Additionally, paste this code immediately after the opening tag: juli 2011 - Onbegrensd fietsen naar Barcelona - Forum Wereldfietser

juli 2011 - Onbegrensd fietsen naar Barcelona

Na lang nadenken over mijn volgende tocht is de keuze toch terug naar het zuiden geworden (eerste ideeën waren naar het noorden maar teveel schrik voor kou en regen in Scandinavië). Keuze is de gekende route "onbegrensd fietsen naar Barcelona" van Paul Benjaminse geworden.

Indien er reisgenoten zijn die mee willen dan hoor ik het graag.
Hierbij wat info over hoe ik het zie (maar is discussieerbaar):

- vertrek op 3 juli 2011
- ten laatste terug op 18 juli 2011
- dagtochten van 100 a 150km
- motto: rustig tempo en genieten van de panorama's (liever natuur dan cultuur)
- simpel overnachten met tentje tenzij bij slecht weer
- 's avonds ietske simpel gaan eten (dus niet zelf potje koken) en een lokaal wijntje proeven
- lichtgewicht gepakt
- terugkeren met vliegtuig vanuit Girona (Ryanair?) of met fietsbus
- ik, man, 31j, Vlaamse Ardennen (België)

groetjes,
Gunter
Lijkt me een leuke trip Gunter, maar niet echt rustig aan zoals jij zegt.
100-150 per dag vind ik behoorlijk veel. :oops:
Daarbij zul je je nauwelijks een rustdag kunnen permiteren, en zie je weinig van Barcelona :(
Maar ja ik ben dan ook eens zo oud :wink:

Even goed een fijne trip
Dirk
Ik ben het met Dirk eens, het klinkt niet echt rustig aan.
Wij zijn van plan om dezelfde route te fietsen vanaf Rotterdam en trekken er de hele maand juli voor uit. Af en toe een rustdag, waarbij we ook 1 of 2 dagen willen relaxen aan de Middellandse Zee en natuurlijk een dag of 2 Barcelona :D
Het lijkt ons ook een erg mooie route en we hebben er echt veel zin in!
Succes met iemand vinden,

grtz Corine
ik had al een vermoeden dat deze reacties zouden komen ;-)
voor mij is een fietsvakantie enerzijds een pleziertocht maar het moet ook een sportieve uitdaging zijn voor mij

met "rustig tempo" bedoel ik aangename snelheid zodat je kan genieten van de omgeving maar wel lange ritten (dus minimum 6u in het zadel)

daarom ook mijn onderschrift hé ;-)
C & C schreef:Ik ben het met Dirk eens, het klinkt niet echt rustig aan.
Wij zijn van plan om dezelfde route te fietsen vanaf Rotterdam en trekken er de hele maand juli voor uit. Af en toe een rustdag, waarbij we ook 1 of 2 dagen willen relaxen aan de Middellandse Zee en natuurlijk een dag of 2 Barcelona :D
Het lijkt ons ook een erg mooie route en we hebben er echt veel zin in!
Succes met iemand vinden,
grtz Corine
hey,
dan zullen we elkaar mogelijk tegenkomen onderweg
spijtig genoeg heb ik niet de mogelijkheid om een maand van huis weg te zijn

groetjes,
Gunter
Ik wens allen veel suc6, zelf zal ik al 13 april starten van uit malaga, via barcelona door central masief weer richting huis.
:D
www.wingeltje.nl
dan zullen we elkaar mogelijk tegenkomen onderweg
Wij hebben het plan 1 (of 2) juli te vertrekken vanuit Rotterdam, ik verwacht dat jij wat zuidelijker gaat starten met de route? elkaar tegenkomen zit er heel waarschijnlijk niet in, en al helemaal niet als je 100-150 km per dag gaat fietsen :?
En die maand vakantie.... dit is ook voor eerst dat we die mogelijkheid hebben, en we vinden het heel luxe :D
misschien toch wel hoor: mijn eerste rit (3 juli) zal ergens tussen Namen en Dinant eindigen (vanaf Namen kom ik pas op de Benjaminse route) en als jullie op 1 juli vertrekken dan lijkt Namen na 3 ritten toch realistisch neen?

maakt niet uit, als je een zot alleen op een rode fiets ziet passeren dan mocht ge ervanuit gaan dat ik het ben ;-)
Hey Gunter.... ik verwacht niet dat we aan het einde van dag 3 al voorbij Namen zijn. Afhankelijk van o.a. campings fietsen we gemiddeld zo'n 85 km per dag, en de eerste dagen willen we rustig beginnen. Maar wie weet... komen we nog een zot tegen op een rode fiets :o
heb je trouwens al mede-fietsers kunnen vinden?

