Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen langs kust met windmolens - Forum Wereldfietser

Fietsen langs kust met windmolens

Beste fietsers, enkele weken geleden startte ik namens de ANWB op dit forum een topic over windmolens dichter voor de kust. Graag wil ik jullie nogmaals bedanken voor alle reacties! Inmiddels is de ANWB een speciale website gestart over dit onderwerp: www.anwb.nl/beleefdekust. Daar kun je meer informatie en foto’s vinden over windmolens voor de kust. Ook kun je stemmen op twee polls en je mening geven. Je kunt daar ook zien hoe andere recreanten er tegen aankijken. Graag nodig ik je uit om de website te bezoeken en je mening te geven!
jonathanweegink schreef:Beste fietsers, enkele weken geleden startte ik namens de ANWB op dit forum een topic over windmolens dichter voor de kust. Graag wil ik jullie nogmaals bedanken voor alle reacties! Inmiddels is de ANWB een speciale website gestart over dit onderwerp: http://www.anwb.nl/beleefdekust. Daar kun je meer informatie en foto’s vinden over windmolens voor de kust. Ook kun je stemmen op twee polls en je mening geven. Je kunt daar ook zien hoe andere recreanten er tegen aankijken. Graag nodig ik je uit om de website te bezoeken en je mening te geven!
Namens de ANWB? Dat zei je er toen niet bij...
Ik werk bij de Koninklijke Nederlandse Toeristenbond.
Of is dat hetzelfde?

Los daarvan, wat ga je doen met de reacties die op dit forum zijn gegeven?
Travelmaster schreef: Namens de ANWB? Dat zei je er toen niet bij...
Ik werk bij de Koninklijke Nederlandse Toeristenbond.
Of is dat hetzelfde?
Hij komt hier toch niet meer dus geef ik maar even antwoord: JA, Koninklijke Nederlandse Toeristenbond ANWB is de officiële naam
en in principe ben ik daar geen lid van omdat ze monopolistische trekjes vertonen, maar dat vroeg je niet :wink:
Travelmaster schreef: Los daarvan, wat ga je doen met de reacties die op dit forum zijn gegeven?
Zoals met alle enquêtes hier op dit forum hoor je daar niks meer van en zeker niet omdat de meeste mensen er vóór zijn om Nederland vol te plempen met dure en onrendabele windmolens. 8)
Michael W schreef:
Travelmaster schreef: Namens de ANWB? Dat zei je er toen niet bij...
Ik werk bij de Koninklijke Nederlandse Toeristenbond.
Of is dat hetzelfde?
Hij komt hier toch niet meer dus geef ik maar even antwoord: JA, Koninklijke Nederlandse Toeristenbond ANWB is de officiële naam
en in principe ben ik daar geen lid van omdat ze monopolistische trekjes vertonen, maar dat vroeg je niet :wink:
Travelmaster schreef: Los daarvan, wat ga je doen met de reacties die op dit forum zijn gegeven?
Zoals met alle enquêtes hier op dit forum hoor je daar niks meer van en zeker niet omdat de meeste mensen er vóór zijn om Nederland vol te plempen met dure en onrendabele windmolens. 8)
Ah, thanks. Tsja, ik hoopte eigenlijk nog een antwoord van hem te krijgen... volgens mij kan ik hem via mijn eigen netwerk vrij makkelijk benaderen, ik denk dat het de broer is van iemand die lid is van mijn wielervereniging. Ik probeerde hem daarop al te triggeren in zijn vorige post, maar het lijkt helaas wat van één kant te komen. Jammer, om daar een forum voor te gebruiken.
Sorry voor mijn late reactie mensen :wink: De volledige naam is inderdaad "Koninklijke Ned. Toeristenbond ANWB", thanks Michael W!

Terecht dat jullie vragen wat wij met alle reacties doen. Op onze website over windmolens staat een link naar een PDF met als titel 'Wat vinden recreanten?'. Hierbij de link: http://tinyurl.com/ozk4v9m

@ Travelmaster: dat van die broer en de wielerverenigin kan best 'ns kloppen :wink:
jonathanweegink schreef:Sorry voor mijn late reactie mensen :wink: De volledige naam is inderdaad "Koninklijke Ned. Toeristenbond ANWB", thanks Michael W!

Terecht dat jullie vragen wat wij met alle reacties doen. Op onze website over windmolens staat een link naar een PDF met als titel 'Wat vinden recreanten?'. Hierbij de link: http://tinyurl.com/ozk4v9m

@ Travelmaster: dat van die broer en de wielerverenigin kan best 'ns kloppen :wink:
Ah kijk, top dat je nog even terugkomt! Nou, de groeten aan je broer (mijn naam is Menno, overigens, als-ie vraagt welke mafkees jou op een forum lastigvalt;))!

