Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Helmdiscussie - Forum Wereldfietser

Helmdiscussie

Om de discussie wat nieuw leven in te blazen :roll:

berger schreef:Om de discussie wat nieuw leven in te blazen :roll:

Onmiddelijk verbieden voor motorfietsen die dingen!
Om je echt tegen dit soort idioten te beschermen heb je een harnas en een vangscherm tegen motoren nodig.
wat een luldebehanger die motor!
En als die motorhannes die fietsers nou maar niet gezien had, was die er vast niet als een konijn in de koplampen tegen aan gecrosst :D
Een zeer onervaren motorrijder. Kijkt niet naar de vrije ruimte, maar naar de fietsers. Je stuurt in de richting waar naar je kijkt. Als je de vrij ruimte zoek, stuur je automatisch naar rechts om de motor "platter" te leggen. Er was ruimte in overvloed om veilig in te halen.

Over het nu van een valhelm is genoeg geschreven.

Piet.
Ja de achterwiel en frame hebben duidelijk een fietshelm nodig...... :roll:
Shane schreef:Ja de achterwiel en frame hebben duidelijk een fietshelm nodig...... :roll:
Misschien kun je nog eens goed naar de langzame versie van de landing van achterste fietser kijken?
Mulholland Highway, bekende plek blijkbaar. Ze vliegen daar bij bosjes uit de bocht:
http://www.youtube.com/watch?v=ZBgrVI0D ... 92C0B9CBFF
En nog een filmpje vanaf de weg. Het stikte daar van de fietsers.
De achterkant van de fietshelm zorgt voor een extra klap op de nek van de achterste wielrenner. Als dat een gladdere achterkant had geweest, had die klap wellicht minder groot geweest. De ambulancemedewerkster houdt zijn nek niet voor niets stabiel.
Tot zover mijn bijdrage aan de discussie. :lol:
ankeric schreef:
Shane schreef:Ja de achterwiel en frame hebben duidelijk een fietshelm nodig...... :roll:
Misschien kun je nog eens goed naar de langzame versie van de landing van achterste fietser kijken?
De fietser is nog bruikbaar (misschien) dankzij helm, de fiets en wiel niet..... :lol:
Robertjan schreef:De achterkant van de fietshelm zorgt voor een extra klap op de nek van de achterste wielrenner. Als dat een gladdere achterkant had geweest, had die klap wellicht minder groot geweest. De ambulancemedewerkster houdt zijn nek niet voor niets stabiel.
Tot zover mijn bijdrage aan de discussie. :lol:
Het voorste slachtoffer zit ook op de grond met de helm op half zeven. Zeker op de groei gekocht ;)
Ja, die vond het zo'n leuke klim dat 'ie dacht dat 'ie z'n feestmuts op moest doen. Zet 'm dan níét op...
hele mooie fiets trouwens die Firefly met s&s couplers, jammer van het calzone achterwiel
levensgevaarlijk, die fietsers op de weg.
de achtergrond van het ongeval

http://bikinginla.wordpress.com/2013/04 ... ke-riders/

Gelukkig hoefde er niet nog een ghostbike op deze weg geplaatst te worden....
Ben benieuwd naar het coup-contre-coup letsel, niet dat een helm daar éne flikker tegen doet natuurlijk :D.
Van het weekend nog was ik aan het wandelen op een dijk in een scherpe bocht. Waar een motorrijder het toch nog nodig vond om de bocht af te snijden en mij rakelings te moeten passeren. Ik stak mijn hand nog in de lucht van waar ben jij nou mee bezig gozert???

En als op vakantie motorrijders vriendelijk hun hand opsteken en denken uberhaupt een relatie met mij te hebben als vakantiefietser, dan steek ik mijn middelvinger terug op ten teken dat dit echt niet zo is. Nee, ik heb het niet zo op die mensen. :evil:
DeFietsreiziger schreef: En als op vakantie motorrijders vriendelijk hun hand opsteken en denken uberhaupt een relatie met mij te hebben als vakantiefietser, dan steek ik mijn middelvinger terug op ten teken dat dit echt niet zo is.
Vriendelijk kereltje ben jij :roll:

Renaat