Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Van Dijon naar Girona - Forum Wereldfietser

Van Dijon naar Girona

Ik (V65 fit en zonder e-bike), ben bezig met de voorbereiding van het 2de deel - Amsterdam naar Barcelona - van Benjaminse. Vanaf Cluny (midden oost Frankrijk) naar Girona (Noord Spanje). Het voorlopige plan is 1 oktober per trein naar Dijon te reizen en van daaruit in Cluny deel 2 op te pakken.
Liefst kampeer ik maar wijk als niet anders kan graag uit naar een chambre d' hôte of andere eenvoudige alternatieven.
Bij elkaar heb ik 4 weken rond 28 oktober is het plan per trein weer terug naar Amsterdam te reizen. Ik hou van wat afwisseling en geniet van een mooie wandeling tussen door of een bezoekje aan bv Barcelona. Reageer als je interesse hebt om helemaal of deels samen op te fietsen, zodat we nader kennis kunnen maken en eventueel afstemmen.
Nee, ik ga niet mee, heb het al eens gefietst. Maar hou er rekening mee dat de franse campings eind september wel dicht gaan!
Vergeet niet eerst een dagje Dijon te doen.
De Mozesput en het Musée des Beaux arts zijn de moeite waard.
De camping is midden in de stad en leuk gemêleerd jong en oud.
O ja, als voorbereiding de podcast 'de Bourgondiërs' van Bart van Loo.
Ik ben vanwege die podcast speciaal naar Dijon gereisd en zeker niet teleurgesteld.
senior schreef:
zo 01 aug, 2021 22:47
Maar hou er rekening mee dat de franse campings eind september wel dicht gaan!
Zeg maar rustig: eind augustus. Of de eerste dag van september. Vooral de kleinere (leukere) 'municipals' (waar er ook steeds meer van verdwijnen), zijn vaak alleen nog juli en augustus in gebruik.

Als TS gaat (1 okt.), zijn denk ik zo'n beetje alle campings dicht.
Hallo,
Ik, man van 62, vertrek volgende week donderdag vanuit Nederland, om deze route te fietsen.
Ik overnacht in B&B of hotel. Dus als je toevallig eerder kan vertrekken zouden we kunnen afspreken in
Dijon. Helaas kan ik niet later vertrekken. Als het niet kan, goede reis.

Gr.
Jan
Dankjewel voor je reactie , had graag kennis gemaakt maar het lukt mij niet voor 1 oktober te vertrekken. Vandaag gestart met B&B en andere accomodaties te reserveren. Nogal wat gedoe als je campings gewend bent. Maar ik hou het op voorpret 😃 Hele fijne fiets reis. Annemiek
Waarom reserveren? Dat kan voor een boel stress zorgen: dan en dan moet ik daar en daar zijn. In oktober is er altijd overal plaats. Dan kun je per dag of zelfs per uur je plan aanpassen, zonder gedoe.
Hallo
Hier vind je vast mogelijkheden om bij particulieren te kamperen:
https://www.homecamper.fr/explore/Dijon--Frankrijk
Fijne tocht!
Dankjewel INingrid. Top tip. Ben daar erg blij mee.
Hallo,
Ik heb je een pb gestuurd.
Succes met je tocht!
Sorry dat Ik niet heb gereageerd. PB staat voor een persoonlijk bericht waar kan ik die vinden ? In mijn e-mail box zitten geen reacties.
privéberichten staan rechtsboven bij het envelop-icoontje Privéberichten!!
Annemiek,
Mijn pb staat rechts boven onder de bel, links van het envelopje
Gevonden Dankjewel
santos53 schreef:
wo 15 sep, 2021 17:53

De privéberichten komen niet in jouw e-mail box!
Wel een mededeling in je e-mail inbox dat je een nieuw privébericht hebt, als je dat tenminste hebt aangevinkt bij je forum-instellingen.