Additionally, paste this code immediately after the opening tag: overlijden van lid en vriend van de Wereldfietser - Forum Wereldfietser

overlijden van lid en vriend van de Wereldfietser

Met verbijstering heeft het bestuur kennis genomen van het overlijden van één van onze leden, René van der Lubben. René was voor velen van ons een bekend en karakteristiek gezicht die jaar in jaar uit bij bijna alle activiteiten aanwezig was. Net zoals velen van ons haalde René veel plezier en ontspanning uit het fietsen en het kamperen.

René stond bekend als onze mopperpot. Maar als je hem beter leerde kennen dan zag je dat juist René maar een heel klein hartje had. Hij was heel zorgzaam voor anderen, heel loyaal naar de groep. En sprong ook in de bres als er onrecht was.
René leefde heel gezond, 's-morgens zijn uitgekiende weloverwogen ontbijtje. Ik kreeg vaak thee met gember van hem. En overdag vooral veel verse en liefst biologische groente en fruit. Goed en gezond koken, daar nam hij de tijd voor. En 's-avonds na het fietsen natuurlijk een welverdiend biertje. Wie kent niet dat vertrouwde beeld van René, zittend naast zijn tentje met een biertje in de hand en een grote grijns op zijn gezicht.

Ik heb veel met hem gefietst, tijdens buitenlandtochten en tijdens kerstweekjes in Limburg. Dat was altijd heel fijn en heel prettig; ik mailde hem dan ook altijd als één van de eersten als ik weer plannen ging maken voor een volgende tocht,

Het is echt heel onwerkelijk nu hij er niet meer bij is. Er zal altijd een leeg plekje zijn op de camping, een plekje waar eigenlijk het tentje van René had moeten staan.
René, we zullen je missen!

Jim namens het bestuur van de Wereldfietser
Ik hoorde enkele dagen geleden onverwacht dat Rene ziek was en niet lang meer te leven had. Het is zoals Jim zegt: heel onwezenlijk. Ik was erg op Rene gesteld, en verheugde me steeds weer in zijn gezelschap, juist ook vanwege die authenticiteit.
Wim
René, Douwe en ik zullen je missen! We zijn heel dankbaar dat we je nog even hebben kunnen spreken vrijdag. Nog even met je hebben mogen mopperen, maar ook lachen. Nu blijven de vele goede herinneringen van de weekenden en de twee reizen met jou.

Dag lieve René!

Douwe en Blanche
Rene,

Ik vond het moeilijk om je donderdag op te zoeken, maar het heeft me goed gedaan jou nog een keer te ontmoeten. Ondanks de zware vermoeidheid door jouw slopende ziekte had je toch nog belangstelling voor mij en waar ik mee bezig was. Even kwam jouw bekende strijdlust weer naar voren. Samen hebben we een traantje gelaten bij onze laatste handdruk. Rene ik heb je beloofd dat ik je niet zal vergeten.

Bert
Van afstand kon je aan zijn karakteristieke mopperstem altijd al horen dat René al op de afgesproken camping was. Vaak was hij er van huis uit naar toe gefietst, want de fietsweekenden waren hem altijd te kort.
Zodra je hem leerde kennen bleek René niets anders te zijn dan een ontzettend goede vent die altijd met volle teugen genoot van het gezelschap van medefietsers.
We zullen je missen vriend!
Leon
René,

Tijdens de wereldfietsersactiviteiten waar wij samen aanwezig waren heb ik het contact met jou erg gewaardeerd. Naast mopperen kon je namenlijk ook prima ouwehoeren over van alles en nog wat! Ik zal je missen.
dinsdag vertelde Rene me het nieuws, op weg naar huis fietsend moest ik denken aan de woorden van Boudewijn de Groot, hoe sterk is de eenzame fietser.....
en denken aan onderstaande foto....achterop geraakt..

Toen ik onderstaande foto opzocht op de site van Dennis Koomen stond boven de foto, de eenzame fietser vlak voor een bui.....

Dit beeld illustreerde voor mij de situatie van afgelopen week....achterop geraakt.

