Additionally, paste this code immediately after the opening tag: overlijden van lid en vriend van de Wereldfietser - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

overlijden van lid en vriend van de Wereldfietser

Zijn er meer WF leden die vrijdag vanuit Groningen naar Hoofddorp gaan? Je kunt meerijden na een pb-tje.
Het is nu precies twee jaar geleden. We waren aan het fietsen in Laos. En René was vreselijk boos op Roel. Roel was de weg over gestoken zonder te kijken. En er kwam net een auto aan. Roel had wel dood kunnen zijn. René was vreselijk boos op Roel omdat hij wel dood had kunnen zijn.

René leefde inderdaad op geleende tijd. Ik ben blij hem gekend te hebben. Koert, dankjewel voor je mooie berichtje. Eric, dankjewel voor je mooie foto. Zo herinner ik me hem het liefst.

Iedereen sterkte komende donderdag/vrijdag. Ik zal vrijdag een kaarsje voor hem opsteken hier bovenop de berg.

Gaele,
vanaf Tenerife
Hier een foto van René van iemand van de Thailandreis die René en wij met 13 Wereldfietsers onder leiding van Bert gemaakt hebben. Ik weet niet meer wie de eer toekomt, maar het was niet makkelijk om René lachend op de foto te krijgen:-)
Afbeelding
We zullen René vreselijk missen op de Wereldfietseractiviteiten, maar zullen nog vaak aan hem denken en over hem praten.

Je denkt weer eens na over het leven na zo'n bericht, en we moeten er maar van leren dat we nu het leven moeten pakken. Ga die mooie reis maken, of iets anders wat je heel graag wilt. Want het kan morgen te laat zijn....................
In Tongeren, 2008
Afbeelding
Ik wil me graag aansluiten aan het gevoel van verbijstering.
Ik deed voor het eerst met de 5 mei tocht mee naar België
Daar ontmoete en fietste ook ik met René
Al de eerste nacht stond zijn tent direct achter de mijne
Mopperen en een 's avonds tevreden een lekker potje bier was zijn mamier van doen.
De laatste dag gingen we met 3 man terug naar Etten leur
Daar stond Rene zijn auto geparkeerd.
Hij had aangeboden mij met fiets en al terug te berengen naar mijn woonadres in Nieuwkoop.
Natuurlijk weer gemopper bij afgesloten wegen.
Maar na aankomst heeft hij samen met mij tevreden 2 biertjes weggewerkt in de zonnige tuin.
Ik dacht die man ga ik nog vaak ontmoeten
Maar dat gaat helaas nooit meer gebeuren

Kees Schouten Nieuwkoop
Afbeelding


René zo als ik hem herinner, biertje in de hand, temidden van fietsvrienden.

Ik ga ook vrijdag, kom uit Hoorn, dus als ik iemand kan meenemen ( max 3) stuur maar een PB

Groet

Jans
Prachtige foto Jans, bedankt voor de herinnering.

Als iemand anders ook van plan is om donderdag of vrijdag te gaan, bericht het hier, of mail mij even: jimvdberg@gmail.com (voor zover nog niet bij mij bekend). Er zal vrijdag een delegatie van zeker 15 wereldfietsers aanwezig zijn.
Foto is van de Paastocht 2009 in het mooie Twentse land.

Vrijdag nemen we afscheid van deze markante kerel.

groet

Jans
Rene



de herrinderingen aan jou blijven.



Anneke & Peter
Er is nog een plek vanaf Leiden naar Hoofddorp in de auto beschikbaar op vrijdag. Wil je mee? Graag reageren via de PB.
Afgelopen voorjaar fietste ik met René op de Vijfmeitocht en de Waddentocht, we kletsten veel. Ik herinner me dat hij zijn verbazing en afkeur uitte over mijn (te) minimale fietsonderhoud, maar me vervolgens wel bij stond met allerlei raad en daad: de kettingmeter werd direkt te voorschijn gehaald.

Wat triest dat deze markante figuur er niet meer bij zal zijn.

Hier een foto van het Waddenfietsweekend juni 2011, René fietst helemaal rechts.
https://picasaweb.google.com/1016280546 ... directlink

Bernice
Rene rust zacht.
De keren dat we samen (hoewel jij wat meer...)aan de praat waren tijdens een WF tocht zijn mij bijgebleven.


Ben Huve
René, goeie reis, ik zal je missen...

Ik kan er morgen niet bij zijn, allemaal veel sterkte, groet René van me...
Tsja,...hij was misschien niet de snelste fietser,...maar nu verraste hij ons toch wel met zijn eindspurt....

Rene, we zullen je missen....
We fietsen morgen nog een klein stukje met je mee...
Wij zijn net terug van de condoleance; kennis gemaakt met de familie van Rene.

Zij hebben het volgende voorstel; toen zij hoorden dat een aantal van de WF-ers met de fiets komt ivm de wintertrektocht om, als Rene weggereden wordt met de auto, met de bepakte fietsen een stukje mee te fietsen. Ik heb ingestemd met dit voorstel, vind het zelf ook mooi, een stukje mee fietsen op het fietspad tot aan de grote weg, is ca. 100/200 meter, daar scheiden dan de wegen....

Tot zover even, voor ieder die morgen op de fiets is, we gaan dus op het moment dat Rene in de auto geplaatst wordt,onze bepakte fietsen pakken en fietsen mee tijdens zijn laatste rit....
Rene,
Ik zal je onwijs missen.
Zie je morgen nog,
Ingeborg
René, ik fiets morgen de laatste keer een stukje met je mee.
Rust in vrede,

Hein
Zo meteen afscheid van René in Hoofddorp.
Voor de familie en vrienden buiten de WF van René, die dit forum nu ook bezoeken, wil ik deze drie video's/fotoreportages waarin René geniet van het fietsen, delen.
Hoop dat je in de fietshemel bent jongen!


[wfvimeo]http://www.vimeo.com/groups/wereldfiets ... os/3133238[/wfvimeo]


[wfvimeo]http://www.vimeo.com/groups/wereldfiets ... os/3177147[/wfvimeo]


[wfvimeo]http://www.vimeo.com/groups/wereldfiets ... os/1881749[/wfvimeo]