Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Pindakaas, waar doe ik dat in? - Forum Wereldfietser

Pindakaas, waar doe ik dat in?

Boterham met pindakaas, ik mag het graag eten onderweg. Als ik de glazenpot niet hoef mee te nemen scheelt dat in gewicht.
Iemand een tip voor een plastic verpakking?

ZoietsAfbeelding
Kijk maar eens naar navulbare tubes. Ik heb ze in hetverleden weleens gekocht, ik dacht bij Bever of Mentora. Je kon ze aan de achterkant vullen en schoonmaken.
Misschien is het genoeg smeuiig tot op de bodem om in een herbruikbare tube te kunnen? Over tubes gesproken, zit het niet in het assortiment van Fred&Ed? Die hebben wel jam en chocoladepasta in een tube dacht ik.
Steeds kleine potjes kopen als dat kan of kiezen voor een ander lokaal smeerseltje.

In Frankrijk knijp ik altijd in de chocoladepasta potten om te ontdekken welke van plastic is.

Onderweg kies ik voor goed hersluitbare verpakkingen. Thuis dingetjes overgieten in andere speciale dingetjes is gedoe en wordt altijd een zooi. En je verdient het echt niet terug, want je moet steeds weer naar de outdoor zaak om een ander maatje te kopen.
Als ik me niet vergis zit Calvé 100% pindakaas in een plastic pot…..
Wij hebben jaaaaren geleden ook die tubes geprobeerd.

Wij vonden het geen succes:
1) een smeerboel om ze te vullen.
2) er gaat niet heel veel in, dus halverwege de vakantie (of zelfs al eerder) moet je toch plaatselijk vers kopen,
en dan past vaak een heel potje niet in de tube.

Wij proberen op vakantie een plastic pot te vinden, als dat niet lukt, ach, dan maar een glazen pot.
Of we doen helemaal zonder, want niet overal kun je het altijd krijgen.
DeFiets schreef:
zo 03 jul, 2022 23:12
Boterham met pindakaas, ik mag het graag eten onderweg. Als ik de glazenpot niet hoef mee te nemen scheelt dat in gewicht.
Iemand een tip voor een plastic verpakking?

ZoietsAfbeelding
Nalgene potten met wijde opening, ook prima voor jam, Zwerfkei
wij nemen altijd een kleine pot mee. als het nog kleiner is zouden we nog geen halve dag toe komen :lol: :oops:
Nadeel van een pot(je) is dat het volume groot blijft, ook als de inhoud haast op is. Nadeel van een tube is inderdaad de grotere kans op geklieder. Bij wandelaars zal waarschijnlijk het volume en gewicht zwaarder tellen dan voor fietsers. Ik kan me voorstellen dat bij bikepacking volume ook iets meer telt dan bij de traditionele voor en achter tassen. Het is maar net wat je belangrijk vindt.
Ken je deze? Heeft ook zijn voor- en nadelen en is natuurlijk belachelijk duur, ik geloof iets van drie euro voor vier zakjes.
4F5BCAD8-6C16-4FB9-93BF-2C39DE273953.jpeg
[/img][/img]
Buiten Nederland vind ik vaak wel een plastic pot in de supermarkt, die we dan steeds weer bijvullen. Maar in Nederland lijkt alles wel in glazen potten te zitten inderdaad. Behalve de halve kilo emmer van de Albert Heijn dan.... maar ja :lol: Ik zat er ook over na te denken hier nog een oplossing voor te zoeken, maar ik gok het er maar op dat ik onderweg wel weer wat vind. Maar ik houd dit draadje toch maar even in de gaten :)
Senior2 schreef:
ma 04 jul, 2022 10:01
Nadeel van een pot(je) is dat het volume groot blijft, ook als de inhoud haast op is. Nadeel van een tube is inderdaad de grotere kans op geklieder. Bij wandelaars zal waarschijnlijk het volume en gewicht zwaarder tellen dan voor fietsers. Ik kan me voorstellen dat bij bikepacking volume ook iets meer telt dan bij de traditionele voor en achter tassen. Het is maar net wat je belangrijk vindt.
Dat klopt. Maar als je nog een kleiner potje neemt dan het kleinste formaat van calve dan blijft er toch maar weinig over toch? Wat doe je dan als die op is? Bijvullen? En hoe dan? Een grotere pot kopen en daar een beetje uit nemen?
Zijn oprechte vragen trouwens want wij doen het al jaren op dezelfde manier.


Wij vinden het wel prettig dat de pot niet mee krimt. De pot heeft een vast plaats en houd op zijn beurt ook de rest van de bagage op zijn vaste plek. Als er plots iets begint te krimpen dan verschuigt alles ineens.
0,25l Curver potje.
1 voor de pindakaas
1 voor de Nutella
1 voor de boter
Gaan al meer dan 10 jaar mee
Pindakaas, Nutella en boter passen er precies in.
Pindakaas en Nutella zijn genoeg voor 2 weken. Boter vullen we onderweg bij.
3FA568B2-8918-48C5-AB1E-EDCE5CCA0242.jpeg
DeFiets schreef:
zo 03 jul, 2022 23:12
Boterham met pindakaas, ik mag het graag eten onderweg.
Nog een mogelijkheid: Stop It! Een pindakaas thuis, maar pas je onderweg aan.
Bob Newhart zegt het zelf in deze Youtube classic.
Hoe je je pindakaas ofte crème de cacahuète ook bewaart, koop vooral je voedingswaren onderweg bij de lokale winkels!
Een supermarkt , Jumbo, verkoopt een kleine verpakking pindakaas in kunststof pot. Kiloprijs is erg hoog en het is lekkere Amerikaanse pindakaas. Is ie leeg ; goed schoonmaken en wij rijden nu 37.000 km met eentje gevuld met korrelkoffie en eentje met koffie-creamer. Maak je zelf jam ,kun je ze ook voor gebruiken.
Oh ,ik zie dat 't zelfs 2 merken zijn; Homebrand en Skippy. Onverwoestbaar !!
Pier en Jose.
DeFiets schreef:
zo 03 jul, 2022 23:12
Boterham met pindakaas, ik mag het graag eten onderweg. Als ik de glazenpot niet hoef mee te nemen scheelt dat in gewicht.
Iemand een tip voor een plastic verpakking?

ZoietsAfbeelding
Ik gebruik daarvoor een Nalgene potje, met draaidop. Is nog nooit gaan lekken onderweg, en door zijn vorm (breed en geen versmalde opening) goed schoon te maken.
Ziet er ongeveer >zo< uit. Op de foto is niet goed te zien wat voor dop erop zit. Ik denk ook een draaidop.
(edit)
Even verder gezocht en vond ik die ik heb: deze dus
Hoeveel gewicht zou het besparen? Kunststof ipv glas?
Spinnetje schreef:
ma 04 jul, 2022 21:42
Hoeveel gewicht zou het besparen? Kunststof ipv glas?
Genoeg om het een van de interessantere grammenbespaaritems te maken. Als je een spreadsheet maakt van te besparen kilo's en wat je dat kost kom je daar denk ik snel achter.
De grootste besparing is zelf afvallen.