Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vervuilende scooters van het fietspad af! - Pagina 6 - Forum Wereldfietser

Vervuilende scooters van het fietspad af!

Dankjewel voor deze waardevolle bijdrage aan de discussie.
Peterr schreef:Wat een oeverloos gezwam over scooters hier! Dacht dat wereldfietser een dynamische site was voor fietsers zonder grenzen. Helaas lijkt het meer op een bejaardensoos.
Dat zijn meer wf leden met je eens en daar is een draadje over gestart.http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 20&t=23999
Het forum is maar een klein deel van de vereniging. De weekenden, beurs en de tijdschrift hebben een hele andere sfeer.
Peterr schreef:Wat een oeverloos gezwam over scooters hier! Dacht dat wereldfietser een dynamische site was voor fietsers zonder grenzen. Helaas lijkt het meer op een bejaardensoos.
Een site zonder grenzen kan inhouden dat er ook berichten opstaan die niet in jouw straatje passen in dat geval moet je zelf zo dynamisch zijn om over de grenzen van jouw eigen straatje heen te lezen. Overigens ben je niet verplicht om alles te lezen. Zo te zien heb je ervaring met een bejaardensoos.
Een bijdrage als van een bejaarde afdoen lijkt een nieuwe manier van schelden te worden op het forum. Het aardige van de Wereldfietser is nu juist dat een aantal leden laat zien dat de moderne oudere niet achter de geraniums hoeft te gaan zitten, maar heel actief de wereld kan afreizen, en ook fysiek niet veel voor jongeren hoeft onder te doen. Dat lijkt mij juist erg bij de tijd, nu volgens de meest recente voorspellingen de helft van de huidige kinderen de honderd gaat halen, en in goeddeels redelijk goede gezondheid. Moeten ze wel de scooter laten staan. :D
Waar ging dit draadje ook alweer over? Varkens, oude mensen, de eerste landing op de maan? NEEEEEEE! >>> een nieuwsbericht over een Petitie tegen scooters op een fietspad!
Blanche schreef:Petitie tegen vervuilende scooters & voor schone lucht

Lekker gezond fietsen - komt er zo'n stink scooter langs!
Teken de petitie tegen vervuilende scooters & voor schone lucht van de Milieudefensie.

In de petitie wordt gevraagd om scooters naar de rijbaan te brengen. Nog beter zou zijn om de scooters met ongezonde verbrandingsmotoren helemaal te verbieden!
Blanche schreef:Waar ging dit draadje ook alweer over? Varkens, oude mensen, de eerste landing op de maan? NEEEEEEE! >>> een nieuwsbericht over een Petitie tegen scooters op een fietspad!
Blanche schreef:Petitie tegen vervuilende scooters & voor schone lucht

Lekker gezond fietsen - komt er zo'n stink scooter langs!
Teken de petitie tegen vervuilende scooters & voor schone lucht van de Milieudefensie.

In de petitie wordt gevraagd om scooters naar de rijbaan te brengen. Nog beter zou zijn om de scooters met ongezonde verbrandingsmotoren helemaal te verbieden!

Je kunt nog altijd tekenen. :idea:
Ik krijg een beetje de kriebels. Ik kan me helemaal in de irritatie vinden hoor, maar 25kmpu scooters de rijbaan op dwingen is gewoon onzin.

Het idiote argument dat we dan maar wel deze luchtfiets petitie moeten tekenen omdat het dan vast wel ooit misschien op een mooie dag tot een zinnige actie zal leiden is wat mij betreft niet alleen twijfelachtig, het is ontzettend zelfzuchtig. We hebben het namelijk over medeweggebruikers die we doodleuk het dodelijke verkeer indrukken.

Blanche, leuk hoor, maar ik vind de petitie gebaseerd op een niveau geitewollensokken redenatie. Het lost niks op en heeft geen draagvlak. Daarbovenop nog het ietwat dwingende "we hebben het niet over de verkeersconsequentie, het gaat om schone lucht voor de fietsers". Tsja. Dan houdt het natuurlijk snel op met dit voorstel, juist omdat het gewoon een dom voorstel is. De verkeersconsequentie is natuurlijk een enorm deel van de discussie. Het is geen discussie die in een vacuum kan plaatsvinden.

En het ergste is, ideeen poneren die geen enkele kans van slagen hebben door de veiligheids consequenties, op zo'n manier wordt je als milieubeweging dus niet serieus genomen. Het beste is dat deze petitie het niet gaat halen. Scheelt een kansloos debat en een enorm verdiende taart in het gezicht van milieu defensie.

Dus nee, ik teken deze petitie niet. Een verbod van tweetaktjes, afschaffen van de categorie etc. ja daar zal ik positief op reageren, niet op dit soort kansloos geschreeuw.
loknor schreef:Ik krijg een beetje de kriebels. Ik kan me helemaal in de irritatie vinden hoor, maar 25kmpu scooters de rijbaan op dwingen is gewoon onzin.

