Additionally, paste this code immediately after the opening tag: elbe-fietstocht - Forum Wereldfietser

elbe-fietstocht

Als we dit jaar weer mogen........
Ik ben een man van 75 jr (maar voel me 57!). Al vele tochten gereden en dit jaar wil ik (tussen april en september) de Elbe tocht rijden vanaf Praag. Maar liever niet alleen!
Met de (nacht-)trein naar Praag en daar de Elbe-tocht opzoeken en via Dresden naar Noord Duitsland. En vanaf de Elbe-monding terugfietsen naar huis (het mijne staat in Tilburg). Dagelijks tussen 80 en 120 km, fietstempo ong. 20 km/u en liefst kamperen of evt. jeugdherbergen o.i.d. Koken is niet mijn ding, hoogstens water koken om koffie te zetten.
Wie heeft er zin in?
Ad
Beste Ad,
Mijn naam is Harrie en ik ben ook net als jij 75 jaar. Ik woon in Tsjechie in Kosova Hora, dat is ongeveer 65 Km ten zuiden van Praag.
Vorig jaar januari is onverwacht mijn vrouw overleden en je zou je kunnen voorstellen dat het afgelopen jaar niet makkelijk was, maar ja, het leven gaat door.
Ik wil dit jaar ook graag weer een lange fietstocht maken, maar ik heb wel een E Bike. Jou opgegeven dag afstanden komen mij niet vreemd voor.
Ik heb een paar jaar geleden met een fietsmaatje hier de Greenway gefietst naar Wenen en kort voor Wenen de Limes opgepikt via de Donau route naar Linz/Regensburg. De dag temperaturen lagen tussen 35 en 38 Graden. Mijn fiets had daar geen probleem mee maar mijn lichaam wel. Ik moest helaas na een week afhaken en ging terug naar huis.
Ondanks de hoge temperaturen kwamen de dag gemiddelde toch rond de 120 Km uit.
Ik heb me toen voorgenomen niet meer bij dit soort extreme temperaturen zo een dag afstand te gaan rijden. 70-80 Km zou meer passend gewezen zijn, maar mijn fietsmaatje had een afspraak in de Eiffel zodat deze hoge dag gemiddelde wel gefietst moesten worden. Dat dus niet meer.
Ik fiets hier in Tsjechie op dit moment geen grote afstanden, maar toch, straks weer in het voorjaar, er op uit.
Oke Ad, dit is het voorlopig van mij wel weer, ik zie wel een reactie. Groetjes, Harrie.
Leuk plan Ad, ik ben een vrouw van 73 maar voel me net als jij eerder 53. Ben in ieder geval een erg sportief type en hou van avontuur . Heb ook al aardig wat fietservaring met tentje .
Alleen vind ik 120 km per dag echt te veel, of heb jij een e-bike? Ik vind dagafstanden eigenlijk helemaal niet belangrijk. En ik hou er ook wel van om lekker een bakkie te doen op een leuk terrasje, minstens een keer per dag, maar twee keer mag ook. En eigenlijk zou ik met twee fietsers erbij ook wel leuk vinden.
Hoor graag van je . Groeten Hilde, Utrecht
Hallo Ad,
Ik ben een aantal jaren geleden al eens naar Praag gefietst. Terug nog niet dus dat zou nog kunnen. Ben zelf nu 64.
Enig idee wanneer ivm plannen van andere fietstochten en vakantie met de vrouw?
Gr een mede Kruik. Jan
dag Jan,
Voor de duidelijkheid: ik wil naar Praag met de trein en terugfietsen via de Elbe-route, dus via Dresden en Maagdenburg en Cuxhaven. Vandaar doorfietsen naar Tilburg via knooppunten of zo. Ik schat dat ik daar 3 weken voor nodig heb. (1 dag nodig voor bezoek Praag en 1 dag voor Dresden).
De Praag-route waar jij op doelt (denk ik) is de route door het Fichtl-gebergte en via Paderborn naar Nijmegen. Deze heb ik ook al gefietst in 2014. Dit jaar wil ik dus die andere tocht langs de Elbe.
Voordat ik data kan noemen moet ik nog andere plannen afstemmen met anderen.
Groeten
ad
dag Hilde,
Ik heb je een PB gestuurd.
Ad
Ik heb ook wel interesse om mee te gaan met de Elbe Route vanaf Praag.
Ik ben ook 75 jaar, geen elektrische fiets, maar wel een tentje.
Aaf.