grtz Corine
nog geen medefietsers gevonden en acht de kans ook klein dat er nog zo'n zotten zoals ik rondlopen ;-)

op zich zeker geen noodzaak voor mij: "me and my bike" staan al garant voor plezier elke dag ;-)
Mwoa, zo zot is het niet. Ga van de zomer ook een paar weken fietsen met 150 km per dag gemiddeld. Maar denk dat het juist een voordeel om dit in je eentje te doen. Het is belangrijk om je eigen tempo te kunnen aanhouden, als het meezit, maar ook als het tegenzit. En wat is alleen, je komt onderweg altijd genoeg mensen tegen. Wens je in ieder geval veel plezier met de tocht.
Ik vertrek begin juli naar Vichy. Mijn plan is 2 tot 4 dagen de Barcelona-route volgen en dan in Chalons-en-Champagne de LOW-route op.
Mijn plan is om 9 juli aan te komen in Vichy, ik reken op 6 tot 8 fietsdagen.
6 dagen zal 140km/dag zijn, 8 zal net 100 zijn, ook afhankelijk van de route via Reims en dus een stuk van de Lourdes-route of langer de Barcelona-route volgen en meer kilometers doen.
Ik zou dus mee kunnen fietsen de eerste 3-4 dagen vanuit Leuven, maar ik heb geen idee waar jij start?
Gunter, ik ben Evert (Antwerpen, 20 jaar) en ik ben ook op zoek naar een reisgenoot voor mijn eerste fietsreis. Je voorstel spreekt me in alle opzichten aan (ik ben even zot :p). Alleen zou ik ook heel graag met de fiets terugkeren vanuit Barcelona, zodat de reis toch een goede maand duurt, of toch tenminste een kleine maand. (da's nog zotter dus)
Evert,

zot zijn kan deugd doen hé ;-)
en heb je al een route in gedachten om terug te keren

misschien moeten we met de fiets eens afspreken op een toertocht ofzo

groetjes,
Gunter
Ik had in gedachte om via het binnenland (provence, Parijs, ...) terug te keren en als het echt te lang zou duren dan ergens de trein te nemen. Ofwel keren we gewoon terug langs de Alpen en dan de Vogezen.. Ik heb (buiten 3 etappes) nog geen specifiek uitgetekende routes maar ben wel al 1/200'e schaalkaarten aan het verzamelen van héél Frankrijk. Die Benjaminroute lijkt me alvast een uitstekend om mee te beginnen (of terug te keren) Weet jij misschien hoe ik aan deze kaarten kom?

By the way, 20 en 21 Maart is er een beurs voor alles wat met fietsreizen te maken heeft niet zo ver van huis (zie link vanonder), misschien daar eens afspreken? We kunnen ook gewoon eens samen gaan rijen in de Vlaams ardennen. Daar is het altijd leuk om te fietsen.

------
Link:
http://www.euroreizen.be/nieuws/227_14d ... -2010.html
------

Groentjes,
Evert
Evert,

Ik weet nog niet of ik naar die fietsreisbeurs in Retie zal gaan (data van dit jaar zijn trouwens 19 en 20 maart), vandaag wel naar de beurs in Amsterdam geweest (had er een weekendje van gemaakt) en nog een klapke gedaan met Paul Benjaminse, hij heeft nu ook een route door de Provence. Dat kan misschien ook een alternatief zijn om terug te keren via de Alpen en zo via de routes van Venetië/Rome terug te keren (via Vogezen en Luxemburg dan).

Als je eens wilt samenrijden dan hoor ik het wel, je vindt mij in principe elk weekend wel op de racefiets dus altijd welkom.

De kaarten die Benjaminse gebruikt vind je allemaal terug in zijn routeboekje. Zelf gebruik ik op de fiets uitsluitend de gps om mij op het juiste pad te krijgen maar lees ik elke avond ervoor wel een stukje uit het boekje om de omgeving beter te leren kennen of begrijpen.

groetjes,
Gunter
gelukkig zijn er nog meer "zotten"dan ik zou ik zeggem
Ik heb verleden jaar ruim 900 km in 5 dagen gefietst en het was HEERLIJK
Jammer dat ik wat moeilijker 2 weken weg kan anders had ik graag met je meegefietst ,al moet ik eerlijk zeggen dat ik niet zo'n zin heb om in een tentje te overnachten
een BB lof eenvoudig hotelletje lijkt mij veel beter
Een bedje met onderdak kan uiteraard heel gezellig zijn, als we bijvoorbeeld in een stad of groot dorp halt houden, kan een herberg een betere oplossing zijn, maar het kamperen maakt het juist nog avontuurlijker en aangezien er meer campingen zijn dan hotels of herbergen en ze doorgaans goedkoper zijn, vergroot dat onze vrijheid om te beslissen waar we halt houden.
de fietsbeurs in Retie ga ik niet bezoeken, overlaatst al de fiets -en wandelbeurs in Amsterdam gedaan en de Velofollies in Kortrijk en dat is weer voldoende voor een jaar

Persoonlijk zou ik liefst zonder bagage fietsen van hotel tot hotel, dat is het meest comfortabele. Maar dat heeft als grote nadeel dat het veel duurder is: hotels/b&b's voor één persoon voor één nacht is niet goedkoop, bagagetransport vinden is ook bijna onvindbaar (tenzij je in één bepaalde regio blijft)
Ja het is vrij duur om elke nacht ergens bed en ontijt te kopen. Ik weet niet of de campingprijzen overal gelijk zijn maar een plaatsje voor trekkers was iets van een 5 a tien euro per nacht. Ik denk dat het ook de avontuurlijkste oplossing is, je moet je plan trekken en je eigen eten verzorgen en de bagagelast neem ik er graag bij. In de krokus al eens een test-tocht van 3 dagen gedaan en ik moet eerlijk zeggen dat ik fietsen met een 40 kilo zware fiets zwaar onderschat heb. 25 peruur met deze fiets is als 32 peruur met de koersfiets. Ik was er moe van, maar ben er ook sterker van geworden. Ik kijk uit naar de volgende stap.

By the way, ik heb in die drie dagen twee nachten in een yooth hostle geslapen plus ontbijt, en dan nog gaan eten en ook eten gekocht en m'n totale uitgaven was ongeveer 80 euro.