Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nederlandse fietstoerist omgekomen in Tadzikistan - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Nederlandse fietstoerist omgekomen in Tadzikistan

Heel erg naar nieuws. Condoleances voor alle nabestaanden.

Vier jaar geleden was ik zelf op weg naar Centraal-Azië (weliswaar was het plan Zuid-Kazachstan en Kirgizië, niet Tajikistan). Destijds heb ik die reis afgebroken omdat merkte dat ik na anderhalve maand wel klaar was met fietsen en er niet meer van genoot, Centraal-Azië heb ik nooit bereikt.

Ooit hoop ik nog eens die kant op te reizen, laten we met zijn allen hopen dat dit een geïsoleerd incident blijkt en dat Centraal-Azië kwa veiligheid te doen blijft. En misschien nog belangrijker: ik hoop ook voor de bevolking zelf dat dit soort geweld niet verder toeneemt!
Mooie reactie Gijs.
Ik moet eerlijk zeggen dat al dit gebeuren mij best wel raakt. Weet ook niet zo goed hoe het allemaal onder woorden te brengen. Gevoel van spijt en verdriet dat een oh zo mooi land met mooie mensen zo geraakt wordt. En ook wat het ons doet als wereldfietsers. Wat de reden ook is, het sterkt me des te meer in de gedachte dat we met elkaar ons uiterste best moeten blijven doen om elkaar te vinden. Maar weet ook dat dat zo moeilijk is. Via via ken ik de slachtoffers. Heb met ze gemaild een hele tijd geleden. Dan komt het dichtbij. Merk aan mijzelf dat de eerste reactie is om alleen nog maar in 'veilige' landen te fietsen maar dat is juist waarin ik niet geloof. Juist erop uit trekken en anders denkende ontmoeten slaat een brug.
Maar al met al is het grootste verdriet toch voor de familie en de vrienden. Ik wens hun heel veel sterkte en saamhorigheid.
Ondanks mijn verzoek om het hier over dit tragische voorval te hebben, per slot van rekening is dit gedeelte van het forum voor Persoonlijke verhalen en familieberichten, is er toch weer een discussie ontstaan. Daarom heb ik weer een flink aantal berichten verwijderd.

Gelieve de discussie of het veilig is om te reizen in Tadzikistan op een ander deel van het forum te voeren.
https://www.youtube.com/watch?v=Gf_FZoT6tVk

Uitzending bij rtl late night van gisteren, waarin Kim Postma vertelt over het drama in Tadzjikistan.
'Mooi' om te horen van deze vrouw hoe het nou precies is gegaan en eigenlijk nog meer ontzettend heftig wat er zich heeft afgespeeld, omdat ze zelfs een tweede keer op de fietsers zijn ingereden.
Dat gaat snel daar. 8) / :oops: / :shock: ?
NOS schreef:De hoofdverdachte ... is veroordeeld tot levenslang. ...
Twee andere mensen zijn tot celstraffen van 16 jaar veroordeeld,
twaalf mannen hebben straffen van anderhalf tot twee jaar gekregen.
Een vrouw die ook terechtstond is veroordeeld, maar krijgt geen celstraf.

Het proces tegen de mannen was achter gesloten deuren in de gevangenis. Internationale waarnemers en familieleden van slachtoffers of daders mochten niet bij de behandeling van de zaak zijn. Ook de pers mocht niet bij het proces aanwezig zijn.