Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Klanten - Forum Wereldfietser

Klanten

Een hele goede avond/nacht.

Ik vraag me al een poosje iets af.
En dit is voornamelijk voor de mensen die in de fiets business zitten.

Ikzelf ben dus wel werkzaam in een fietsenzaak en in de loop der jaren heb ik natuurlijk heel wat mee gemaakt met klanten. Uiteraard hele leuke dingen maar heel af en toe ook bizarre rare dingen.

Misschien zijn er bijna geen mensen op dit forum die in de fietsen branche werken maar ben benieuwd wat voor gekke aanvaringen jullie met klanten hebben gehad.

Is een keer andersom dan fietsen zaken af te kraken omdat ze een week langer moesten wachten op de fiets dan de fabriek heeft gezegd ;)
Nou, brand maar eens los.
Wat doen wij klanten allemaal voor rare dingen?
Komt tie.

Meisje komt binnen. Begint mij volledig uit te schelden. En met schelden bedoel ik echt met zwart maken.

Zei was het helemaal zat met de fiets.

Ik: Wat is er allemaal aan de hand.

Zei: Jah ik heb deze fiets vorig jaar gekocht bij jullie voor 110 euro. [2de hans]
Nu doen de remmen en versnellingen het niet meer.

Ik: Okej dat is natuurlijk niet goed. Staat de fiets binnen of altijd buiten?

Zei: Buiten.

Ik: BINGO!

Uiteindelijk na wat discussies zei ik dat ze er op moet letten als een fiets buiten staat wel moet onderhouden. Zoiezo binnen of buiten, het moet toch zeker 1x per jaar gebeuren.

Jah zegt ze. Hoe kan een allogtoon dat nou weten...
Meisje sprak perfect Nederlands, zag er Nederlands uit en had na mij idee Nederlands vriendje mee.

Nou Wij Nederlanders leren het meestal van papa. Maar ook al krijg je het niet te horen van je papa het is vrij logies dat je een product dat je iedere dag gebruikt moet onderhouden.

En toen was ze stil en liep ze weg.
Feit is gewoon, dat de gemiddelde fietsenmaker weinig verstand heeft van vakantiefietsen. En ja, dat geeft weleens irritaties. Bij mij blijven die irritaties binnen, maar er zijn minder beschaafde medemensen die dat niet kunnen, en gaan schelden.
Misschien maakt het meisje wel minder spelfouten dan de gemiddelde Nederlandse fietsenmaker.
Beste Jeroen,

Het is hier een fietsforum, geen forum over de Nederlandse taal. Iedereen is hier welkom om hier bij te dragen ongeacht hoe goed of slecht z'n beheersing van de Nederlandse taal is. Laat iedereen in z'n waarde.

Moderator
(Die er soms wel eens moe van wordt dat hier de laatste tijd blijkbaar geen dag voorbij kan gaan zonder dat er offtopic op de man gespeeld wordt.)
@moderator: ik keek raar tegen de woorden "allogtoon" en "Wij Nederlanders" aan, maar dat rechtvaardigt inderdaad niet mijn opmerking over spelfouten. Excuses daarvoor.