Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Onderzoek voor studie over 'het doen van de was' - Forum Wereldfietser

Onderzoek voor studie over 'het doen van de was'

Hoi wereldfietsers!

Voor mijn studie (Industrieel Ontwerpen/Strategic Product Design aan de TU Delft) zijn we bezig met een onderzoek naar het wasproces van mensen thuis (dus niet op de fiets). Na een kwantitatief onderzoek willen we kijken op welke manier onze conclusies te kwantificeren zijn.

Vanwege de diversheid aan mensen op dit forum de vraag of jullie een klein kwartiertje de tijd hebben om een online enquête in te vullen.

http://enquete.tudelft.nl/nq.cfm?q=286e ... abdbd&l=nl

Alvast heel erg bedankt!

Pieter
????
Blanche schreef:????
ik sluit me hierbij aan.
monkeyman schreef:Hoi wereldfietsers!

Voor mijn studie (Industrieel Ontwerpen/Strategic Product Design aan de TU Delft) zijn we bezig met een onderzoek naar het wasproces van mensen. Na een kwantitatief onderzoek willen we kijken op welke manier onze conclusies te kwantificeren zijn.

Vanwege de diversheid aan mensen op dit forum de vraag of jullie een klein kwartiertje de tijd hebben om een online enquête in te vullen.

http://enquete.tudelft.nl/nq.cfm?q=286e ... abdbd&l=nl


Alvast heel erg bedankt!

Pieter

Geachte Pieter Monkeyman,


Wereldfietsers nemen geen wasmachine mee achter op hun fiets.

Voor de rest een prettige jaarwisseling en een gezegend 2012!
Het gaat hier ook niet over het doen van de was tijdens de vakantie, maar gewoon thuis. Mijn excuses als dit tot verwarring heeft geleidt.

Reden dat ik het hier op het forum gepost heb is, is dat uit alle berichten die ik afgelopen jaar gelezen heb is gebleken dat hier een goede diversiteit aan mensen zit, leeftijd, geslacht, woonsituatie, waardoor overeenkomsten en verschillen beter naar voren komen.

Pieter
Hoi Pieter,

Wellicht had een heldere beschrijving - een goede introductie geholpen.
Je vraagt maar liefst 15 minuten van mensen, das niet niks. Een heldere uitleg waarin je vragen als Wat, Waarom, Hoe, Wanneer en Wie beantwoord zou je kunnen helpen bij het krijgen van respons. En staat wel zo netjes naar de mensen van wie je tijd vraagt. Maar goed het is nog niet te laat :wink: En als je toch bezig bent - beantwoord dan ook de vraag -what's in it for me? Dus wat krijgen de beantwoorders ervoor terug? Dat kan bijvoorbeeld een terugkoppeling zijn van de resultaten en/of een schets waar de mensen toe bijdragen. Maar al te vaak worden hier enquêtes gepost waarvan we nooit meer een enkel resultaat terug hebben gezien. Succes!
monkeyman schreef: Reden dat ik het hier op het forum gepost heb is, is dat uit alle berichten die ik afgelopen jaar gelezen heb is gebleken dat hier een goede diversiteit aan mensen zit, leeftijd, geslacht, woonsituatie, waardoor overeenkomsten en verschillen beter naar voren komen.
Omdat uit de berichten op dit forum blijkt, dat er ook veel honden- en kattenbezitters zijn, zal de eerst komende enquête over:

honden- en kattenvoer

gaan.

Peter
Blanche schreef:Hoi Pieter,

Wellicht had een heldere beschrijving - een goede introductie geholpen.
Je vraagt maar liefst 15 minuten van mensen, das niet niks. Een heldere uitleg waarin je vragen als Wat, Waarom, Hoe, Wanneer en Wie beantwoord zou je kunnen helpen bij het krijgen van respons. En staat wel zo netjes naar de mensen van wie je tijd vraagt. Maar goed het is nog niet te laat :wink: En als je toch bezig bent - beantwoord dan ook de vraag -what's in it for me? Dus wat krijgen de beantwoorders ervoor terug? Dat kan bijvoorbeeld een terugkoppeling zijn van de resultaten en/of een schets waar de mensen toe bijdragen. Maar al te vaak worden hier enquêtes gepost waarvan we nooit meer een enkel resultaat terug hebben gezien. Succes!
Beste Blanche,

Na het filmen van mensen tijdens hun wasproces zijn wij erachter gekomen dat er een aantal tegenstrijdigheden binnen het gedrag zitten. Op basis van die tegenstrijdigheden willen wij erachter komen welke variabelen gebruikt kunnen worden om een hoeveelheid tegenstrijdigheid aan te duiden voor een persoon.

What's in it for you? De resultaten en ons eindverslag stellen wij graag beschikbaar. Helaas betreft dit vak slechts onderzoeksmethodologie en leidt dit niet tot een ontwerp.

Met vriendelijke groet,
Pieter
In mijn tent voel ik me altijd thuis.... :roll:
Bedankt voor je uitleg Pieter.
Maar helaas spreekt het mij als fietsers nog steeds niet genoeg aan (te vaag? te niet doelgroep?) om de enquete in te vullen. Het zal waarschijnlijk tot grotere doelen leiden maar helaas zonder mij. (ben met andere minder grote doelen bezig)

Succes met je onderzoek!
monkeyman schreef:Hoi wereldfietsers!

Voor mijn studie (Industrieel Ontwerpen/Strategic Product Design aan de TU Delft) zijn we bezig met een onderzoek naar het wasproces van mensen thuis (dus niet op de fiets). Na een kwantitatief onderzoek willen we kijken op welke manier onze conclusies te kwantificeren zijn.

Vanwege de diversheid aan mensen op dit forum de vraag of jullie een klein kwartiertje de tijd hebben om een online enquête in te vullen.

http://enquete.tudelft.nl/nq.cfm?q=286e ... abdbd&l=nl

Alvast heel erg bedankt!

Pieter
Hoewel dit onder het topic kletspraat valt, vind ik dat dit onderwerp verwijderd moet worden, omdat er dan ook geen enkele link is met fietsen of reizen.
Verplaatst naar Achtergrond. Heeft niets met fietsen te maken.

Hans
Niet zo vlug: het kàn met fietsen te maken hebben. Zouden jullie hier vijf minuutjes voor willen uittrekken, vooral jij, Blanche :wink:

http://www.youtube.com/watch?v=Fktpd1ymE8A

http://www.youtube.com/watch?v=Mtij09yavvQ

http://www.youtube.com/watch?v=vp54IIxkT5k

:lol: :idea:
Ik ben gelukkig nog lang niet thuis. :D

Groet,

Maarten (Desgewenst een vat vol tegenstrijdigheden.)
Iedereen die de moeite heeft genomen, heel erg bedankt hiervoor! Vanaf volgende week zullen wij de statistieken gaan analyseren.

Heeft u de enquete ingevuld en zou u graag willen weten wat de uitkomsten zijn?

Laat dit dan even weten via een mailtje naar
p.j.vanderboog <at> student.tudelft.nl

Met vriendelijke groet,
Pieter