Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Jeugdig reisgezelschap gezocht. - Forum Wereldfietser

Jeugdig reisgezelschap gezocht.

Hallo allemaal,

Heel graag zou ik binnen één of twee jaar een mooie reis op de fiets gaan maken, helaas heb ik geen vrienden die deze wens met mij delen. Ik ben een jongen van 20 uit Arnhem die op zoek is naar een jeugdig reisgenoot die deze wens wel met deelt. Het zou helemaal leuk zijn als je in dezelfde omgeving zou wonen, om zo de komende tijd al wat tochten binnen Nederland te kunnen rijden. Ik heb slechts beperkte ervaring met het fietsen van lange tochten, éénmaal een vierdaagse fietstocht op en neer naar Brussel gemaakt, maar hierna is het helaas bij eendaagse tochten gebleven. Wat betreft bestemmingen sta ik voor een heleboel open. Zuid- en Oost-Europa, Noorwegen, Ijsland, West- en Centraal-Azië, de Amerika's, ben heel erg benieuwd naar vrijwel alle uithoeken van de wereld! Gezien mijn studie ben ik voor eventuele reisdata beperkt door reguliere school- en werkdagen, maar indien nodig zit hier best rek in.

Ik hoop van harte dat voorgaande wensen hier door iemand gedeeld worden!
Hoe zie jij een reis voor je? Elke dag fietsen? Cultuur bekijken? Natuur? Wildkamperen? Camping kamperen? Hostels? Hoe zit het met je rustdagen? Wat zijn een beetje je minimale eisen aan een fietsreis? Je wilt natuurlijk niet met een reis mee, die de dagen totaal anders inrichten dan jij dat zou doen of zou willen.

Groetjes,
Dave
Dergelijke details staan wat mij betreft volledig open, en zijn volkomen afhankelijk van desbetreffend persoon. Ik ben heel erg nieuwsgierig ingesteld, dus waarschijnlijk overal wel voor te porren. Alleen door het wat beperkte tijdsbestek waarin ik kan reizen (maximaal 6 tot 7 weken), en mijn gebrek aan reiservaring per fiets zullen zeer lange tochten (4000+ km) er voor mij de eerste keer waarschijnlijk nog niet inzitten.
Ik ben van plan om van de zomer vanuit Utrecht naar Boedapest te fietsen en dan aansluitend naar het Sziget zomerfestival tegaan. Ik volg dan de Limes-route http://europafietsers.nl/routes/limes/route.htm. Ik heb nog geen fietsvakantie-ervaring, maar wel veel kampeer-ervaring. Ik wil ook vooral gaan (wild)kamperen. Ik kan waarschijnlijk op z'n vroegst 8 juli weg (vanwege bestuursverplichtingen) en Sziget begint 5 augustus.
Ik ga voor de zomer een paar keer een weekendtocht maken, om te kijken hoe het gaat en vooral of mijn huidige fiets het aankan.
Als het je leuk lijkt om mee te gaan dan hoor ik het wel. Ik ben ook nog aan het kijken of er vrienden van me mee willen fietsen.
Naar alle waarschijnlijkheid ben ik pas begin augustus terug van een andere reis, dus dat gaat hem helaas niet worden, toch bedankt voor je antwoord!
Beste Nathan,

Klinkt echt goed! Komende zomer wil ik juli en augustus op de fiets stappen, alleen nog geen idee waarheen (Scandinavië/Budapest/Santiago/...?). Afgelopen zomer naar Praag gefietst (via Berlijn) en Oost-Europa trekt opnieuw, maar niet in m'n eentje, dan zou ik eerder drukbefietste routes fietsen voor af en toe wat gezelschap. 'Helaas' zit ik t/m 30 juni op Aruba dus een Nederlandse fietslente zit er niet in...

Over jou... hoeveel km/dag had je in gedachten? En kan je wat vertellen over jezelf?


En SH-, mocht jij nog 'n keer willen fietsen begin juli in de buurt, ik woon in Nijmegen dus dat is goed te doen.

Vriendelijke groet,
Jasper, 23jr, geneeskundestudent