Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen in zomers IJsland - Forum Wereldfietser

Fietsen in zomers IJsland

Ik ben een vrouw van 33 die graag in IJsland wil fietsen en hoopt dat deze zomer te kunnen doen.
Dacht zelf aan drie weken in juli, een route langs de kust en dan terug door een stuk binnenland. Wordt wel kamperen, waarschijnlijk op campings. Heen-terugreis met vliegtuig en/of boot.
Overigens valt over de route nog te praten. Heeft er iemand zin om mee te gaan.
Hoi,
Ik heb ook plannen om deze zomer naar IJsland te gaan. Ik heb nog geen datum gepland, maar ik denk aan drie of vier weken in juli/augustus. Langs de kust, binnenland, kamperen, af en toe een duik in een warme bron en onmogelijke plaatsnamen proberen uit te spreken; dat is een beetje mijn beeld.
Wellicht wat ideeën uitwisselen?

Groeten,
Frank
34 jaar
(wiersmafrank@hotmail.com)
Hallo Frank,

Ik had je een mailtje gestuurd dus mocht je willen mailen dan heb je het adres in ieder geval.

Groet,
Natasja
Mijn idee voor de route is: langs de kust via Reykjavik, Akranes en Arnarstapi naar Stykkisholmur. Optioneel met de ferry over om daar een rondje te maken van een paar dagen en dan via de landverbinding door het binneland naar Surtshellir en Bingvellir om zo weer af te zakken naar Reykjavik en de luchthaven.

Ik denk dat dit in drie a vier weken te doen moet zijn. Nog meer mensen interesse?
Zijn jullie uiteindelijk nog gegaan? Ik ben benieuwd hoe jullie het gehad hebben!
Hallo Christophorus,

Nee, wij zijn niet meer gegaan. Het liep gewoon niet zo. Misschien dat ik een andere keer een nieuwe poging waag.

Groeten Natasja.
Oh, jammer. Het is zó'n mooi en bijzonder land! Hopelijk komt er ooit een herkansing, want het is echt een aanrader. Ik ben na 1x al verslaafd geraakt en ga volgend jaar weer! :)
Zeker jammer. Lijkt me geweldig om er te fietsen maar ik zie het niet zitten om in mijn eentje te gaan en zeker niet de eerste keer met het vliegtuig.
Zou ik inderdaad niet doen. Het is wel zo veilig om iemand bij je te hebben als er iets gebeurt.

In geval van nood staat de reddingsbrigade verspreid door het hele land altijd klaar. Er is bijna overal telefoonbereik.

Vliegen is me reuze mee gevallen.

Maar toch... Samen is leuker dan alleen.