Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Katten helaas ander huisje voor zoeken - wie zoekt mee? - Forum Wereldfietser

Katten helaas ander huisje voor zoeken - wie zoekt mee?

Omdat ik niet goed weet waaronder ik dit topic mag plaatsen voor dit sub-forum gekozen. Moderator als het fout staat gerust in een ander topic plaatsen.

Om met de deur in huis te vallen. Ik zoek een goed nieuw thuis voor mijn 2 erg lieve Siberische kattenvrienden. Dit omdat ik naast het allergisch zijn voor vogels, berk, wilg en hazelaar (en een beetje voor grassen) gedurende de afgelopen 8 jaar ook allergisch ben geworden voor katten.

Door dit alles heb ik erg veel last van allergieën en heb dan ook allergie astma en hooikoorts. Hier zijn wel medicijnen voor en die slik ik dan ook maar zijn helaas niet meer afdoende. Een maand of wat terug ben ik dan ook bij de allergoloog geweest (longarts loop ik al een jaar of 9) voor huidtesten en ik scoor oa op de katten heel erg hoog in de allergie zone. Ze raad dan ook immunotherapie aan doch dat kan helaas niet omdat zoals zij het verwoord "mijn kopje nu over loopt" en als daar dan nog allergie injecties bijkomen ik kans loop op anafylactische shock. Omdat zo doorgaan niet echt een optie meer is zoek ik dus een erg lief, nieuw huisje voor mijn 2 maatjes.

Ik wil dan ook aan jullie vragen als jullie iemand weten die of misschien zelf 2 herplaatsers zoekt met mij contact te laten opnemen/ op te nemen. Ik heb ze ook staan op de Siberische herplaatsers site http://www.siberischekatkittenstekoop.n ... aatsen.htm.

In 1e instantie heb ik een beetje geaarzeld om het hier te vragen maar toch maar besloten om het te doen want hoe meer netwerken hoe meer kans op een nieuw liefdevol thuis voor mijn beste maatjes. Ik hoop dat jullie om je heen willen kijken en vragen.
Inge1 schreef:[De allergoloog] raad dan ook immunotherapie aan doch dat kan helaas niet omdat zoals zij het verwoord "mijn kopje nu over loopt" en als daar dan nog allergie injecties bijkomen ik kans loop op anafylactische shock. Omdat zo doorgaan niet echt een optie meer is zoek ik dus een erg lief, nieuw huisje voor mijn 2 maatjes.
Is het misschien een idee om op zoek te gaan naar iemand die tijdelijk voor je gezinsleden wil zorgen - bv. tot hij/zij op wereldreis gaat over een jaar of wat... Dat geeft jou tijd om je allergie onder controle te krijgen en aan desensibilisatie te beginnen. (Kans op anafylactische shock loop je overigens altijd bij deze behandeling, je moet niet voor niks na het injecteren geruime tijd in de wachtkamer blijven zitten voor je naar huis mag.)

Overigens staat in je advertentie dat je katten van 2009 zijn, en 17 mei aanstaande acht jaar worden. Dat klopt wel, maar pas over vier dagen... :wink:

Veel sterkte gewenst,

Carl
Wat sneu jammer dat je katten weg moeten (voor jou en de katten). Ik zal ook rondkijken/-vragen.
Carl - dat is helaas geen optie - daar een behandeling 3 a 5 jaar duurt en ik niet wil dat de katten steeds moeten wennen aan een nieuwe omgeving. Dat is niet goed voor ze.
Ook is het het beste als je met de behandeling begint als je al zeker een maand of 6 niet met de allergenen in contact bent gekomen ivm de reeds genoemde lichamelijke reactie. Klopt dat je een tijdje in de wachtkamer moet blijven - weet ook van de arts dat toen ze de therapie deden met de allergenen in huis mensen met spoed met de ambu naar het ziekenhuis zijn vervoerd om erger te voorkomen. Bij sommige was het kantje boord. Dit ga ik dus graag voorkomen.

