Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsers gezocht voor PanAmericana jan-juni 2014 - Forum Wereldfietser

Fietsers gezocht voor PanAmericana jan-juni 2014

Kleurrijke zonsopgangen, stijle klimmetjes, rotsige kampeerplekjes, eindeloze zoutvlaktes, beuken tegen de wind, hitte, vrieskou....

Wij zijn Roos (25) en Rozemarijn (23) willen na ons afstuderen van Vuurland naar Quito fietsen. Een tocht van 11000 kilometer, van het zuiden naar het noorden van Latijns Amerika.

We plannen rond januari te vertrekken en denken er ongeveer een half jaar over te doen. We hebben grove plannen, maar deze kunnen zeker aangepast worden aan nieuwe wensen. Uitbreiding van ons team lijkt ons leuk! Lijkt dit je wat?

mail of reageer! tuinderijoptschop@gmail.com
11.000 km in 6 maanden, dat is best een uitdaging :P Maak van die steile klimmetjes maar steil klimmen, je moet toch een stuk de Andes door. Wij fietsen vanaf eind februari van Buenos Aires naar Bogota, wie weet komen we elkaar onderweg tegen...
Ik ben net een half jaar terug van het stukje Sta Marta (colombia) naar Salta (Arg).

Weet je zeker dat je alleen maar over die panamericana wilt gaan? In Ecuador heb je weinig keuze, maar zeker bij Peru raad ik het af. Ik heb er niet zelf overheen gereden, maar de mensen die ik tegenwkwam zeiden dat het vrij saai is. Door Peru kun je de ruta 3 of de ruta 5 nemen van noord naar zuid. (andes resp. Amazone-route).
Ook Bolivia wil je gewoon echt niet missen.
De kleine wegen zijn ook veiliger heb ik het idee. Zowel qua verkeer als qua berovingen. (in noord Peru heeft de PanAm een slechte reputatie). De ruta 5 wordt in de lonely planet nogal afgeraden, maar ik heb me er geen moment onveilig gevoeld, ondanks de coca-productie.

Tenzij je gewoon erg graag alleen maar woestijn heb, zou ik wat meer voor de bergen gaan.

De vraag is dan natuurlijk wel of je die 11.000km in een half jaar red. Ik deed 8500km in 8 maanden, en veel andere fietsers vonden dat ik al snel was.

(mocht het je interesseren: mijn blog: my.opera.com/zweetvoetje )
Roeland schreef:Weet je zeker dat je alleen maar over die panamericana wilt gaan?
Ik mag hopen van niet.
Je kunt tegenwoordig op Google Streetview ook in Chili een aardige indruk krijgen wat je te wachten staat: van Puerto Montt tot Copiapó is de Panamericana ruim 1800 km vierbaans snelweg.
Leon
Nouja, ik ben wel een hollander tegengekomen in Colombia die alleen maar panAm volgde. Wel makkelijk. Hij had aan 1 globale overzichtskaart van het hele continent genoeg :lol:
En hij deed iets van 2500km per maand. En dat red je natuurlijk ook niet in de Andes.