Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Het verhaal van de vermiste fietser in de krant - Forum Wereldfietser

Het verhaal van de vermiste fietser in de krant

Hoezo helaas? Juist nu er veel mensen op vakantie gaan heb je meer kans dat iemand een spoor vindt, als ze weten dat ze ergens op moeten letten.
In het AD stond een uitgebreider verhaal met minder leuk nieuws:
http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/ ... rvie.dhtml
Zijn fiets schijnt al op 14 april te zijn gevonden:
http://www.rijnmond.nl/nieuws/06-07-201 ... den-servie
Bericht aangepast. Ik bedoelde met helaas, dat het betekend dat hij dus nog steeds spoorloos is.

Mario
http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/ ... dorp.dhtml

Een triest en griezelig verhaal. Hopelijk komt wordt de zaak opgelost.
Ik vind dat het ernstige onderwerp van de verdwijning van Floris Dierdorp bepaald niet bij "kletspraat" thuishoren.
Uit alles dat nu boven tafel gekomen is: zijn fiets gevonden op een onmogelijke plek, die hij zelf nooit vrijwillig zou hebben uitgezocht, diverse spullen die op andere plaatsen zijn gevonden, lijkt het erop dat zich een vreselijk drama moet hebben afgespeeld. Het houdt mij bezig: ik ben zelf veel op de fiets onderweg. Ik ken Servie. Ik heb het land als veilig ervaren met vriendelijke mensen.
Floris is natuurlijk voor velen voor ons geen onbekende: al 17 jaar lid van De Wereldfietser. Vooral bekend door meer dan 25 jaar begeleiding van de lezingen op de Fietsvakantiebeurs en later de Fiets en Wandelbeurs: eerst in de Beurs van Berlage in Amsterdam, vervolgens in de Edenhal te Amsterdam, weer een jaartje terug naar de Beurs van Berlage en vervolgens naar Sportcentrum Merwestein in Nieuwegein en uiteindelijk in de Amsterdam Rai. Floris is pas een paar jaar geleden hiermee gestopt.
Velen van ons heeft bij begeleid bij de lezingen.
Zijn vouwbare vakantiefiets, die nu gevonden is, stond altijd kenmerkend in een van de lezingenzalen. Dankzij dat die fiets gevouwen kon worden, nam Floris hem naar de beurs altijd gratis mee in de trein.
Ik hoop voor iedereen dat er snel duidelijkheid komt over het lot van de nu al maanden vermiste Floris Dierdorp.
Kunnen we als vereniging een reactie sturen naar zijn familie?
Ik ben het met Bert heel erg eens. Dit is serieus en ja ook mij gaat het aan het hart. Ik ken ook Floris van de beurzen. Het nieuws raakt me, want dat kan iedereen als fietser gebeuren. Servie ken ik ook wel goed en ik ga daar binnenkort weer heen.
bert sitters schreef:Ik vind dat het ernstige onderwerp van de verdwijning van Floris Dierdorp bepaald niet bij "kletspraat" thuishoren.
Uit alles dat nu boven tafel gekomen is met zijn fiets gevonden op een onmogelijke plek, die hij zelf nooit vrijwillig zou hebben uitgezocht, diverse spullen die op andere plaatsen zijn gevonden, lijkt het erop dat zich een vreselijk drama moet hebben afgespeeld. Het houdt mij bezig: ik ben zelf veel op de fiets onderweg. Ik ken Servie. Ik heb het land als veilig ervaren met vriendelijke mensen.
Floris is natuurlijk voor velen voor ons geen onbekende: al 17 jaar lid van De Wereldfietser. Vooral bekend door meer dan 25 jaar begeleiding van de lezingen op de Fietsvakantiebeurs en later de Fiets en Wandelbeurs: eerst in de Beurs van Berlage in Amsterdam, vervolgens in de Edenhal te Amsterdam, weer een jaartje terug naar de Beurs van Berlage en vervolgens naar Sportcentrum Merwestein in Nieuwegein en uiteindelijk in de Amsterdam Rai. Floris is pas een paar jaar geleden hiermee gestopt.
Velen van ons heeft bij begeleid bij de lezingen.
Zijn vouwbare vakantiefiets, die nu gevonden is, stond altijd kenmerkend in een van de lezingenzalen. Dankzij dat die fiets gevouwen kon worden, nam Floris hem naar de beurs altijd gratis mee in de trein.
Ik hoop voor iedereen dat er snel duidelijkheid komt over het lot van de nu al maanden vermiste Floris Dierdorp.
Kunnen we als vereniging een reactie sturen naar zijn familie?
Jullie hebben gelijk, daarom heb ik het verplaatst. Ik ken Floris niet persoonlijk. maar heb hem ook gezien op de diverse beurzen. Als alleen reizende fietser (ben pas weer terug) is het inderdaad aangrijpend om te lezen.
Ik bedoelde er niks mee, maar voor iedereen die zich gekwets voelt, bied ik mijn verontschuldigingen aan.

Mario
Terecht dat dit bericht verplaatst is. Ik hoop van harte dat er toch nog een levensteken komt van Floris.
Toch blijf ik het vreemd vinden, over de hele wereld zijn er vakantie (wereld) fietsers actief en zelden hoor je over vermiste fietsers. Zelfs in landen waar politieke onrust of oorlog heerst hoor je dergelijke berichten meestal niet. Als ik vaak de verhalen en lezingen hoor, dan is de strekking veelal, gastvrije landen en mensen.
Daarom verbaast mij de vermissing van Floris ook, temeer hij heel veel ervaring heeft met fietsvakanties.
Dat hij, zoals gesuggereerd wordt, door wilde dieren zou zijn aangevallen, lijkt een fabeltje, fiets teruggevonden op een moeilijk begaanbaar stuk en resten van zijn fietsspullen op honderden meters afstand van de vindplaats van zijn fiets.
Was hij misschien op de verkeerde plaats, op het verkeerde moment en op de verkeerde tijd op de plek des onheils?
Ik wens de familie veel sterkte en blijf hopen op een positieve afloop.
Frits
Het houdt me zeer bezig, ik kijk soms een paar keer per dag op dit forum of er al nieuws is. Vorig jaar kwam ik een gedeelte over het zelfde traject, een vreselijk bericht is dit.
Ik wens de familie van Floris veel sterkte in deze onzekere tijd.

Henk

kunst en fietswerk