Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ik stop ermee. - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Ik stop ermee.

joukon schreef:
di 03 jan, 2023 13:23
Helaas ik zal niet uitputtend kunnen vermijden dat iemand meent te moeten corrigeren :-)
Dan kan ik beter wegblijven van dit forum :twisted:
Ik snap het even niet helemaal; meen ik je nu naar het schijnt te moeten corrigeren?

Daar ben ik me niet van bewust en dat is ook niet de bedoeling.

Ik reageerde op de tip om te stoppen met lange tochten met het doel fit te blijven. Terwijl ik niet weet of Martin met dat doel lange tochten rijdt of met een ander doel of dat hij überhaupt lange tochten rijdt (wat is per slot van rekening een lange tocht) of hij heeft geïnformeerd naar tips om fit te blijven zonder het rijden van lange tochten.

Het is niet eenvoudig. Een dag tuinieren heeft voor mij voordelen boven een dag fietsen. Terwijl tegelijkertijd een dag fietsen voordelen heeft boven een dag tuinieren.
Op mijn vraag 'Why is it difficult to give unsolicited advise to other people on a digital platform?' antwoordt GPT:

Giving unsolicited advice can be difficult in any context because it is important to consider whether the person you are speaking to actually wants or needs your advice. However, there are a few specific challenges that can arise when giving unsolicited advice on a digital platform such as online forums or social media.

One challenge is that it can be difficult to accurately gauge the tone or intent of written communication, especially when there is no opportunity for nonverbal cues like facial expressions or body language. This can lead to misunderstandings or miscommunications, and can make it hard to give advice that is truly helpful and supportive.

Another challenge is that it can be difficult to get a full understanding of the situation when communicating online. Without the ability to ask follow-up questions or observe the person seeking advice in person, it can be hard to provide context or to fully understand the nuances of the problem.

Finally, it can be challenging to give unsolicited advice on a digital platform because it is easy for misunderstandings or conflicts to escalate quickly. Without the opportunity for face-to-face communication, it can be harder to defuse tension or to find common ground.
willem.m schreef:
di 03 jan, 2023 17:48
Finally, it can be challenging to give unsolicited advice on a digital platform because it is easy for misunderstandings or conflicts to escalate quickly. Without the opportunity for face-to-face communication, it can be harder to defuse tension or to find common ground.[/i]
GPT gedraagt zich sowieso al verstandiger dan veel mensen op diverse fora dat doen.
Mijn vader zei altijd dat als je iets te bespreken hebt dat onder vier ogen moet doen.
De makkelijkste manier om te escaleren is via Twitter of Whatsapp, fora sluiten daar kort op aan.
Je ongenoegen uiten in een mail is ook bloedlink.
Een lastig probleem per brief proberen te beslechten is zelden succesvol.
Een telefoongesprek is een optie, een gesprek onder 4 ogen leidt niet zelden tot wederzijds begrip.

Tot zover mijn totaal niet ter zake doende commentaar.

Terug naar het onderwerp pak ik er een stukje uit Desiderata bij.
Take kindly the counsel of the years, gracefully surrendering the things of youth.

Kijk wat je nog kunt en geniet daar van.

Ik heb zelf best wel moeite met inleveren tgv de voortschrijdende leeftijd hoor.
willem.m schreef:
di 03 jan, 2023 17:48
... antwoordt GPT:
...
GPT schrijft. Maar is het ook GPT die antwoordt, of zijn het slechts zinnen die verder alleen ergens samengeraapt zijn van internet omdat iemand, verder onbekend, er ooit iets over geschreven heef? Een essentieel verschil, lijkt me.
Want uit welke verzameling bronnen put GPT? Welke worden uitgesloten of "vergeten". Als we GPT als een alwetende kennisbron gaan beschouwen heeft degene die dat bepaalt de totale macht.