Additionally, paste this code immediately after the opening tag: kinderpardon - Forum Wereldfietser

kinderpardon

Limburgser dan Vlaai. Noord-Hollandser dan kaas. Frieser dan de Elfstedentocht. En Zeeuwser dan het meisje. Dat zijn de kinderen die ons land moeten verlaten. 14 jaar oud, 10 jaar in Nederland. 9 jaar oud, 8 jaar in Nederland. 13 jaar oud, 13 jaar in Nederland.

Als wij niks doen, ligt hun toekomst in Irak, Afghanistan, Eritrea, Angola. Landen waar ze de taal niet van spreken, waar ze niemand kennen, waar ze vreemden zijn. Wij laten dit niet gebeuren. Deze kinderen horen hier. Wij willen een kinderpardon. Wij willen ze uit onzekerheid halen en welkom heten in hun land. Daarom deze hartenkreet.

Minister Leers, doe niet zo kortzichtig. Laat zien dat Nederland groot kan zijn. Of het er nu 20 of 2.000 zijn, deze kinderen horen hier. Geef ze de kans om een mooie toekomst in Nederland op te bouwen. Geef ze de kans om mee te bouwen aan een mooie toekomst voor Nederland. Geef ze een kinderpardon!

Ga naar http://www.kinderpardon.nu en geef je stem!
Dank je Michael.
Wim
Als ik oproepen lees/hoor over verhongerende mensen, acties tegen kinderarbeid, mensen die zonder schoondrinkwater zit of straatkinderen, verschijnt er schaamrood op mijn wangen. De enige geruststelling die ik dan keer op keer heb is dat wij hier in Nederland met gulle hand gevolg geven aan dit soort oproepen en dat wij dit soort problemen niet alleen opgelost krijgen. We zullen het met heel de wereld samen moeten oplossen. Als ik berichten lees over het uitzetten van kinderen die al jaren in Nederland wonen, krijg ik kotsneigingen. Dit vooral omdat het een zaak is die onze regering zelf heeft laten ontstaan door de procedure zo ingewikkeld te maken dat het jaren duurt voordat er eindelijk duidelijkheid bestaat over de status van deze kinderen en als ze er dan eindelijk uit zijn worden ze het land uitgezet. Ze zouden zich dood moeten schamen in Den Haag!

Het zou mooi zijn als iedereen de link wil delen op zijn facebook, hyves, twiter… enz., zodat zoveel mogelijk mensen op de hoogte zijn van de mogelijkheid hier iets tegen te kunnen doen.
http://www.kinderpardon.nu
Petitie getekend.

Henk

kunst en fietswerk