Additionally, paste this code immediately after the opening tag: melkpoeder - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

melkpoeder

@Jasmon

Met 20 gram verzadigd vet per 100g lijkt me de volle melkpoeder niet bepaald een aanrader boven die van Elk (met nog geen gram verzadigd vet en meer eiwitten)
Die 20 gram geldt voor het poeder. Eenmaal aangelengd is het gewoon volle melk. Maar inderdaad bevat volle melk relatief veel verzadigd vet.
Wat ook meetelt is dat als je alleen “vol” melkpoeder gebruikt op die paar weekjes fietsvakantie per jaar (zoals ikzelf), de negatieve gevolgen voor je gezondheid nihil zullen zijn of althans niet meetbaar.
Maar ik drink thuis ook geen volle melk vanwege het verzadigd vet, dus die gewoonte zet ik op de fiets voort. (En ga ook met veel plezier over op het lokale aanbod, botervette croisants bijvoorbeeld).😉
Joris Flemming schreef:
ma 09 mei, 2022 06:24
@Jasmon

Met 20 gram verzadigd vet per 100g lijkt me de volle melkpoeder niet bepaald een aanrader boven die van Elk (met nog geen gram verzadigd vet en meer eiwitten)
Ook daarin wordt voorzien magere melkpoeder
Ik heb het even gecheckt: in zakjes koffiecreamer zit id geen melk!
Je hebt verschillende soorten koffiecreamer. Met en zonder melk maar ook vegetarisch en vegan.