Zal de PDF eens gaan lezen!
Travelmaster schreef:
jonathanweegink schreef:Sorry voor mijn late reactie mensen :wink: De volledige naam is inderdaad "Koninklijke Ned. Toeristenbond ANWB", thanks Michael W!

Terecht dat jullie vragen wat wij met alle reacties doen. Op onze website over windmolens staat een link naar een PDF met als titel 'Wat vinden recreanten?'. Hierbij de link: http://tinyurl.com/ozk4v9m

@ Travelmaster: dat van die broer en de wielerverenigin kan best 'ns kloppen :wink:
Ah kijk, top dat je nog even terugkomt! Nou, de groeten aan je broer (mijn naam is Menno, overigens, als-ie vraagt welke mafkees jou op een forum lastigvalt;))!

Zal de PDF eens gaan lezen!
Toch even gelachen, wij fietsers komen er wel intelligent af, nietwaar:)?
Windmolens geven aan hoe de wind staat en hoe
hard het waait.
Travelmaster schreef:Ah kijk, top dat je nog even terugkomt!
Zo zie je maar weer, de uitzondering bevestigd de regel :wink:
Toch even gelachen, wij fietsers komen er wel intelligent af, nietwaar:)?
Windmolens geven aan hoe de wind staat en hoe
hard het waait.
Heb inderdaad even met open mond gestaan.
Is dat nu alles wat er uit de hele discussie is gedestilleerd over fietsers?
Dat wij windmolens alleen zien als lekker duidelijke windvanen en dat de rest ons niet uitmaakt omdat we routes fietsen?

Ik denk dat de meningen heel wat genuanceerder liggen...
HansvanderVeeke schreef:
Toch even gelachen, wij fietsers komen er wel intelligent af, nietwaar:)?
Windmolens geven aan hoe de wind staat en hoe
hard het waait.
Heb inderdaad even met open mond gestaan.
Is dat nu alles wat er uit de hele discussie is gedestilleerd over fietsers?
Dat wij windmolens alleen zien als lekker duidelijke windvanen en dat de rest ons niet uitmaakt omdat we routes fietsen?

Ik denk dat de meningen heel wat genuanceerder liggen...
Daarvan ben ik overtuigd. Maar dit is waarschijnlijk het enige dat er "veilig" zonder iemand voor het hoofd te stoten, gezegd kan worden. Ofzo. Tsja...
Travelmaster schreef:volgens mij kan ik hem via mijn eigen netwerk vrij makkelijk benaderen, ik denk dat het de broer is van iemand die lid is van mijn wielervereniging. Ik probeerde hem daarop al te triggeren in zijn vorige post, maar het lijkt helaas wat van één kant te komen. Jammer, om daar een forum voor te gebruiken.
Lezen is toch zo moeilijk niet? Was nota bene op 17 mei gepost! Gelukkig is Jonathan altijd kalm en vriendelijk. :wink:
Robertjan schreef:
Travelmaster schreef:volgens mij kan ik hem via mijn eigen netwerk vrij makkelijk benaderen, ik denk dat het de broer is van iemand die lid is van mijn wielervereniging. Ik probeerde hem daarop al te triggeren in zijn vorige post, maar het lijkt helaas wat van één kant te komen. Jammer, om daar een forum voor te gebruiken.
Lezen is toch zo moeilijk niet? Was nota bene op 17 mei gepost! Gelukkig is Jonathan altijd kalm en vriendelijk. :wink:
My bad, die heb ik inderdaad over het hoofd gezien. Het kwam dus inderdaad maar van één kant, zij het de mijne ditmaal. Jonathan, mijn excuses! Gelukkig kan ik altijd rekenen op de nimmer aflatende oplettendheid van forumlid Robertjan, om mij op het rechte spoor te houden :oops: :P !
Windmolens kunnen zichzelf ook opheffen zoals hier te zien is (crasht na 40 sec.):
@ HansvanderVeeke en Travelmaster: jullie hebben gelijk, natuurlijk zijn er door fietsers meer opmerkingen gemaakt (ook op andere fietsfora trouwens). Maar ik wilde het document beperkt qua omvang houden :wink: Er is (en: wordt) heel veel gediscussieerd over het rendement en de effectiviteit van windmolens. Ons gaat het in dit stadium vooral om de beleving en het gebruik van de kust door recreanten, en de mogelijke invloed van windmolens daarop. De reacties van fietsers waren op dat punt (inderdaad) genuanceerd.
Twee landen op één foto: de vier linker windturbines staan in de Duitse streek Krummhörn bij het dorpje Groothusen. De andere windturbines op de achtergrond staan bij de Eemshaven in de Nederlandse provincie Groningen. Dus achter de zeedijk (donkergrijs door de schaduw van de wolken) stroomt de Eems. Echt horizonvervuiling.... Gefotografeerd vanuit mijn fiets in 2008.

Afbeelding