Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke reisverzekering voor langere reizen - Forum Wereldfietser

Welke reisverzekering voor langere reizen

De meeste reisverzekeringen zijn voor reizen van maximaal 2 maanden ofzo. Wat is de ideale en betaalbare reisverzekering voor langere reizen
Mvg Fred
Ik heb het chatgpt gevraagd. Zie onder.

Welke reisverzekeringen in Nederland dekken reizen van meer dan drie maanden per jaar?

"Er zijn verschillende reisverzekeringen in Nederland die dekking bieden voor reizen van meer dan drie maanden per jaar, ook wel langdurige reisverzekeringen genoemd. Hieronder zijn enkele opties:

Allianz Global Assistance - Globetrotter Verzekering
De Globetrotter Verzekering van Allianz Global Assistance is speciaal ontworpen voor reizigers die langer dan 3 maanden op reis gaan. Je kunt deze verzekering afsluiten voor reizen tot 24 maanden. Het biedt uitgebreide dekking, inclusief medische kosten, repatriëring, ongevallen, bagage, aansprakelijkheid en rechtsbijstand.

ANWB - Lang-op-Reis Verzekering
De Lang-op-Reis Verzekering van ANWB is bedoeld voor reizen van 3 tot 24 maanden. Het biedt vergelijkbare dekking als de reguliere Doorlopende Reisverzekering, maar is speciaal afgestemd op langdurige reizen. Na 12 maanden kun je de verzekering steeds met 3 maanden verlengen.

OHRA - Doorlopende Reisverzekering
De Doorlopende Reisverzekering van OHRA biedt dekking voor reizen tot 180 dagen per jaar. Als je langer dan 180 dagen op reis gaat, kun je de verzekering aanvullen met een extra dekking. Je kunt dan bijvoorbeeld kiezen voor de 'Lang op Reis' dekking, waarmee je tot 365 dagen verzekerd bent.

Let op: Het is belangrijk om de voorwaarden van de verzekering goed door te nemen voordat je deze afsluit. De dekking en voorwaarden kunnen per verzekeraar verschillen en het is belangrijk om te kijken wat er precies gedekt wordt."

N.B.
Heb je zelf al gezocht op 'langdurige reisverzekering' en een aantal verzekeringen met elkaar vergeleken? Zo ja, wat kwam daaruit?
willem.m schreef:
zo 26 feb, 2023 11:41
Ik heb het chatgpt gevraagd. Zie onder.
Antwoorden van chatgpt hebben we niks aan, ze bestaan vaak uit een deel kloppende info en een deel verzonnen bullshit. Zo biedt de ANWB helemaal geen "lang op reis" verzekering.

Om toch on topic te zijn, ik heb voor een lange reis van ruim 5 maanden ooit gekozen voor een reisverzekering via JoHo: https://www.joho.org/nl/wereldreisverzekering. Die was betaalbaar, goede voorwaarden en heb er goede ervaringen mee, moest er schade op claimen en dat is netjes afgehandeld. Is wel al een tijdje geleden dus weet niet hoe de premies nu zijn.
Rustig rustig... Niet meteen gaan schelden 🫢 Dat zal wel een slechte vertaling zijn. De ANWB heeft wel een doorlopende reisverzekering voor maximaal 180 reisdagen per jaar.

Mijn punt is dat je met de juiste zoekterm toch vrij snel een aantal verzekeringen op een rij kunt krijgen. Het is vervolgens best wel persoonlijk waar dan je voorkeur naar uitgaat, afhankelijk van het aantal (aaneengesloten) reisdagen, dekking, dekkingsgebied, en eventuele pakketkorting.

Ik heb zelf geen zin om dat op basis van zo'n algemene vraag te beantwoorden laat staan uit te zoeken. Vandaar de indirecte hint via chatgpt.
Heb een doorlopende reisverzekering bij AON; voor 75 euro/jaar hoef ik nooit meer daarover na te denken.
Ik neem aan dat veel maatschappijen dit soort verzekeringen aanbieden.
Kun je dan natuurlijk na een jaar weer opzeggen, als je nooit meer op reis gaat.

Ga iig nooit zónder reisverzekering (voor geneeskundige kosten/ongevallen) op reis. Als je wat overkomt kun je diep in de problemen komen.
Flix schreef:
zo 26 feb, 2023 13:10
Heb een doorlopende reisverzekering bij AON; voor 75 euro/jaar hoef ik nooit meer daarover na te denken.
Ik neem aan dat veel maatschappijen dit soort verzekeringen aanbieden.
Kun je dan natuurlijk na een jaar weer opzeggen, als je nooit meer op reis gaat.