Het idiote argument dat we dan maar wel deze luchtfiets petitie moeten tekenen omdat het dan vast wel ooit misschien op een mooie dag tot een zinnige actie zal leiden is wat mij betreft niet alleen twijfelachtig, het is ontzettend zelfzuchtig. We hebben het namelijk over medeweggebruikers die we doodleuk het dodelijke verkeer indrukken.

Blanche, leuk hoor, maar ik vind het allemaal van een niveau geitewollensokken redenatie. Daarbovenop nog het ietwat dwingende "we hebben het niet over de verkeersconsequentie, het gaat om schone lucht voor de fietsers". Tsja. Dan houdt het natuurlijk snel op met dit voorstel, juist omdat het gewoon een dom voorstel is. De verkeersconsequentie is natuurlijk een enorm deel van de discussie. Het is geen discussie die in een vacuum kan plaatsvinden.

En het ergste is, ideeen poneren die geen enkele kans van slagen hebben door de veiligheids consequenties, op zo'n manier wordt je als milieubewging dus niet serieus genomen. Het beste is dat deze petitie het niet gaat halen. Scheelt een kansloos debat en een enorm verdiende taart in het gezicht van milieu defensie.

Dus nee, ik teken deze petitie niet. Een verbod van tweetaktjes, afschaffen van de categorie etc. ja daar zal ik positief op reageren, niet op dit soort kansloos geschreeuw.
Sorry mevrouw of mijnheer die zich verborgen houdt achter de schuilnaam ´loknor´. U snapt er werkelijk geen reet van. Er bestaan in de praktijk geen zogenaamde ´snorfietsen´ die niet sneller gaan dan 25 km km per uur. Ze rijden allemaal stukken harder. ´Snorfiets´ is misleidend, want je kunt er niet op fietsen. Het zijn motoren en zo moeten ze ook behandeld worden.

Er stop met iemand anoniem het stigma geitenwollen sokken op te leggen. Geef maar eerst aan wie je bent. :evil: :evil: :evil:
Bert, ik wil best de discussie wel aangaan waarom ik geen echte naam gebruik op een forum. En het heeft weinig te maken met privacy. Maar dat kan via PB.

Verder, absoluut excuses voor mijn harde toonzetting, ik irriteer me gewoon aan de petitie. Ik wil wel een paar dingen aangeven.

1. Ik noem niemand een geitenwollen sok (al leest het klaarblijkelijk wel zo, ik pas het wat aan). Ik vind de redenatie achter de petitie van een geitenwollensokken niveau.
2. Er zijn zat scooters die 25 rijden. Of claim jij dat iemand ze allemaal hebt gecontroleerd? Heeft milieu defensie dat gedaan? Is het uberhaupt een overweging in deze petitie? Ik kan het niet vinden. Sowieso is dit dus heel iets anders dan wat de peititie als doel heeft, namelijk verminderen van luchtvervuiling. Wat jij wil is de aso's weg hebben.

Wat verwacht je van een petitie als deze? Dat politici over elkaar buitelen om zich hier hard voor te maken? Waarom niet iets wat veel meer zoden aan de dijk zet, namelijk ontmoedigen die hap (met name de jongeren).

- Helmplicht => Zeker politiek draagvlak voor (breed), maar dan gaan wij er ook aan geloven.
- Belasten van brommers en scooters. => politiek draagvlak voor bij klein links.
- Verbieden van die 2-takters => Zeker politiek draagvalk voor bij klein links.

Nogmaals, ik vind dat als je als milieubeweging serieus wil worden genomen je ook met goed doordachte oplossingen moet komen. Het verplaatsen van scooters naar de rijbaan is niet alleen onhaalbaar, het lost netto natuurlijk weinig op. Resultaat is iets wat op zijn best een welwillend oor vind bij een backbencher van GL of PvdD en dan een zachte dood vind. Dat zou tot daar aan toe zijn als er geen betere ideeen zijn, maar die zijn er juist wel.
loknor schreef:Bi]
2. Er zijn zat scooters die 25 rijden. .
Welke scooter is dat? Ze zijn allemaal gebouwd op hogere snelheden.
Leiden vraagt minister om verkoopverbod tweetaktbrommers. http://sleutelstad.nl/2015/02/10/gemeen ... merverbod/
In Maastricht plaatsen ze gewoon bordjes; ik ben benieuwd of scooteraars zich er iets van aantrekken:
http://www.1limburg.nl/servaasbrug-maas ... cootervrij
Gezien het feit dat deze discussie totaal niks meer met gezondheid heeft te maken, is ie nu verplaatst.