Additionally, paste this code immediately after the opening tag: overlijden van lid en vriend van de Wereldfietser - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

overlijden van lid en vriend van de Wereldfietser

Heel mooi Roald,

als eerste lied werd een ander nummer van De Dijk gespeeld.
Heel passend. Gaf bij menigeen een brok in de keel.
"Dit kleine hart van mij"

Rene werd uitgeleid door een stel van de leden die met hun bepakte fietsen voorop reden voor de wagen. En de zon begon te schijnen. Erg mooi...


Ik ben niet die je denkt of die je hoopt dat ik zal zijn
er kruipt iets anders langs je deur
natuurlijk vloog ik hoog en liet ze roepen van de grond
Maar o wat zijn mijn vleugels dun

Neem dit kleine hart van mij
Oeee, het is alles wat ik heb
Buiten wordt het langzaam stil en donker in de straat
Oeee, laat me niet alleen

Wat zocht ik met dat graaien naar de sterren en de zon?
Misschien alleen maar het verlies
om eindelijk weer gewoon die jonge hond te kunnen zijn
zoals het eerder ooit begon

Neem dit kleine hart van mij
Oeee, Het is alles wat ik heb
Buiten wordt het langzaam stil en donker in de straat
Oeee, Laat me niet alleen

En als ik morgenochtend sta te vloeken bij het raam
kwaad op mezelf en iedereen
weet dan dat er ergens diep iets in de modder zit
dat niet kan leven, bewegen zonder jou

Neem dit kleine hart van mij
Oeee,Het is alles wat ik heb
Buiten wordt het langzaam stil en donker in de straat
Oeee,Laat me niet alleen
Laat me niet alleen

...

http://www.youtube.com/watch?v=dvXtS0yTzXg
Gedurende de afgelopen dagen waarin wij afscheid moesten nemen van René heb ik persoonlijk het nu en dan behoorlijk moeilijk gehad.

Tóch ben ik blij met die dagen, omdat mede dankzij jullie reacties, ik een kant van René heb leren kennen die ik helaas nooit echt gekend heb.

Jullie reacties waren ontroerend, en gelijk ook een grote steun.

De wijze waarop jullie een eigen Wereldfietsers tintje aan het afscheid gaven deed ons veel goed, en ik weet zeker dat René dit erg op prijs gesteld heeft.

"Fiets altijd naar het licht"

Ruud en Riitta van der Lubben, Lucia Schouten

ps.
Een aantal foto's van het afscheid kun je vinden op mijn weblog, samen een een korte blog die ik schreef op de dag van zijn overlijden.

http://ruudvanderlubben.blogspot.com/20 ... tocht.html

De foto's die ik van het afscheid maakte zijn natuurlijk beschikbaar net zoals de foto die tijdens het afscheid op zijn kist stond.
Indien iemand deze graag wil hebben, stuur mij even een mailtje dan krijg je een link om deze te downloaden.
Dankjewel Ruud, voor het delen van de foto's.
Dankjwel ook dat wij deel hebben mogen uitmaken van dit bijzondere afscheid van Rene.
Sluit ik me bij aan Marjan

Groet

Jans
Ik heb Rene tijdens mijn laatste bezoek beloofd dat ik hem nooit zal vergeten.
Rene blijft voor mij Rene.
zie volgende
Ik heb de fotos van de uitvaart van René naar hier verplaatst. Pasten toch niet zo goed in de topic Wintertrektocht
Jans

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding
Blij dat ik zo een moment van wereldfietseractiviteiten kon meemaken. Geeft toch echt een gevoel dat het niet alleen een bla bla item op het forum is , maar echt een welgemeende reactie is
Ik kon er helaas vrijdag niet bijzijn, maar ben zo blij met jullie mooie beschrijvingen van de begrafenis, de foto's, filmpjes en verhalen. Wat een prachtig afscheid!
Fantastisch mooi...
Toen René in Januari overleed had hij zelf al op geheel eigen wijze duidelijk gemaakt dat hij gecremeerd wenste te worden. Óók heeft hij toen duidelijk instructies achtergelaten waarin hij aangaf wat er met zijn as moest gebeuren.

Vandaag hebben wij hem overeenkomstig die wens uitgestrooid aan het strand, niet ver van de Langevelderslag. Een plek waar hij graag kwam en waar wij ook in onze jeugd vaak kwamen.
Een kort verslag kun jullie vinden in mijn weblog.

http://ruudvanderlubben.blogspot.com/20 ... cheid.html

Denk nog 's aan hem als jullie in die buurt komen.
Dank je wel, wat mooi. Dit is een wel heel passende plek om aan hem te denken.
Wim
Langevelder Slag: daar waren we vorig voorjaar nog met Rene op de fiets tijdens een dagtocht die hij had georganiseerd: het rondje Haarlem.
Zaterdag hadden we Harry, nog een Wereldfietser op bezoek en s'avonds zeiden wij nog tegen elkaar 'zou René al verstrooid zijn?' - en dan nu jouw bericht op de Wereldfietser Ruud. Goh!

Heel fijn dat jullie René zijn wensen op die manier hebben kunnen invullen! En nu maar hopen op mooi weer want aan kou en regen buiten had hij een gruwelijke hekel.

We denken nog vaak aan hem.
Heel erg bedankt voor het delen, Ruud.

Douwe en Blanche
Bedankt Ruud voor het bericht en de mooie foto's. Afgelopen Paasweekend moest ik nog aan hem denken. Ik mis Rene nog steeds, heb zijn foto nog altijd op mijn werkkamer staan.

Ronald van der Perk
Weer staan we op het punt om op Wintertrektocht te gaan.
Onwillekeurig denk je dan terug aan René van wie we precies een jaar geleden afscheid namen.
Wat jammer toch dat hij er niet meer bij is.
Dan besef je nog eens hoe kwetsbaar de mens is in zijn bestaan.
En ik prijs me gelukkig dat ik gezond ben en mijn fietsplannen ten uitvoer kan brengen.

We trekken ons spoor door vers gevallen sneeuw,
koken ons potje onder een glinsterende sterrenhemel.
En één van die sterren, zo stel ik me voor is René.
Zo ver weg
en toch zo dicht bij.
Wat een mooi gedicht om Rene te herdenken, Koert!
Wij denken nog vaak aan hem. Ook heb ik nog een paar keer over hem gedroomd. In een paar van die dromen was hij er gewoon weer bij. Goh morgen 9 januari is hij er al een jaar niet meer. En dat is nog steeds moeilijk te bevatten.
Ik heb tijdens het kamperen ook een paar keer een lege plek in het gras gezien waar René vast graag had gezeten.
Leon
Rene, ik vergeet jou niet. Dat heb ik jou beloofd Kort voordat jij een jaar geleden overleed.
Ik moest aan onze Rene denken in de nachttrein van Bangkok naar Chiang Mai. Dolle pret met hem in het restaurant. Zijn GPS kreeg de belangstelling. Een dame bood hem aan: "Ik ben beschikbaar." Rene kon daar om lachen.
Deze keer was ik zonder Rene. Weer dolle pret, maar zonder Rene.
Donderdag a.s. gaan Nel, Anita, Hein, Ingeborg en nog een dame met de nachtttrein van Bangkok naar Chiang Mai, zonder Rene, maar Rene blijft altijd bij ons.
He ouwe mopperkont, ik mis je nog steeds