek, was het niet makkelijk daar te fietsen (niet toegestaan).

Dit jaar vertrek ik vanuit Eindhoven en fiets (over 2 jaar) naar Australië waar ik vandaan kom. http://arctic-cycler.com/ Ik wil ook via Myanmar gaan, en ben benieuwd over jouw ervaring te horen. Ben je van plan een blog te schrijven? Ik zou in geïnteresseerd zijn.

Succes en hopelijk tot hoors!

Matthew
robbertk schreef:Hoi Sandra, dat lijkt me een fantastische tocht! En ik denk november 2014 best beschikbaar te kunnen maken om in Azie te gaan fietsen. Ik heb al heel wat gefietst binnen en buiten Europa (VS, Chili, IJsland, etc), maar het is erg lang geleden dat ik in Azie was. En toen zonder fiets. Een land als Birma lijkt me ook veel leuker met een reismaatje want er zal wel niet veel te communiceren zijn met de lokale bevolking verwacht ik.
Ik hoor graag van je!
Robbert
Hallo Robert,

Leuk dat je reageerd, en zo te lezen heb je al aardig wat reis ervaring :-)
Ben ook al in diverse landen geweest (backpacken), maar pas sinds 2 jaar bezig met fietsvakanties. Rondje nederland 1800 km en Nederland naar Frankrijk (Beaune) en terug ook ongeveer 1800 km.

En ik wil dit jaar dus wat verder weg gaan fietsen, las op internet het concept van AWOL en dat leek mij wel een goed idee. Aangezien ik geen ervaring heb met fiets op het vliegtuig etc.

Het zou leuk zijn deze reis met anderen samen te doen, mijn voorkeur gaat dan ook naar een viertal (liefst dames/heren). Ik zie mij niet zo gauw alleen met een man naar een ver onbekend land af te reizen om daar te fietsen, ja, ik ben een watje... ha ha ha.

Mochten er meer mensen interesse hebben, dan laat ik je dat weten....wie weet fietsen we in november wel in Birma. Zou leuk zijn.

Groet,
TW
Hallo TW
Ik zou inderdaad gebruik maken van AWOL,zij weten misschien ook andere alleengaanders die die kant op willen.Wij gaan al jaren met veel plezier via hun routes op vakantie naar Azië
Dirk
Hoi Sandra en Robbert,
Ik ben me ook aan het oriënteren op een fietsreis eind dit jaar in ZO Azië. In december 3 weken door vietnam gefietst, mekong delta. Fantastische tocht, verslaafd nu. Myanmar lijkt me wel wat :-)

Plan nog actueel bij jullie?
Groeten,
Yvonne
Yvonnefietstgraag schreef:Hoi Sandra en Robbert,
Ik ben me ook aan het oriënteren op een fietsreis eind dit jaar in ZO Azië. In december 3 weken door vietnam gefietst, mekong delta. Fantastische tocht, verslaafd nu. Myanmar lijkt me wel wat :-)

Plan nog actueel bij jullie?
Groeten,
Yvonne

Wat stoer dat je dat alleen durft Yvonne. Ik dus niet :-( vandaar ook mijn oproepje, maar dat trekt vooral mannelijke fietsers aan. Niets mis mee, maar om nou een maand te gaan fietsen in een onbekend land met een onbekende man als vrouw zijnde!! Ik geloof niet dat ik daar aan toe ben... ha ha ha.

Dus tot op heden nog niet een dame gevonden, die al wat ervaring heeft, een maand weg kan en het leuk vind een groentje als ik in te wijden in het verre oosten fietsvakanties. Dus het wordt of nog even afwachten of kiezen voor een veilige variant een fietsvakantie met Djoser de Indonesische Eilanden.

Is het goed fietsen in Vietnam? Waar overnacht je dan zoal? Ik heb zoveel vragen en wil zo graag in Azie fietsen :-)

Gr TW
Dag Travelwoman,
Als je zondag naar de beurs gaat, kan ik je in ieder geval enthousiast maken voor Thailand, Laos en Cambodja.
Als beginnende Azië fietser kun je prima beginnen in Thailand. Goed te fietsen, prachtige natuur en fascinerende cultuur. En niet te vergeten: heerlijk eten.
Als je een maand hebt, is er meer dan genoeg te fietsen en te zien.
(Niet dat ik iets tegen heb op Vietnam, maar daar ben ik zelf niet geweest :) )
Ik sta als informant bij de fietsers informeren fietsers.

