Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsmaatje gezocht, Sevilla-Santiago-Frankrijk? Mei 2023 - Forum Wereldfietser

Fietsmaatje gezocht, Sevilla-Santiago-Frankrijk? Mei 2023

Voor 2020 had ik het plan om van Sevilla naar Santiago te fietsen en daarna richting Pamplona of Hendaye. Vliegticket gekocht, vervoer van de fiets geregeld….. Maar toen kwam Corona…… Nu heb ik heel veel zin om in 2023 alsnog deze route te gaan fietsen. Alleen (=leuk) of samen (=leuker?).

Mijn plan is om rond 15 mei te starten in Sevilla. Fietsen en bagage kunnen rond die datum met een vervoerder daar afgeleverd worden. Zelf met het vliegtuig (snel) of treinen (duurzamer). Maar wellicht zijn er andere mogelijkheden…. Ik heb dan tussen de 4 tot 5 weken de tijd om te fietsen. Gemiddeld fiets ik rond de 80-85 km per dag op langere fietstochten. Daar kunnen dagen tussen zitten van 50 km maar ook van 110 km. Net hoe mooi/interessant het onderweg is en hoe makkelijk het gaat.

Uitgebreid lunchen, koffie met wat lekkers op een terras, krentenbollen op een bankje uitkijkend over een vallei, alles is prima. Geen haast, niets moeten, het onderweg zijn staat centraal, genieten is het doel!

Kamperen vind ik het leukst, maar bij regen of temperaturen onder de 5 graden toch voorkeur voor een andere overnachtingsplek.

Ik ben een vrouw van 53 jaar. Sinds 2016 verslaafd geraakt aan het fietsen. Meerdere lange tochten alleen gefietst. Vond ik heerlijk! De laatste (2019) met mijn zwager van Girona naar Sevilla. En ik vond samen fietsen best gezellig.

Vandaar dus deze oproep.

Lijkt (een gedeelte van) de route je leuk en kun je in die periode? Het zou fijn zijn wanneer je reageert. Kunnen we kijken of er een (fiets) klik is, samen de plannen verder uitwerken en eens een keer samen fietsen. Ik woon in de omgeving van Assen. Maar kan op de fiets en met de trein overal komen!

Ik kijk uit naar je reactie!

Hartelijke groet,
Marja
Hoi

Ik fiets elektrisch is dat een probleem

Ad
Beste Ad,

Ik heb je een privé berichtje gestuurd!

Groet, Marja
Ha Marja

Ah wat mooi, jouw oproep sluit, zo lezende, aan. In 2022 een deel van de route Iberica gereden doch na 4 dagen fietsen onverwacht retour Nederland. En........ik zou ontzettend graag weer terug willen, in dit voorjaar, om alsnog de route weer op te pakken, op een easy going manier waarin het onderweg zijn voorop staat en niet het eindpunt. 4 a 5 weken zal voor mij qua tijd net iets te lang zijn (ivm thuisfront), doch voor een groot deel, daar wil ik graag voor gaan. Liefhebber van kamperen, van-alles-met-buiten-zijn, vrouw, 56 jaar, woon in Utrecht.
Hallo Marja,

Ik heb een PB gestuurd.
Hoi Marja en mede-reageerders,

Klinkt goed: 80-85 km gemiddeld per dag, onderweg genieten en aan het einde van de dag lekker kamperen. Bij heel slecht weer een B&B of hotelletje. Ik ben 53 jaar, al heel wat fietskampeervakanties achter de rug, met uiteenlopende mensen die ik meestal op dit forum tegengekomen ben. Mijn eigen vriendenkring fiets en/of kampeert niet, het is of fietsen of kamperen...

Merk dat ik na corona het vakantie-fietsen een beetje ontwend ben, heb meer in de omgeving gefietst. Maar pak het graag weer op. Ik reis bij voorkeur per trein. Vijf weken weg is beetje veel ivm eigen baas. Klinkt misschien tegenstrijdig, maar veel van mijn opdrachtgevers hebben rust in de zomer en ik surf mee op dat ritme.

Mir
jammer dat er geen reactie komt op mijn vraag....zowel hier als in een pb.
MTB fietser schreef:
zo 26 feb, 2023 08:49
jammer dat er geen reactie komt op mijn vraag....zowel hier als in een pb.
Ja, dat gebeurt soms wel eens op het forum. Zelf wacht ik ook op een reactie op mijn vraag:
viewtopic.php?f=21&t=37957#start.
Het zou kunnen dat ik deze vraag helemaal gemist heb en......ik heb al gemeld in een pb naar jou dat de brander naar behoren werkt en je zeer dankbaar ben.
misschien heb je die pb gemist.
Dank voor de terugkoppeling en fijn dat de brander een tweede (en hopelijk lang) leven heeft gekregen!