Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietstocht vanaf aug 2012. China/ Tibet/ Zuid Amerika? - Forum Wereldfietser

Fietstocht vanaf aug 2012. China/ Tibet/ Zuid Amerika?

Jaaa!!! Na lang wikken, wegen, denken, veranderen, twijfelen is de kogel door de kerk: weer tijd voor een fietsreis!!!!

Maar waarheen en met wie en hoe lang????

Ik hou van bergen, desolate natuur, mooie cultuur, soms onverhard fietsen om daarna weer te kunnen genieten van verharde wegen, primitief afgewisseld met iets meer comfort, kamperen afgewisseld met een hotelletje (als je de ruimten met bedden al zo kunt noemen...), lekker laten koken en soms zelf stuntelen en proberen met de lokale ingredienten.
En ik ben op zoek naar iemand die hier ook van kan genieten, want met z'n tweeen een Chinese plaatsnaam ontcijferen lijkt me gewoon leuker. Overdag alleen fietsen kan ik prima tegen, maar elke avond alleen is ook maar alleen.

Er zijn twee gebieden waar ik graag naar toe zou willen: Tibet/ China, ev met Vietnam erbij of een stuk van Mongolie? Dat heeft mijn voorkeur na de fietsreis vorig jaar in Ladakh, India. Ook Zuid Amerika trekt me ook. Daar vertrekt ook een georganiseerde reis naar toen, maar, hoewel dat makkelijk is, trekt me dat toch niet zo somehow...
Maar ook andere ideeen zijn welkom, er staat nog niets vast.

Ik ben zelf een vrouw van 34 jaar, heb een aantal reizen van rond de 2 maanden gemaakt, oa in Zuid en Noord India en in Laos Thailand. Soms alleen, soms met een vriend. Daarnaast heb ik 2 keer in Marokko gefietst. De komende reis zou ook prima wat langer mogen duren, ik heb geen deadline dat ik terug moet zijn, maar kan pas na 15 juni weg ivm een opleiding die ik dit jaar doe. Ben actief, inventief, flexibel en een beetje eigenwijs op z'n tijd (wie niet?).

Heeft er iemand zin om (een deel) mee te gaan en samen plannen te smeden?

Anne
Hoi, ik ben zelf net begonnen met het plannen van een fietstocht(je) door zuid-Amerika. Ik heb vandaag de eerste paar landkaarten gehaald om me eens voor te gaan bereiden...

Ik ben man, 24 jaar en (nog net) student, ik heb de afgelopen 8 jaar (bijna) iedere zomervakantie een fietsvakantie binnen europa gedaan, maar ik heb nu wat meer tijd en het lijkt me leuk om nu eens buiten Europa op pad te gaan... Ik zou mezelf omschrijven als actief, goedgehumeurd, technisch, en ook een beetje eigenwijs. (maar je moet toch ook wel enigszins eigenwijs zijn om iedere dag weer een roteind te fietsen terwijl je ook gereden kunt worden... :wink: )

Als het goed is ben ik eind februari (of iets later) klaar met mijn studie en dan kan ik dus op pad, maar ik heb nog geen begindatum geprikt, en mijn einddatum staat dus ook nog niet vast...



Misschien kunnen we een stukje samen reizen? (als je tenminste voor de optie Z-Amerika kiest) Je interresses en manier van reizen lijken in ieder geval wel overeen te komen met de mijne...
Hoi Anne,
Ik ben zelf ook bezig een fietsplan te smeden voor 2012. Ik wil ook rond juni/juli vertrekken en denk vooral aan China, Mongolië en Centraal Azië. Het liefst ga ik een maand of drie/vier weg. Het desolate van Centraal-Azië trekt mij erg en het uitzicht op mooie bergketens en er dwars door heen trekken lijkt mij geweldig. Een tentje op die vlaktes en een snorrende brander klinkt mij echt super in de oren. Om dit alleen te doen lijkt mij soms wel pittig vandaar dat ik ook opzoek ben naar reismaatjes. Ik heb vooral fietsreizen in Europa gemaakt (naar Praag, en de Middellandse zee) en reizen zonder fiets naar andere delen van de wereld. Nu wil ik graag op de fiets deze prachtige landen bekijken.

Zuid-Amerika ben ik al meerdere keren geweest dus daar kan ik je wellicht wat informatie over geven.

Ik ben 33 jaar en woon in Amersfoort. Wellicht kunnen we een keer ideeën uitwisselen.

Groeten,

Frank
Leuk bomen over toekomstige fietsreizen, ideeen uitwisselen en het mogelijk vinden van fietsmaatjes is het op de nieuwjaarsreceptie van De Wereldfietser op zondag 8 januari in de Kargadoor te Utrecht.
Is Tibet al weer open dan?
Nee, Tibet niet, maar de rand van Tibet in China wel.
Enne, Bert: tot op de nieuwjaarsborrel dan!

Anne
En zijn de plannen en dromen uit gekomen??
Toevallig nog plannen voor deze zomer? Je hebt iig dezelfde ideen over fietsten als ik.
Gr. Noor