Additionally, paste this code immediately after the opening tag: vanaf +/-juli 2012 fietsen in Zuid-Amerika - Forum Wereldfietser

vanaf +/-juli 2012 fietsen in Zuid-Amerika

Hoi,

Ik ben Roeland, een vrolijke jongeman van 24 uit de Domstad (Utrecht dus).
In maart volgend jaar ben ik klaar met mijn studie en dat lijkt me het ideale moment om eens een fietstochtje te maken. Het lijkt me gezellig en praktischer om niet alleen op pad te gaan, dus plaats ik maar een oproepje...

De "bestemming" kunnen we in overleg vaststellen. Misschien een rondje Zuid-Amerika? Maar er zijn nog zoveel andere landen die ik ook nog eens wil zien... Een andere bestemming is ook prima.

Wat ik het leukste vind aan een fietsvakantie is de vrijheid om te gaan waar je wil. Ik zoek liever ter plekke uit wat me leuk lijkt om heen te gaan dan dat ik me van tevoren precies vastleg op een bepaalde route. (dus geen routeboekjes :P )
Meestal fiets ik zo'n 80-130km per dag, maar met kleinere afstanden kan ik ook goed leven, zeker als er veel te zien is in de omgeving.
Ik heb tot nu toe al wel een aantal kortere fietsvakanties in Europa gedaan en dat is me altijd erg goed bevallen, maar ik heb nog nooit de tijd gehad/gemaakt voor een echte lange fietsvakantie buiten Europa.

De startdatum komt niet zo nauw, maar ik ben tot halverwege februari nog aan het studeren, dus het zal daarna moeten worden.

Nouja, mocht je interesse hebben dan kun je me een mailtje sturen op roelanddilz(at)gmail.com (antispam: die (at) vervangen door @), dan kunnen we eens wat plannen gaan smeden onder het genot van een biertje of kop thee.

Groetjes,

Roeland



Edit: Ik heb onlangs enkele reacties gekregen van mensen gekregen op basis van het bovenstaande, maar het is een beetje verouderd, het is misschien beter om het even up to date te maken.

Ik ben van plan om voor onbepaalde tijd door Zuid-Amerika te gaan reizen vanaf aanstaande Juli. Waarschijnlijk start ik in Colombia en zal ik vandaar wat naar het zuiden afzakken, maar hoe en wat weet ik nog niet precies, ik sta natuurlijk open voor goede ideeën!

Ik ga er momenteel vanuit dat ik solo die kant op zal gaan, maar mocht het iemand leuk lijken om mee die kant op te gaan, dan lijkt me dat nog steeds erg leuk!
Dag Roeland!

Lijkt me interessant!

2 Vraagjes: Kan je tegen een belg en is het vertrek uit te stellen tot 1 juli?
Roeland schreef:Hoi,

Ik ben Roeland, een vrolijke jongeman van 24 uit de Domstad (Utrecht dus).
In maart volgend jaar ben ik klaar met mijn studie en dat lijkt me het ideale moment om eens een fietstochtje te maken. Het lijkt me gezellig en praktischer om niet alleen op pad te gaan, dus plaats ik maar een oproepje...

De "bestemming" kunnen we in overleg vaststellen. Misschien een rondje Zuid-Amerika? Maar er zijn nog zoveel andere landen die ik ook nog eens wil zien... Een andere bestemming is ook prima.

Wat ik het leukste vind aan een fietsvakantie is de vrijheid om te gaan waar je wil. Ik zoek liever ter plekke uit wat me leuk lijkt om heen te gaan dan dat ik me van tevoren precies vastleg op een bepaalde route. (dus geen routeboekjes :P )
Meestal fiets ik zo'n 80-130km per dag, maar met kleinere afstanden kan ik ook goed leven, zeker als er veel te zien is in de omgeving.
Ik heb tot nu toe al wel een aantal kortere fietsvakanties in Europa gedaan en dat is me altijd erg goed bevallen, maar ik heb nog nooit de tijd gehad/gemaakt voor een echte lange fietsvakantie buiten Europa.

De startdatum komt niet zo nauw, maar ik ben tot halverwege februari nog aan het studeren, dus het zal daarna moeten worden.

Nouja, mocht je interesse hebben dan kun je me een mailtje sturen op roelanddilz(at)gmail.com (antispam: die (at) vervangen door @), dan kunnen we eens wat plannen gaan smeden onder het genot van een biertje of kop thee.

Groetjes,

Roeland
Hoi Bert,

Nee, ik heb niets tegen Belgen, integendeel, jullie bier is toch echt wel een stukkie beter als
onze 'trots' Heineken...

Maar goed, vakantie uitstellen tot juli is een mogelijkheid. Ik kan die tussentijd waarschijnlijk
nog wel wat te doen vinden.

Maar alvorens uitgebreid plannen te maken stel ik voor om eerst eens een keer ergens
iets te gaan drinken ofzo. Dat bespreekt ook wat makkelijker dan mail/forum enzo.
:idea: Ik heb het maar even geüpdate, dat is wel zo handig...