Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Discussie over Workshop fietstechniek bij Bike4travel - Forum Wereldfietser

Discussie over Workshop fietstechniek bij Bike4travel

Ik zag dat er ook een workshop aangeboden wordt in Oudenbosch naast deze.
Ik mis even de visie vanuit wereldfietser waarom deze strategie wijziging. Eerst alleen cursussen bj m-gineering. Nu meerdere. Wellicht heb ik iets gemist.
Ik heb zelf al enige jaren geleden bij bike4tavel aan de Rohloff/magura cursus deelgenomen, mede ook dat ik op een Avaghon fiets. Het viel me op dat deze niet meer wordt aangeboden op hun site. Wilde wel weer op herhaling.
Ik volg dit forum graag, maar ben geen lid.

Is er nu een pact gesloten met meerdere partijen dat dit soort cursussen alleen voor leden van WF zijn ?
Dus wat is de visie van WF, bike4travel en de andere organisatoren?
Iedereen is van de wereld, de wereld is van iedereen denk ik dan maar:|
Beste Kees,
Natuurlijk meteen lid worden van de Wereldfietser! Al was het alleen maar vanwege het informatieve forum.
Wat meer to the point: Ik hoop dat Bike4travel wat meer cursussen gaat geven, (niet alleen in de vakantieperiode) want ik ben ook aan een herhaling toe.
Grtz Gerrit
Ik ben het wel eens met Kees. Het is natuurlijk wel een beetje raar dat Bike4travel op dit moment geen cursus aanbiedt voor haar eigen klanten en je eerst lid moet worden van WF en je je ook alleen hier kunt inschrijven.

P.s. Overigens ben ik klant van B4T en wel lid en ga ik me inschrijven voor een cursus.
Hallo allen,
Vanuit de feedback van eerdere cursisten van 'onze eigen' cursus bleek dat velen het toch ver reizen vonden. Door het bevragen van huidige cursisten kun je natuurlijk niet weten hoeveel mensen vanwege de afstand niet deelnemen. Toch hebben we de indruk dat dit er best een aantal kunnen zijn, ondanks het grote succes van de volledige cursus in de provincie Groningen.

Bij de selectie van andere mogelijke aanbieders ging het ons als bestuur en andere betrokken vrijwilligers om de kennis en kunde op het gebied van fietstechniek bij fietsreizen, niet racefietsen, mountainbiken of dagtochten. In de praktijk kunnen daar wel degelijk (grote) verschillen in zitten. We zijn aldus uitgekomen op een selectie van leden die winkels voor fietsreizigers zijn begonnen. In overleg tussen de winkels (ook leden van de vereniging) en de vrijwilligers, is de inhoud van de workshops totstand gekomen. Dat is dus een zekerheid die je als lezer alhier hebt.
De workshops die hier vernoemd worden staan dus geheel los van andere activiteiten die door de winkels ontplooid worden.

Mocht je geen lid willen worden, dan is dat een eigen keuze. De vereniging heeft als doel onder andere om mensen te informeren en te enthousiasmeren. Daarvoor worden vele activiteiten, een tijdschrift en een website georganiseerd. Draag je dat allemaal geen warm hart toe, dan staat het je geheel vrij zelf op zoek te gaan naar een fietsenwinkel die een workshop/cursus aanbiedt.
Met vriendelijke groet,
Robertjan Kuijten
Voorzitter
Tim_070 schreef:Ik ben het wel eens met Kees. Het is natuurlijk wel een beetje raar dat Bike4travel op dit moment geen cursus aanbiedt voor haar eigen klanten en je eerst lid moet worden van WF en je je ook alleen hier kunt inschrijven.
Het ontgaat me volkomen waarom dat 'natuurlijk wel een beetje raar' is. Bike4Travel organiseert volgens mij al een poosje zelf geen cursus meer en ik kan me daar allerlei redenen voor voorstellen, niks raars aan. Als De Wereldfietser zich dan meldt met een plan om cursussen verspreid door het land te gaan geven en Bike4Travel heeft daar zin in... waarom niet?

In elk geval: leuk initiatief, ik wens de organisatoren en de deelnemers veel plezier toe!

Carl
Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij met het initiatief vanuit de Wereldfietser gezien en heb me als lid daarom ook aangemeld. Ik kan me alleen voorstellen dat de klanten van Bike4travel ook behoefte hebben aan een dergelijke cursus. Die mogelijkheid bieden ze nu helaas niet zonder eerst lid te worden van WF. Ik zie het dus meer als een ontbrekende dienst van Bike4travel naar haar klanten, die ze voorheen wel aanboden, en waar blijkbaar in samenwerking met de WF nu wel ruimte voor gevonden is.

Anyway, ik ben blij met het extra aanbod en hoop dat Bike4travel de cursussen ook weer voor haar eigen klanten gaat aanbieden.
Tim_070 schreef:Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij met het initiatief vanuit de Wereldfietser gezien en heb me als lid daarom ook aangemeld. Ik kan me alleen voorstellen dat de klanten van Bike4travel ook behoefte hebben aan een dergelijke cursus. Die mogelijkheid bieden ze nu helaas niet zonder eerst lid te worden van WF. Ik zie het dus meer als een ontbrekende dienst van Bike4travel naar haar klanten, die ze voorheen wel aanboden, en waar blijkbaar in samenwerking met de WF nu wel ruimte voor gevonden is.

Anyway, ik ben blij met het extra aanbod en hoop dat Bike4travel de cursussen ook weer voor haar eigen klanten gaat aanbieden.
Ik denk het voor bike4travel gewoon een mooie aanleiding was er weer eens mee te beginnen.
berger schreef:
Ik denk het voor bike4travel gewoon een mooie aanleiding was er weer eens mee te beginnen.
Waarschijnlijk wel ja. Genoeg 'gezeurd', goede nieuws is dat er weer cursussen zijn bij Bike4travel. Ik ga nu lekker fietsen in het zonnetje 8)
effe testen op een rustig plekje...
Achtergronddiscussie, onvindbaar. Toeallig?