Additionally, paste this code immediately after the opening tag: melkpoeder - Forum Wereldfietser

melkpoeder

Beste,

Afgelopen jaar heb ik melkpoeder gebruikt, erg goed bevallen :D
Maar hoe doen jullie dat met tochten van 2 of 3 weken? Ik neem aan dat je niet zo veel melkmoeder in 1 keer mee neemt toch? :o
Ik wil naar oost europa gaan. Daar is melkpoeder nog redelijk gering.

Groeten,
Martin
Op een gegeven moment begint dan het zwartekoffietijdperk, wat ik compenseer door extra café- en terrasbezoek, waar ik nooit spijt van heb gehad.
Waar gebruik je je melkpoeder voor? Niet voor in de koffie hoop ik :D . Ik heb ook ooit melkpoeder en muesli meegenomen voor het ontbijt, toen dat op was moest ik alsnog naar iets anders uitwijken. Daarna ben ik weer (net als daarvoor) vanaf het begin naar iets anders uitgeweken, ik neem voor een paar dagen beleg mee en verder eet ik wat ik onderweg tegenkom.
Ik drink geen koffie :wink:

Ik gebruik de melkpoeder voor pap als ontbijt
martinmack schreef:
di 22 feb, 2022 13:26
Ik neem aan dat je niet zo veel melkmoeder in 1 keer mee neemt toch?
Eentje is genoeg; haast onuitputtelijke voorraad en kost geen ruimte in de fietstassen.
:shock:
Carl
martinmack schreef:
di 22 feb, 2022 13:26
Beste,

Afgelopen jaar heb ik melkpoeder gebruikt, erg goed bevallen :D
Maar hoe doen jullie dat met tochten van 2 of 3 weken? Ik neem aan dat je niet zo veel melkmoeder in 1 keer mee neemt toch? :o
Ik wil naar oost europa gaan. Daar is melkpoeder nog redelijk gering.

Groeten,
Martin
Weet niet waar je heengaat, maar de alomtegenwoordige Bidronka in Polen heeft het in elk geval: "mleko w proszku"
Neem vooral niet teveel mee. Je kunt overal wel iets krijgen om een papje te maken. In Centraal Azië was het een van de dingen die heel gemakkelijk te koop was. Heb vorig jaar november in Gambia gefietst, toen mijn melkpoeder (Elk van de Appie) en mijn muesli op was ben ik overgestapt op kant en klare babypap en fruit. Gemakkelijk, het smaakte en ik kon er aardig mee fietsen.
Weet niet waar je heengaat, maar de alomtegenwoordige Bidronka in Polen heeft het in elk geval: "mleko w proszku"
Ik ga inderdaad naar Polen. Van Gdansk naar Zakopane :D
Oooh heeft de Biedronka dat? :o Dat zou fantastisch zijn :) ik dacht dat het een tijdelijk artikel was bij de Biedronka.

Martin
Hier ook een ochtendpap-melkpoederliefhebber. Ik ga als de voorraad op is over op het lokale aanbod.
Ik vertrek meestal met een voorraad voor een week.
Zoals anderen al schreven is melkpoeder waarschijnlijk elders ook verkrijgbaar.
Ik vertrek meestal met een voorraad voor een week.
Goed plan :D

Bij de Intermache (zeer grote supermarkt) hebben ze het standaard. (volgens hun webshop. Over biedronka heb ik mijn twijfels hoor :o
Ik dacht eerst ook dat je voor de koffie bedoelde. Neem wel 1 pakje melkpoeder mee voor koffie en net als 1 van de vorige schrijvers, op is op en dan over op zwarte koffie. Zou zeker geen voorraden meenemen en dan eten wat de pot schaft.

Bij ontbijt zou ik dan brinta mee moeten nemen van thuis, wat ik niet doe. Meestal eet een broodje, maar die wil nog wel eens erg droog worden als je dat de volgende ochtend eet, of griekse yoghurt of skyr met iets er door. Jam of zo. Soms met lege maag vertrekken en dan als eerste een bezoek aan een supermarkt of bakker.
Fytsreizger schreef:
wo 23 feb, 2022 08:28
Meestal eet een broodje, maar die wil nog wel eens erg droog worden als je dat de volgende ochtend eet,......... Soms met lege maag vertrekken en dan als eerste een bezoek aan een supermarkt of bakker.
Sinds we de reisverhalen lezen van @bdr klinkt dat als luxe.
+5 graden en asfalt ook. Man, wat een ontberingen op de fiets. Echt respect voor bdr. :D

Ontbijten doe ik graag met het lokale aanbod uit de supermarkt. Heerlijk, al die onbekendere producten die je in Nederlnand niet ziet. En, melkpoeder om Brinta aan te maken, mij niet gezien. Maar dat is persoonlijk natuurlijk. :wink:
Ik ben heel blij met mijn fanclub maar ik wil de waarheid geen geweld aandoen: ik heb tijdens mijn `dieet' elke dag vers brood kunnen kopen, op één dag na. Aangezien boterhammen met kaas mijn lievelingseten zijn heb ik dus absoluut geen klachten.
Ik heb in 1981 een paar zakjes melkpoeder bij Bever Sport gekocht. Opgelost in water krijg je melk. Speciaal voor m'n fietstocht in Polen waar toen hongersnood en voedselschaarste heerste.
In andere landen koop je melk gewoon in winkels.
Leon schreef:
di 22 feb, 2022 13:38
Op een gegeven moment begint dan het zwartekoffietijdperk, wat ik compenseer door extra café- en terrasbezoek, waar ik nooit spijt van heb gehad.
Als verstokte zwarte koffie drinker levert terrasbezoek steevast een zakje melkpoeder op (behalve als er een cupje melk bij de koffie wordt geserveerd :( ). Twee zakjes met een portie havermout en wat rozijnen geven een prima dagstarter.
Als je genoeg pauzeert, sprokkel je onderweg je melkpoeder bij elkaar en hoef je vanuit thuis alleen maar havermout en rozijnen mee te nemen. :D
zakje melkpoede
Goeie tip, maar koffiemelk smaakt anders als gewone melk, is dat met koffiemelkpoeder anders? Ik ga het thuis eens uitproberen.
Die koffiemelkpoeders in een zakje zijn mestal cremers, en geen melk. Komt zelfs vaak helemaal geen melk aan t pas, maar is bjv. Kokosvet…
Ik bestel goede kwaliteit melkpoeder bij de Zuidmolen in Groesbeek

Goede alternatieven in sommige supermarkten online en bij toko's
two cows melkpoeder b.v. bij AH
Nestle Nido

bovenstaande is een volle melk variant en niet te vergelijken met de magere Campina ELK magere melkpoeder
Babymelkpoeder kan ook. Alleen komt dat vaak in heel grote verpakkingen. 800gr of zo. Ben je wel een tijdje klaar haha :). Soms hebben restaurants en cafe's wel kleine zakjes melkpoeder. Of de super. Voor in de koffie.

Overschakelen op iets lokaals kan inderdaad ook. Of gewoon water met havermout en wat zoets erdoor. Is niet hetzelfde maar tja op reis kun je je niet altijd een feestmaal veroorloven.