Wanchi - fijn - lief van je.
Inge1 schreef:Carl - dat is helaas geen optie - daar een behandeling 3 a 5 jaar duurt en ik niet wil dat de katten steeds moeten wennen aan een nieuwe omgeving. Dat is niet goed voor ze.
Ook is het het beste als je met de behandeling begint als je al zeker een maand of 6 niet met de allergenen in contact bent gekomen ivm de reeds genoemde lichamelijke reactie.
Mwah. Ik ben met de behandeling voor huisstofmijt begonnen terwijl ik daar toch heus dagelijks mee in contact kwam. (Had ik daar zes maanden van weg kunnen blijven, dan had ik ook geen desensibilisatie nodig gehad.) En het was ook niet de bedoeling dat ik vijf jaar lang geen huisstofmijt tegen zou komen, tot de behandeling af was. Maar goed, ik ben je allergoloog niet, ik probeer alleen mee te denken omdat ik het zo rot voor je vind dat je een ander huis moet zoeken voor je katten.

Nogmaals sterkte gewenst,

Carl
Carl, ik waardeer je meedenken ook enorm. Baal er zelf ook gigantisch van echter omdat er bjj mij erg veel allergie blootstellingen zijn is het belangrijk dat die gereduceerd worden. Buitenpollen heb ik helaas niet onder controle en ook vogels, hazelaar, wilg, berk en grassen leveren veel klachten op maw ik heb het hele jaar last van allergieastma. En dat zorgt dat nu een therapie niet mogelijk is. En uit ervaringen uit het verleden hebben ze (artsen) geleerd dat ze geen inmmunotherapie moeten doen als er pollen actief zijn. Ze starten ze dan ook ieder jaar in september op zodat de therapie ingeregeld is voordat het pollen seizoen losbarst.
Ik ben verbaast dat er ook nog een vergoeding voor gevraagd word dus het is toch nog een handels waar dus niet alleen en tehuis gezocht

gr kaasmuis
Het is geen handelswaar maar de kleine vergoeding is om mensen af te schrikken die de katten weer willen doorverkopen. Dit is normaal bij een herplaatsing.

Je kunt het ook zien als een kleine vergoeding voor alles wat meegaat en de katten kosten niets. De mensen die mijn katten overnemen krijgen bv. voor een paar duizend euro aan spullen mee.
kaasmuis schreef:Ik ben verbaast dat er ook nog een vergoeding voor gevraagd word dus het is toch nog een handels waar dus niet alleen en tehuis gezocht
Toen ik de kostprijs las was ik bijna zeker dat daar vragen bij gingen gesteld worden.

Maar het vragen van een (aan de katten aangepast) bedrag is niet alleen normaal maar zelf wenselijk.

Asielen (of particulieren) doen dat niet enkel vanwege de kosten die ze eerder hebben gemaakt. Het is ook wenselijk om er voor te zorgen dat men enkel eerlijke klanten krijgt die de katten echt een nieuw thuis willen geven. Als men geen marktconforme prijs vraag (rekening houdend met zowel het materiaal dat men mee krijgt als de marktwaarde van de specifieke kat) dan is de kans spijtig genoeg reëel dat men met overnemers geconfronteerd wordt die de kat enkel willen overnemen voor het materiaal of voor de doorverkoop van de kat.

Voor een niet raskat van een algemeen ras (zoals een Europese korthaar) kan men niet echt veel vragen vanwege het overaanbod. Bij duurdere kattenrassen (zoals Siberische katten) is die prijs een pak hoger en de kans op doorverkoop (bij een te lage vraagprijs) reëel.

Het zou mooi zijn als het anders was, maar zo werkt het spijtig genoeg wel.

(Over de vraagprijs op zich spreek ik me niet uit.)

Inge, veel succes met de herplaatsing van je katten.

Renaat
Renaat - dank voor deze onpartijdige toelichting.

Vanmiddag komen er serieuze gegadigde - gezin met 4 kinderen. Hoop dat het aan alle kanten klikt daar deze mensen ook niet over 1 nacht ijs gaan.
@ inge: hoe is het afgelopen met het bezoek?
Gaat niet door - de kinderen kregen last van benauwdheid. Verder wel een heel aardig gezin en goed met dieren. Ze hebben een hond.

Heeft dus helaas nog niet zo mogen zijn maar komt vast wel iemand met een fijn thuis voor ze.