Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zijderoute 2020 - Forum Wereldfietser

Zijderoute 2020

Beste Wereldfietsers,

Eind maart 2020 vertrek ik voor ongeveer 8 maanden richting het oosten. Route nog niet geheel scherp staan, maar de contouren zijn nu: vertrek uit Rotterdam, richting Istanbul via de kust (Kroatië, Montenegro, etc), vervolgens Georgië, Armenië, Iran en dan via de Stans naar China. Mocht het visum daarvoor niet lukken, naar Kazachstan of waar ik dan ook zin in heb.

Ik ben van plan alleen te gaan fietsen, maar het lijkt me erg leuk om delen van de reis met andere reis- (en leeftijds, ik ben 29) genoten af te leggen. Mijn beeld daarbij? Een appgroepje om af en toe wat informatie en tips te delen of etappes samen af te leggen.

Groetjes,

Richard
Hoi Richard!

Wat een leuk plan! Ik ben ongeveer hetzelfde van plan in 2020 maar ik denk dat ik een maandje eerder weg ga. Momenteel ben ik bezig met afstuderen en dit is (als ik het in één keer haal) klaar in februari. Dan wil ik ongeveer eind februari/begin maart vertrekken.

Ik had precies dezelfde route in gedachten. Eerst langs de Adriatische kust omdat het daar waarschijnlijk beter uit te houden is dan midden in de balkan. Daarna ook via Turkije, Georgië, Armenië, Iran en de Stans naar China.

Het lijkt er nu op dat ik deze toch ook alleen ga maken maar zou het ook leuk vinden om stukken met anderen fietsen.

Ik ben iets jonger (24) en zeker geïnteresseerd in een appgroep, ik zal je een DM sturen met mijn nummer. Wie weet komen we elkaar onderweg nog ergens tegen. In ieder geval alvast veel succes met de voorbereiding!

Groet, Jordi
Hoi Richard en Jordi,

Mooi initiatief, ik heb soortgelijke plannen en je was met net voor met je bericht :) Lijkt me ook leuk om delen samen met anderen te fietsen.

Ik ben op het moment mijn promotieonderzoek aan het afronden en wil ook februari/maart 2020 vertrekken. Ik woon in Groningen en ben 31 jaar oud. Ik heb tot nu toe twee korte bikepacking trips gedaan en wil nu dus een grote trip doen met wat extra fietstassen erbij.

Ik zal Richard ook een DM sturen. Benieuwd of er nog meer geïnteresseerden zijn, of misschien nog tips hebben over routes of visa e.d. (visa voor de Stans lijkt wel wat gedoe te zijn).

Misschien ook leuk om eens een try-out tochtje te organiseren om kennis te maken en ideeën uit te wisselen.

Groet,
Bart
Erg geinterresseerd indien je een reisblog gaat bijhouden, laat nog wat van je horen.
Ha Jordi, ik heb je meteen toegevoegd, tof!
Piviets, ik ga de reis tzt via mijn polarsteps pagina bijhouden: https://www.polarsteps.com/RichardVanderBijl
Ha Bart,

Zie je bericht nu pas staan, ik ga je direct even toevoegen aan de appgroep.
Tof voorstel, alvast de uitrusting testen op waterdichtheid :)
piviets schreef:
zo 22 sep, 2019 21:18
Erg geinterresseerd indien je een reisblog gaat bijhouden, laat nog wat van je horen.
Ik ben net als Richard ook van plan een blog bij te houden voor het thuisfront en andere geïnteresseerden. Waarschijnlijk dat ik het via deze site ga doen: https://jordiroffel.weebly.com. De site is nu alleen nog een beetje rommelig maar daar ga ik nog aan werken.

@Bart
Lijkt me leuk om een keer kennis te maken. Ik woon zelf in Veendam maar ben regelmatig in Groningen te vinden.

Vorige maand heb ik een testweekje met volle bepakking door de Ardennen en Nederland gedaan. Mijn plan is nu om zo'n 100 kilometer per week te blijven fietsen en van de winter als het koud is nog een keer een (lang) weekend te fietsen om de spullen ook in de kou en met slecht weer te testen. Zit alleen met wat tijdgebrek door het afstuderen en werk maar een weekendje moet vast lukken!
Hi, zelfde soort plannen voor 2020. Lijkt me leuk om de groep te joinen.
Zelfde plan en route, vertrek feb/mrt 2020 doe graag mee in een wapp groep.
Dag allen,

Een 'oud' topic, zie ik. Maar ik ben benieuwd wat jullie plannen nu zijn, aangezien de kans aanwezig is dat Corona voor velen roet in het eten heeft gegooid. Ik heb Richard gevraagd me toe te voegen aan de appgroep, dus misschien spreek ik jullie daar.

Groet,

Thijs
Hey iedereen,

Ik weet niet of jullie reisplannen ondertussen wel of niet zijn doorgegaan, geannuleerd zijn of verzet werden naar 2021. Indien jullie nog steeds van plan zijn om te gaan, ben ik wel geïnteresseerd in jullie WhatsApp groepje.

Groetjes, Evelien
#ikook :)
Stuur even een privéberichtje, dan voeg ik je direct toe. Leuk!
Hoi, ik ben ook van plan om een groot deel van de zijderoute te doen vanaf zomer 2021. Ik heb je ook even een privébericht gestuurd!
Hoi!

Ik heb vergelijkbare plannen voor 2022! Ik wil in maart/april 2022 vertrekken richting China. Zijn er mensen die de plannen vanwege corona nog een jaartje hebben uitgesteld en ook in 2022 willen gaan fietsen? Of zijn jullie al onderweg? Ik ben benieuwd naar jullie verhalen!
Hey allemaal!

Is er iemand van jullie die ook nog in 2021 wilt vertrekken? Mijn planning was om in 2020 van noord naar zuid-Amerika te fietsen maar door Corona zal dit nu nog niet haalbaar zijn. Ik zou nu toch graag willen vertrekken en ben daarom ook geïnteresseerd in jullie plannen.
Ha Tim,

Ook een prachtig idee! In 2020 zijn er een aantal mensen vertrokken en weer teruggekeerd.
Op dit momemt zijn er wel een aantal die het gaan proberen!

Groet, Richard
Hee allemaal!

Super inspirerend om te lezen dat jullie allemaal bezig zijn aan dit soort plannen!

Op het moment ben ik ook aan het plannen/dromen over deze route, maar dan in voorjaar 2022 als m'n bachelor klaar is en ik wat geld heb weten te sparen. Als er een whatsapp groepje nog actief is dan zou ik daar heel graag in willen om wat mee te lezen en wat plannen te delen!

groetjes van Thijs!