Groet
Erik Veenstra
TravelWoman schreef:
Yvonnefietstgraag schreef:Hoi Sandra en Robbert,
Ik ben me ook aan het oriënteren op een fietsreis eind dit jaar in ZO Azië. In december 3 weken door vietnam gefietst, mekong delta. Fantastische tocht, verslaafd nu. Myanmar lijkt me wel wat :-)

Plan nog actueel bij jullie?
Groeten,
Yvonne

Wat stoer dat je dat alleen durft Yvonne. Ik dus niet :-( vandaar ook mijn oproepje, maar dat trekt vooral mannelijke fietsers aan. Niets mis mee, maar om nou een maand te gaan fietsen in een onbekend land met een onbekende man als vrouw zijnde!! Ik geloof niet dat ik daar aan toe ben... ha ha ha.

Dus tot op heden nog niet een dame gevonden, die al wat ervaring heeft, een maand weg kan en het leuk vind een groentje als ik in te wijden in het verre oosten fietsvakanties. Dus het wordt of nog even afwachten of kiezen voor een veilige variant een fietsvakantie met Djoser de Indonesische Eilanden.

Is het goed fietsen in Vietnam? Waar overnacht je dan zoal? Ik heb zoveel vragen en wil zo graag in Azie fietsen :-)

Gr TW
Hoi TW,
Heb met een vriendin van me gefietst. Zij heeft 1 week alleen gefietst, prima te doen, alleen minder gezellig. We kwamen ook op plekken waar we de enige toeristen waren, dan is het fijn niet alleen te zijn (omdat je een soort alien voor de bevolking bent en men spreekt geen woord Engels). Ik zou vooral met iemand gaan vanwege de gezelligheid, verder prima alleen te doen.

We sliepen in hotels eigenlijk allemaal prima hotels en zeer goedkoop.

Al verder met je plan?
Groeten,
Yvonne
robbertk schreef:Hoi Sandra, dat lijkt me een fantastische tocht! En ik denk november 2014 best beschikbaar te kunnen maken om in Azie te gaan fietsen. Ik heb al heel wat gefietst binnen en buiten Europa (VS, Chili, IJsland, etc), maar het is erg lang geleden dat ik in Azie was. En toen zonder fiets. Een land als Birma lijkt me ook veel leuker met een reismaatje want er zal wel niet veel te communiceren zijn met de lokale bevolking verwacht ik.
Ik hoor graag van je!
Robbert
Hallo Robbert,

Laat even weten of je nog belangstelling hebt voor Azie, ik probeer een paar
fietsers bij elkaar te krijgen die willen fietsen in Azie rond die periode wk 42 t/m 45 in 2014.

Kijken of we bv met pinksteren een dag kunnen proef fietsen, wie weet is er een klik. Je mag me ook mailen; sandraschijva80@gmail.com

Groet,
TravelWoman (Sandra)
TravelWoman schreef:Hallo beste wereldfietsers,

Mijn uitdaging: Fietsen met AWOL...Okt/Nov 2014 (11 okt t/m 6 nov) in Azie.
Het is voor mij de 1ste keer buiten Europa en heb nog maar weinig ervaring.

Het lijkt mij misschien eventueel leuk om dit samen met een/meerdere andere fietsende dame(s) te doen. Wie kan/heeft er zin of ook plannen om in Azie met AWOL te willen fietsen?

Tips, info en adviezen zijn van harte welkom.

Groet,
TravelWoman (San)
Heren zijn natuurlijk ook welkom.... 8) :wink:
TravelWoman schreef:
TravelWoman schreef:Hallo beste wereldfietsers,

Mijn uitdaging: Fietsen met AWOL...Okt/Nov 2014 (11 okt t/m 6 nov) in Azie.
Het is voor mij de 1ste keer buiten Europa en heb nog maar weinig ervaring.

Het lijkt mij misschien eventueel leuk om dit samen met een/meerdere andere fietsende dame(s) te doen. Wie kan/heeft er zin of ook plannen om in Azie met AWOL te willen fietsen?

Tips, info en adviezen zijn van harte welkom.

