Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nederland-Nepal fietspartner gezocht voor HIMALAYA gedeelte - Forum Wereldfietser

Nederland-Nepal fietspartner gezocht voor HIMALAYA gedeelte

Ik ben van plan om april 2014 richting Nepal te vertrekken, er fiets, en naar alle waarschijnlijkheid houd de reis daar niet op.
Ik wil via 'de bovenkant', dus Kazachstan, Kirgizië etc.

Ik ga alleen en wil vooral kamperen.

Gezien ik vrouw en 27 jaar ben, is dat al een tamelijk avontuur.
Het Himalaya traject (bijv china (Tibet) - Nepal) zou ik het liefst met iemand samen rijden.
Ik kan dat aan het toeval overlaten. Maar ik doe toch ook graag een oproep of er mensen met dergelijke plannen zijn, die evt tegen die tijd willen ontmoeten om dat gedeelte samen te fietsen.
Ook niet onbelangrijk is de (vrijwel) onmogelijkheid om in je eentje Tibet in te mogen per fiets.

Als je interesse hebt, stuur me gerust een bericht of mail.
Goed plan! In Tibet zul je sowieso gezelschap hebben want daar kom je niet in als individuele fietser heb ik gehoord. Je moet je aansluiten bij een groepsreis. Of je daar geld voor en zin in hebt is aan jou.
Hoi Hera,

Ik zit er aan te denken in de kerstvakantie 2013/2014 een dergelijke reis te doen, maar helaas voor 2 weken. Ik werk in het onderwijs, dus kan maar 2 wk weg.

Groeten,
Mirjam
In de fietsverhalen die ik las, staken ze telkens 's nachts de grens over, gewoon door de douaneposten heen rijdend zonder problemen (toch vijf verschillende verhalen gelezen van mensen die dat deden). Die verhalen zijn meestal wel 5-10 jaar oud, dus geen idee of het nu nog mogelijk is, maar ik dacht ik geef het maar eventjes mee.
Regelingen voor Tibet veranderen regelmatig. Er zijn tegenwoordig kennelijk ook mobiele teams, die individuele reizigers opsporen (en terugsturen). Recente informatie kun je lezen op: http://www.thelandofsnows.com/cycling-in-tibet. Komt op mij betrouwbaar over. Zit ook op facebook.
Hoi,

Wanneer ben je rond Tibet verwacht je?

Wat is jou route en hoe lang wil je onder weg blijven?

Wij verwachten om in Feb. uit nederland te beginnen eind bestemming is nu Kathmandu maar ligt niet vast en wij willen 1-2 jaar onderweg zijn.

Wij kunnen altijd onder weg ergens bespreken?

Martin