Ga iig nooit zónder reisverzekering (voor geneeskundige kosten/ongevallen) op reis. Als je wat overkomt kun je diep in de problemen komen.
Een doorlopende reisverzekering wil niet altijd zeggen dat de dekking voor een onafgebroken periode van een jaar is. Bij de ING als voorbeeld is de doorlopende reisverzekering van kracht voor een maximale reisduur van 90 aaneengesloten dagen. Ik schat in dat dit soort bepalingen bij andere verzekeraars ook van toepassing kan zijn.
Je hebt gelijk; in mijn geval (AON) 180 dagen aaneengesloten op reis, dus een half jaar.
Dus idd niet onbeperkt voor een jaar aaneengesloten.
FBTO doorlopende reisverzekering: standaard 60 dagen. Met de module "lang op reis" maximaal een jaar verzekerd.
Flix schreef:
zo 26 feb, 2023 13:59
Je hebt gelijk; in mijn geval (AON) 180 dagen aaneengesloten op reis, dus een half jaar.
Dus idd niet onbeperkt voor een jaar aaneengesloten.
Ik ben ook op zoek naar een 180 dagen verzekering...
Heb je wel eens aanspraak moeten maak op die verzekering? Is is de afhandeling bij AON?
Voor een paar items (gestolen foon's e.d.) van mijn kinderen (hele gezin is gedekt). Afhandeling ging probleemloos.
Zelf een medische situatie in een ver buitenland meegemaakt. Weet niet eens van welke verzekering wat heeft betaald; meestal regelen ze dat onderling en is de reisverzekering de eerste die wordt aangesproken. Het is in ieder geval buiten mij om gegaan, en daarmee is die afhandeling dus ook probleemloos verlopen.

Maar ik heb even op de site meegekeken. Daar staat 'Standaard 60-dagen aaneengesloten verzekerd'.
Mijn verzekering is een oude 'Europeesche' via mijn werkgever afgesloten, en later door AON overgenomen. En in mijn geldende polis staat 180 dagen. Dus check even of dat nog steeds tot de mogelijkheden behoort.
Ik ben verzekerd bij VGZ. Op de achter kant staat: european health insurance card.

Maar als je buiten europa fiets, moet je wel een andere verzekering afsluiten.

Klink raar. Maar ik zit nu voor 10 dagen in Malloca en heb bij de ANWB een reis verzekering afgesloten.

Mario
De meeste verzekeringen dekken bagage tot zo'n 2500 euro. In werkelijkheid is de totale nieuwwaarde van de hele pakkelarie veel hoger.

Hoe doen jullie dit qua verzekerd bedrag? Verhogen jullie dit op laten jullie dit zoals het is?
De meeste dingen die ik meeneem zijn sowieso ouder dan een jaar of 5 à 10 dus ik maak me geen illusies over wat ik er voor terug zou krijgen.
Bronsky schreef:
do 20 apr, 2023 09:47
Verhogen jullie dit op laten jullie dit zoals het is?
Ik heb de reisverzekering eigenlijk alleen vanwege de dekking van medische kosten, want dat kan heel snel heel hard oplopen tot onbetaalbaar (zeker buiten de EU). De verzekering voor goederen vind ik niet zo interessant, dus dat laat ik zo.
Flix schreef:
do 20 apr, 2023 15:05
Bronsky schreef:
do 20 apr, 2023 09:47
Verhogen jullie dit op laten jullie dit zoals het is?
Ik heb de reisverzekering eigenlijk alleen vanwege de dekking van medische kosten, want dat kan heel snel heel hard oplopen tot onbetaalbaar (zeker buiten de EU). De verzekering voor goederen vind ik niet zo interessant, dus dat laat ik zo.
Precies dat, repatriëren en dekking voor medische kosten boven nederlands tarief. Als je het risico van je spullen niet zelf kunt dragen heb je te dure spullen :wink:
Berger schreef:
do 20 apr, 2023 15:15

Precies dat, repatriëren en dekking voor medische kosten boven nederlands tarief. Als je het risico van je spullen niet zelf kunt dragen heb je te dure spullen :wink:
Zo is het. Spullen zijn uiteindelijk maar spullen. Maar wel erg vervelend als je ze onderweg ineens niet meer hebt.

Ik ben uiteindelijk via mijn verzekeringskantoor bij Avero terecht gekomen. Dekking 365 dagen aaneengesloten op reis. Premie €55,-
Helemaal eens. Belangrijkste is je goed verzekeren voor de medische kosten. En vergeet niet de eventuele repatriëringskosten uit het buitenland vandaan. Helaas zelf in 2022 meegemaakt na een ongeval in Zambia (niet met de fiets overigens) en je wilt niet weten wat dat kost.