Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Australië, najaar 2013 - Forum Wereldfietser

Australië, najaar 2013

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om eind oktober / begin november dit jaar naar Australië te vertrekken om daar ongeveer een maand te gaan fietsen. Het enige dat nog aan mijn geluk ontbreekt, is een reisgenoot. :)
Het plan is om naar Perth te vliegen en vanaf daar naar het zuidoosten te fietsen, mogelijk een stuk off-road via de Munda Biddi Trail (http://www.mundabiddi.org.au/). Maar dat zijn slechts ideeën, het kan nog alle kanten op!

Ik ben een vrouw van 23 jaar en ben op zoek naar iemand (of meerdere personen) van ongeveer dezelfde leeftijd. Ik ga het liefst kamperen, en fiets zo'n 80km per dag met zo nu en dan een rustdag. Het belangrijkste zijn de vrijheid, het avontuur en het genieten!

Wie gaat er mee?

Groetjes,
Mieke.
Beste Mieke,
Mooi plan. Ik ben in 2006 van Albany via Cape Leeuwin naar Perth gefietst. Prachtige route met veel natuur en interessante plaatsen onderweg zoals Cape Leeuwin natuurlijk, maar ook Fremantle en Rottnest Island. Ook mooi waren de wijngaarden rond Margaret River, het oudste woestijngebied van Australie. Mocht je info willen, stuur me gerust een berichtje.
Helaas ben ik te oud denk ik om met je mee te gaan (44) : Maar dan zou ik vanaf Perth naar het noorden willen.
Groeten en veel plezier,
Rutger
Dag Mieke,

Vanaf oktober ben ik vrij van jobverplichtingen en heb ik momenteel het ruwe plan om een tijdje naar Oceanië te trekken. Eerst een paar maanden Nieuw Zeeland en vervolgens naar Australië. Hetgeen erna komt, zal van men stemming afhangen op dat moment.

Ik ben nu 29 en tegen het vertrek 30.

Als je denkt dat er wat valt te combineren met jouw trip, dan laat je het maar weten.

Peter
@ Peter: ik heb je een PB gestuurd!
Up. :)
Hoi Mieke,

Tijd om een keer te skypen? Misschien heb ik (meid van 29) wel interesse om mee te gaan (hoewel mijn voorkeur in eerste instantie de carretera austral in nov-dec 2013 is).

Maar wie weet kun je me overtuigen, jouw idee is zeker ook niet verkeerd ;)

Veel zonnige fietsgroetjes Sanne
Hoe zijn de plannen inmiddels?
Ik ben ook wel benieuwd!
Zelf vertrek ik op 21 oktober naar Australie op familiebezoek in Brisbane. Ik neem mijn fiets wel mee, vooral omdat ik daarna doorvlieg naarThailand om daar te fietsen.
Ben druk bezig met info uitzoeken over fiets en vliegen, fietsen vanaf de luchthaven Brisbane etc.
Dus wie weet kunnen we elkaar helpen?
groetjes, Tineke
Hey,

Ik vlieg ook de 21e! Maar dan naar Perth, via China. Hoe vlieg jij?
Ik heb geen reisgenoot kunnen vinden, maar ik vind het eigenlijk ook wel een uitdaging om alleen te gaan. ;)
Ik ga daar een fiets huren; omdat ik daarna nog met mijn vriend ga rondreizen is het niet handig om mijn eigen fiets mee te nemen. Scheelt me ook een hoop gedoe met vliegen! Ik heb in Perth een zaak gevonden waar ik voor zo'n 300 euro een fiets kan huren voor een maand, inclusief voor- en achterdragers. Best een goede deal, dacht ik zo. :)

En dan langs de westkust naar het zuiden, met misschien stukjes van de net geopende Munda Biddi Trail. Kijken hoe ver ik kom in 4 weken!

Brisbane en Thailand klinkt ook als een goed idee! Kun je in ieder geval de omgeving verkennen als je op familiebezoek bent.
Hoi Mieke,

Now, dat is Ook toevallig dat jij ook op 21 oktober vliegt! Ik vlieg met malaysian airlines, via Kuala Lumpur .
Ik ga ook alleen en vind het best spannend, maar ook uitdagend. Evengoed jammer dat je geen reisgenoot hebt kunnen vinden!
Ik vind het inderdaad ook en hoop gedoe om mijn fiets mee te nemen, vooral omdat ik hem in Australië niet veel zal gebruiken.
Jouw plannen klinken echt geweldig! En 300 euro voor een maand fiets huur is inderdaad wel een goeie deal denk ik. Heb je dat op internet gevonden?
Groetjes en heel veel plezier alvast!
Hey,

Dan vlieg je waarschijnlijk met een ander vliegtuig. Ik ga met China Southern. ;)

Ik heb mijn fiets hier gehuurd (de touringsfiets): http://aboutbikehire.com.au/equipment/bikes.aspx
Ik dacht in eerste instantie ook dat het veel duurder was, tot ik op een Australisch fietsforum op deze website gewezen werd.

Best spannend ja, alleen, maar ik heb er ook wel zin in!
Wat leuk!
Ik ben van plan komende zomer van Darwin naar Broome te gaan fietsen (of een enkele ronde door de Kimberley als de baas moeilijk gaat doen over te lange vakanties) met een omweg via Kakadu NP en misschien een omweg naar Mitchell Falls of de Bungle Bungles. :D
Mooie keuze om vanaf Perth naar het zuidwesten te vinden. Fremantle, vergeet Rottnest Island niet, Margaret River, Cape Leeuwin en dan de zudkust met prachtige Nationale park. Ik heb zelf van Albany naar Perth gefietst. Mocht je nog informatie willen, stuur dan gerust een pb.
Veel plezier. Rutger
Hoi Sanne,

Heb zelf al meerdere keren tochten van 2000+ km gefietst en jouw idee (nov/dec carretera austral) spreekt me wel aan. Wil graag met je erover chatten.

Laat maar horen of je dit plan nog hebt, Marco


sunshine84 schreef:Hoi Mieke,

Tijd om een keer te skypen? Misschien heb ik (meid van 29) wel interesse om mee te gaan (hoewel mijn voorkeur in eerste instantie de carretera austral in nov-dec 2013 is).

Maar wie weet kun je me overtuigen, jouw idee is zeker ook niet verkeerd ;)

Veel zonnige fietsgroetjes Sanne