Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 2015 the Great Divide: fast and light - Forum Wereldfietser

2015 the Great Divide: fast and light

Hallo mede wereld/europa/nederland-fietsers!

In 2014 wil ik the Great Divide gaan fietsen; fast and light. Het zegt het eigenlijk al, zo licht mogelijk bepakt en zo snel mogelijk. Ik ben op de hoogte van the TDR, maar ik vroeg mij af of er überhaupt mensen zijn die geïnteresseerd zijn om op deze manier the Great Divide te fietsen (in the TDR of hier buiten). Of een heel andere route/ander continent for that matter.

Ik ben ook opzoek naar een mogelijk reisgenootje; iemand van tussen de 20-35 ongeveer, die ervaring heeft met licht reizen (niet perse op de fiets, zelf ben ik oa ook fanatiek bergbeklimster) en van een wat extremere fysieke en mentale uitdaging houd.

Ben erg benieuwd! :)

Groetjes,
Marieke

ps. andere leuke route suggesties zijn welkom!
Hallo Marieke,
Hoe fast is fast in jouw geval? En is 2015 ook OK?
Ritch
Hey hallo daar ,

Ik ben vast besloten om dit jaar ook iets moois te gaan doen op de fiets. The great divide leek me dan ook een mooie kandidaat. Ik ben een actieve backpacker , maar het wordt tijd om op de fiets over te stappen. Lang leve de vrijheid..... :lol:

Had je al iets concreets in gedachte , of ben je nog aan het lobby`en naar interesse ??

Grs Albi (35)
Hallo,

Wij hebben ook plannen om dit jaar de Great Divide te doen in ca 6-8 weken in de periode half juni-half augustus.
Wij gaan ook voor lichtgewicht en willen gemiddeld ca 90 km per dag doen.
(komt voort uit eerdere ervaringen in Noorwegen en Kirgizië).
Het lijkt ons ideaal om deze tocht met 4-6 mensen te maken.
Past dit in jullie plannen?

Margo (52) en Frenk (56)
Hoi Iedereen,

Zoals je misschien ziet ik heb de titel veranderd; het wordt 2015 voor mij. Ik wil eerst dit jaar nog een aantal andere tochten doen ter voorbereiding.

Aan Frenk en Margo: Pas op met de hitte in New Mexico in Juni/Augustus. De meeste mensen rijden in Mei/Juni op zijn laatst.
Aan Albi: Mijn plan is om half Mei te starten (waarschijnlijk dus met de Tour Divide Race) en dan is mijn doel max 28 dagen (+/-150-160km per dag), minimaal bepakt. Een erg abititeus plan dus. En het zou erg leuk zijn als ik samen met iemand kan trainen/plannen. Vandaar dat ik opzoek ben naar mensen.

Past denk ik niet helemaal bij jullie plannen/ideen. Iig heel veel succes met het plannen van jullie routes!

Groetjes,

Marieke
Hey hallo,

Had verwacht een mailtje te krijgen als er nieuwe posts waren , blijkbaar moet je dat dan ook aanvinken ... duhhhh :roll: Bijde deze dan maar.

Maar een race dus , met gemiddeld 150 / 160 km per dag. Dat was inderdaad niet wat ik voor ogen had , maar het is in ieder geval een leuke uitdaging. Tja , misschien een beetje ambitieus , maar wel super om naar toe te werken. Elke dag de lat weer een stukje verder leggen. Ik trap graag door , maar zover ben ik ook nog niet. Gaaf .... !

Met wat voor soort fiets onderneem je zoiets ,... racefiets??
Hoi Marieke,

Ik las je oproep en het interesseerde me wel wat je schreef.

Zelf ben ik op zoek naar een pittige reisgenote (liefst vrouw) tussen 25-35 jaar om de hele Great Divide mee te fietsen van Noord naar Zuid. Zoals het er nu naar uitziet zou het voor mij kunnen in de maanden augustus/ september/oktober 2015. Dit zouden volgens het boekje ook de beste maanden zijn ivm het weer. Ik zou graag grofweg 6 dagen fietsen en 1 dag rusten en het geheel dan volbrengen in 3 maanden. Licht reizen lijkt me een goed voornemen.

Ik ben 30 jaar, sportief en veel reiservaring (maar dat lijkt me logisch als je dit wilt doen). Ik fiets 4 dagen in de week 72 km van en naar mijn werk (bosbouw-sector). Daarbovenop kracht training en halve marathons. Ik heb in het verleden veel alpine- en sportgeklommen maar dat staat nu op een wat lager pitje. Heb veel rondgetrokken in Europa, China, Zuidoost Azie en Afrika (Uganda, Kenia, Zuid-Afrika, Ghana, Zambia en Malawi).

Momenteel ben ik het boekje Michael McCoy aan het doorspitten en de puzzelstukjes bij elkaar aan het leggen om weer een mooi avontuur te kunnen starten.

Laat wat weten als je interesse hebt om het e.e.a. samen te organiseren.

Groeten!
Hoi Nora en Marieke,

Ik zit ook aan de Great Divide te denken in September October 2015. Ik hou wel van een beetje doorfietsen, maar wil ook zeker een paar hikes doen in de parken. Eventueel klimmen maar dan moet al dat spul ook mee, of dat een goed idee is ben ik nog niet over uit. Misschien kunnen we contact hebben als de plannen wat specifieker worden?

Groet,
Annette (31)
Annette: goed idee! Ik woon voor een paar maanden in Colorado, en fiets hier met veel plezier, maar de hikes, kampeerplekjes op 3500m, zonsopkomsten op bergtoppen etc. zou ik niet willen missen. Zonde om met 150km per dag hier doorheen te jakkeren (tenminste, als je tijd hebt rustiger aan te doen, want hard fietsen is ook leuk...)
Hallo allemaal,

Mijn plannen voor volgend jaar zijn gewijzigd, de great divide zit er voor mij niet in, een nieuw avontuur gaat mij meer naar het Noorden brengen.
Ik zal mijn oproep eens proberen te verwijderen 

Groetjes en veel success iedereen!

@Urje, ik ben al eerder in Colorado geweest en weet hoe mooi het er is… Maar wanneer je snel fietst kun je ook nog om je heen kijken en genieten :p
Aan allen van deze discussie die intussen nog niet zijn afgehaakt: ik wil in aug-sept-okt van 2015 de Great Divide fietsen en zoek nog compagnie! Ik ben een Belgische jongevrouw (33). Als ik schuin over bovengaande discussie lees: ik weet redelijk zeker dat ik maximaal 70km per dag wil fietsen - van extreme inspanningen krijg ik rugklachten enzo :wink: Het lichtgewicht fietsen vind ik een prima idee, zeker als je veel moet klimmen! Ik hoop op een reactie op dit oude bericht...