Groet,
TravelWoman (San)
Heren zijn natuurlijk ook welkom.... 8) :wink:
Wegens te weinig animo...stop ik er mee!!
Hoi Sandra,
For what it's worth: ik ben van plan om dit volgend jaar te gaan doen. Misschien een idee om dan iets af te spreken. :?:
Je kunt nu nog mee op de oude wegen route. :D
Groet, Tom
TravelWoman schreef:
TravelWoman schreef:
TravelWoman schreef:Hallo beste wereldfietsers,

Mijn uitdaging: Fietsen met AWOL...Okt/Nov 2014 (11 okt t/m 6 nov) in Azie.
Het is voor mij de 1ste keer buiten Europa en heb nog maar weinig ervaring.

Het lijkt mij misschien eventueel leuk om dit samen met een/meerdere andere fietsende dame(s) te doen. Wie kan/heeft er zin of ook plannen om in Azie met AWOL te willen fietsen?

Tips, info en adviezen zijn van harte welkom.

Groet,
TravelWoman (San)
p
Hè Sandra,
Niet te snel opgeven hoor.Heb je via AWOL niemand kunnen vinden dan?
Wel erg jammer natuurlijk
Je zou het natuurlijk via de AWOL ook alleen kunnen proberen.In Thailand zul je niet veel problemen hebben en je hebt veel eerder contact met de locals

Dirk


Heren zijn natuurlijk ook welkom.... 8) :wink:
Wegens te weinig animo...stop ik er mee!!
toch nog even proberen....

ik was van plan om begin 2015 thailand en laos te befietsen, maar wegens omstandigheden is die reis geannuleerd.
Ik heb de mogelijkheid om dit ook in de door jou genoemde periode te doen en dat lijkt me wel wat.

enfin...mocht je er nog open voor staan hoor ik het graag.

Groet Huib
TomPlat schreef:Hoi Sandra,
For what it's worth: ik ben van plan om dit volgend jaar te gaan doen. Misschien een idee om dan iets af te spreken. :?:
Je kunt nu nog mee op de oude wegen route. :D
Groet, Tom
Dank je voor de uitnodiging Tom, een groot deel van de oude wegen route heb ik al eens gefiets. Wilde nu graag juist eens wat verdere bestemming opzoeken.
En het liefst dit jaar nog :lol:

Groet,
Sandra
Dirk

Nee, via AWOL nog niemand kunnen vinden. Hier en daar wel eens wat afgesproken, proeffietsen etc. Maar het blijkt nog best moeilijk om iemand te vinden.

Op dit moment onbreekt het mij gewoon aan "lef' om alleen te gaan, dit zou nl mijn eerste keer fiets en vlieg zijn. Maar misschien dat ik op het allerlaatst toch nog de stoute (fiets) schoenen aantrek, en gewoon ga :wink:

Dank je iig voor je lieve berichtje....Dirk :)

Groet,
Sandra
Hallo,

Ik heb ook nog vakantiedagen en heb al enige tijd het idee in een land buiten Europa te willen gaan fietsen. Mogelijk kan ik in november dit jaar.
Ik mag wel voor eind deze maand mijn vrije dagen door geven, voor de maand november, aan de dienstlijst planners op het werk. (ik werk in de zorg)

Ik heb nog niet veel fietservaring, alleen in Nederland.
Hier fiets ik alleen, met tentje achterop.

Ik heb wel aardig wat reiservaring buiten Nederland.

Groetjes: Astrid uit Zeeland
Hallo fietsers,

Offerte van AWOL binnen, ziet er goed uit Zuid-Thailand en Maleisië.
De fietsvakantie wordt maandag geboekt, en dan ga ik per 13 okt t/m 9 november beginnen aan mijn grote uitdaging.

Helaas is het mij niet gelukt een mede-fietser te vinden, maar wie weet wie ik nog tegenkom. Mocht er toch nog iemand belangstelling hebben en rond die tijd ook deze reis maken, laat het me weten.

Groet,
Sandra (TravelWoman).
Hoi Sandra,

Wat leuk en goed: je hebt geboekt!
Ik heb ook een reis beschrijving ontvangen van ze; Noord-Thailand en Sri Lanka.
Alles oogt inderdaad duidelijk en verzorgd.
Jammer dat ik niet mee kan in deze periode.
Wel benieuwd naar jouw ervaring als je terug bent.
De voorbereidingen kunnen nu beginnen!

Laat je me nog eens wat weten?
Ik zendt je ook nog een privé bericht.

Groeten uit zonnig Zeeland van Astrid