En nu zijn wij jou kwijt Rene, markante man, ik ga je missen!
Afbeelding
Beste René,
je hebt ons als fietsvriend verlaten voor een plek op de eeuwige kampeervelden,

Vergeten zal ik je niet, want telkens zal je benzinebrander die ik onlangs van je overkocht een licht schijnen over de maaltijd.

Het ga je goed,

Roald
3 maal ben ik meegeweest met tochten van de Wereldfietser.

Erg jammer vind ik dan ook dat René er nooit meer bij zal zijn.

Het hem zo typerende, al dan niet gemeende mopperen, zal me bijblijven.

Volgens mij was hij een man van verrassingen, al is het voor mij echter maar bij 1 onaangename verrassing gebleven.

Een welgemeende laatste groet René.

Willem
Ik heb toch al een behoorlijk aantal tochten met de Wereldfietsers meegemaakt.
René, jij was bijna altijd prominent aanwezig.
Ja, je mopperde wel eens wat, maar ik heb vele fijne gesprekken met je gehad.

Je was een gouwe gozer René.

Ik zal je missen!

Jans
Wow, wat is dat snel gegaan. Erg onwerkelijk dat we René's karakteristieke persoonlijkheid niet meer gaan terugzien op onze wereldfietseractiviteiten.
Ik zal hem missen!

Karlijne
Ook Sien en ik zullen René erg missen bij de WF-tochten en bijeenkomsten.
Wanneer je door zijn mopperen heen keek ontdekte je een bijzonder en betrokken mens.
René,

bedankt voor die al die keren dat ik tijdens de fietstochten van de vereniging naast je heb gefietst en we over van alles spraken, dat ga ik zeker missen vrees ik.
Je bent pas dood als niemand meer aan je denkt. Zo leeft René in mij verder met zijn humor en zijn lach. Een mooie kerel. Foto René

Schiphol Tower 12.10 p.m.

Schiphol Tower, goedenmiddag, René 57 fully ready for departure at Sierra7 runway 24.

René 57, goedenmiddag, runway 24, cleared for takeoff, the wind 240 at 12 knots.

Cleared for takeoff runway 24, René 57.

Departure, René 57 with you passing 2000 feet on a LOPIK 1S departure.

René 57, climb to FL 90.

Climbing to FL 90, René 57.

René 57, contact Amsterdam Radar on frequency Wereldfietser, bye bye.

Contacting Amsterdam on Wereldfietser, tot ziens

Amsterdam, René 57 with you climbing to FL 90.

René 57, identified, climb FL150, proceed direct to Heaven.

René,

Sociaal en recht door zee, ik ga je missen.
Roel
René,
Ook ik zal je missen.
Robertjan
Beste fietsvrienden,

Donderdagavond is gelegenheid tot condoleren in Aula Dunweg te Hoofddorp van 19:00-20:00
Achterweg 40
2132 BX Hoofddorp

Vrijdag 13-01 zal op diezelfde plaats, Aula Dunweg te Hoofddorp een herinneringsdienst plaatsvinden om 11:00 waarna Rene naar het crematorium Westerveld te Driehuis overgebracht wordt.
Die reis doet hij alleen, familie en vrienden nemen afscheid in Hoofddorp.
Afgelopen donderdag was Rene nog in redelijk goede doen.
Hij instrueerde zijn buurman wie zijn koelkast en afzuigkap zal krijgen.

Ook had hij nog zijn typerende R v/d L humor.
"Als God bestaat heb ik wel twee kratten appels met hem te schillen"

Rene vertelde vrede met zijn lot te hebben.
"Ik leefde al elf jaar op geleende tijd"


Rene, ik zal je missen...

John.
René hoort voor mij zo bij de vaste vertrouwde kern van de Wereldfietsers, ik zal hem missen.

Ik ben best verlegen en durf niet zomaar naar iemand toe te stappen om een praatje te maken, zelfs al ken ik iemand. Bij hem durfde ik dat wel, zonder drempel, blijkbaar gaf hij het gevoel dat het goed was. Dat lees ik ook uit bovenstaande berichten van anderen, dat mensen zich goed voelden bij hem.