Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat zit er in jullie bidons? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Wat zit er in jullie bidons?

Er zit niet veel verschil in merk ik al;

Wij hebben in de zomer 3 bidons p.p. water bij ons die we eventueel bijvullen.
Verder hebben we meestal wel een fles frisdrank bij ons. Op een terrasje is het maar net waar ik zin in heb; koffie of fris.
Het biertje aan het eind van de dag (tijdens het koken) smaakt zoals bij velen heerlijk!

Gewoon water!
Ook in woestijn in t Midden-Oosten.

Gewoon niet te veel drinken, moet je alleen maar vaker plassen.
Mineralen zitten er voldoende in het eten, denk ik.

Groet marieke
Martin E. van Doornik schreef:Koolzuurhoudende frisdranken wijs ik pertinent van de hand, omdat die de zuurstof voor je spieren wegnemen.
Dit is nieuws voor mij. Is dit echt zo?
irisbom schreef:
Martin E. van Doornik schreef:Koolzuurhoudende frisdranken wijs ik pertinent van de hand, omdat die de zuurstof voor je spieren wegnemen.
Dit is nieuws voor mij. Is dit echt zo?
Dit vertelde mijn broer mij jaren geleden. Heeft hij ergens gelezen. Het klonk geloofwaardig. Alleen op rust- en vrije dagen drink ik wel een fanta of zo. Ik drink daarnaast nooit alcohol, zelfs geen malt. Gewoon niet lekker.

We nemen elk drie bidons met water mee. Als we onderweg wat te eten kopen, dan kopen we altijd iets van vruchtensap en dat doen we dan in een half lege bidon. Zo wisselen we water wat af met iets zoetigs. Wel lekker voor de smaak.

Voor mij alleen maar water in mijn bidons. Kan ik als het heet is tijdens een klim ook lekker mijzelf mee koelen. Verder houd ik niet van al die vieze zoete drankjes en is melk volgens de inzichten van de laatste jaren helemaal niet gezond.

Als ik op de camping sta, vooral als het heet is (geweest): BIER! Is nog goed ook om je zouten weer aan te vullen :D
irisbom schreef:
Martin E. van Doornik schreef:Koolzuurhoudende frisdranken wijs ik pertinent van de hand, omdat die de zuurstof voor je spieren wegnemen.
Dit is nieuws voor mij. Is dit echt zo?
Wielrenners hebben geen moeite met een colaatje voor de finale, dus die hebben er geen last van;)
Teveel co2 houdende drank is niet lekker in de maag, en je bidon staat ook de hele tijd te sproeien
Melk =slijmvorming, en de vlekken op je frame zijn hardnekkig
Bier: schijnt niet meer te mogen tijdens het fietsen :( , maar na het fietsen is een biertje niet slecht

Water in de drie bidons. Helaas kan de Koga die ik nu heb geen 1,5 liter petfleshouder bergen zonder de beide bidonhouders op te offeren. Nog maar even verder op puzzelen.

Overal in Europa kan je nu pakken sap kopen met een draaidopje die in mijn Agu achtertassen, die ik als voortassen gebruik, makkeljk op te bergen zijn in het zijvak.

En voor koffie stop ik meestal even Zou zo'n thermosfles koffie in de bidonhouder passen? :-)

Gr Hans

PETfles en een bidon met water, en mijn ander bidon met aanlenglimonade. Die drink ik als eerst lig zolang het nog een beetje koel is in de ochtend. Ook ivm algengroei, giet ik altijd water over in deze bidon en gebruik die enkel als directe drinkbidon.


In het voor/najaar wordt de PETfles op dagtochten vervangen door 1L thermoskan, met een touwtje heb ik de diameter van de PETfles gemeten en zo bij diverse winkels gekeken welke Thermoskan de beste diameter had. Met een stuk neopreen van een oud surfpak zit die nu rammelvrij in de houder.

Roald schreef:PETfles en een bidon met water, en mijn ander bidon met aanlenglimonade. Die drink ik als eerst lig zolang het nog een beetje koel is in de ochtend. Ook ivm algengroei, giet ik altijd water over in deze bidon en gebruik die enkel als directe drinkbidon.


In het voor/najaar wordt de PETfles op dagtochten vervangen door 1L thermoskan, met een touwtje heb ik de diameter van de PETfles gemeten en zo bij diverse winkels gekeken welke Thermoskan de beste diameter had. Met een stuk neopreen van een oud surfpak zit die nu rammelvrij in de houder.
Ik heb kort voor mijn Italiaanse fietstocht in 2006 een rvs dubbelwandig thermosfles van Jeannette (m'n vrouw) cadeau gekregen en die past prima in de bidonhouder. Ik heb de plakletters LATTE (melk) op gedaan en ACQUA (water) voor de witte plastic bidon. De laatste gebruik ik nog steeds dagelijks op mijn woon-werk verkeer (25 km per dag). Bij iedere aankomst op de jeugdherberg maak ik de beide flessen goed schoon voor de volgende fietstraject.
De rvs thermosfles die ik heb, is Ø 7 cm dik en 24 cm hoog met een zwarte omhoog-omlaag drukbare drinknippel. Fabrikaat: Alex Meijer & Co. Koffiebranders sinds 1839, staat er op. Tussen haakjes: wat is nou eigenlijk een PET fles? Kijk op de foto http://www.mijnalbum.nl/Album=QXVTE6FY en klik erop voor een vergroting: de witte bidon voor water links en de rvs thermosfles voor melk boven de trapas. Gefotografeerd in Firenze met de beroemde Ponte Vecchio op de achtergrond, 28 mei 2006.

Martin E. van Doornik schreef: Tussen haakjes: wat is nou eigenlijk een PET fles?
Een anderhalve liter spa-cola-fris fles. Maar er zijn ook andere formaten plastic flessen.


Dit is de petfleshouder.


Gr Hans

Afbeelding
In deze bidons zit waarschijnlijk niet alleen maar water... op water en brood met pindakaas
kan je immers geen Tour winnen (of in dit geval bij Di Luca, geen Giro) :wink:

Zijn er meer mensen die water niet lekker vinden?

In mijn bidons zit tijdens een dagtocht jus d' orange'of siroop. thuis kan ik dit met een afwasborstel schoonmaken, ik heb erop gelet dat in mijn bidons een afwasborstel past. Het tuutje is wel lastig schoonmaken en krijg je schimmel als je dit niet goed doet.

Op vakantie zit er reserve water in. Ik koop onder weg een pak drinken die ik soms voor de helft toch weer in een lege bidon gooi. En ik drink cola onder weg iets wat ik thuis zelden drink, fles van de supermarkt of terras. Ik wil bij mijn nieuwe fietstassen mede hierom dus weer zijvakken waar deze fles rechtop in kan en benzine fles in de andere tas.

Ik heb altijd 's zomers en 's winters een liter thee in de thermoskan. Omdat ik als ik alleen fiets ook te kort pauzeer dwingt de hete thee mij ook langer te blijven zitten. Buiten Europa gaat die niet mee trouwens. Dan drink ik meer in restaurantjes onderweg of winkeltjes.