Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tesla schakelt spelletjes doen uit - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Tesla schakelt spelletjes doen uit

Leon schreef:
di 28 dec, 2021 19:05
Misschien daarom dat ik met het idee kwam om smartphones na ongevallen uit te lezen. Dat is vast niet onmogelijk en kan verzekeringen (en verzekerden) veel geld schelen.
Wordt al gedaan. Lees hier maar eens:

https://www.ad.nl/binnenland/man-33-rij ... ~aacfd784/

'k Weet echter niet wat daarvoor de criteria zijn. 't Zou best kunnen dat daar triest genoeg eerst een overleden slachtoffer voor nodig is voordat men dat mag doen.
Wat ik me afvraag bij zulke berichten is of verzekeringen dan toch vergoeden. 240 uur werkstraf en een half jaar voorwaardelijk is wel wat, maar de financiële gevokgen van zo'n ongeval met twee doden kunnen al snel boven een miljoen komen en dat komt voor de meeste mensen veel harder aan. Dat is levenslang financieel aan de grond zitten. Vreemd dat dat nooit vermeld wordt.
Jurr schreef:
di 28 dec, 2021 13:21
Men is al jaren bezig met andere dingen dan de verkeersveiligheid als men deelneemt aan het verkeer.

Of dat nu pratend is met de bijrijder in de auto, de medefietser in een peloton, of de geliefde waarmee men wandelend ongezien een weg oversteekt... en tegenwoordig na de mobiele telefoon met het telefoongesprek, het SMSje, het WhatsApp gesprek, de datingsite met swipen en de Zoom-meeting met collega's waarbij het beeld niet mag ontbreken
Afleiding in het verkeer is er altijd een stuk geweest, maar toch vergelijk je appels met peren. Zo heeft een gesprek met een bijrijder over het algemeen minder gevaarlijk dan gesprekken met iemand aan de telefoon. De invloed op onveiligheid van handsfree of niet handsfree bellen is dan weer klein, maar berichtjes lezen of typen is dan weer vele malen onveiliger.

Het zijn dus hoofdzakelijk de zaken waar men ook de ogen voor gebruikt die nog vele malen problematischer zijn dan andere vormen van afleiding.

Daarom zijn door de bestuurder te bedienen touchscreens absurd en zouden deze verboden moeten worden in de auto. Er is een heel groot verschil tussen het gebruik van een draai of drukknop wat men in een auto die men kent blindelings kan doen en dezelfde handeling (b.v. het aanpassen van het geluidsvolume) via een aanraakscherm.

Jurr schreef:
di 28 dec, 2021 13:21
De moderne technologieën in auto's maken nevenactiviteiten tijdens het autorijden steeds makkelijker. De cruise control houdt automatisch afstand tot de voorganger, de camera's met de electronische stuurbekrachtiging zorgen ervoor dat de auto binnen de strepen van de weg kleurt, en de sensoren in het stuur en de bestuurdersstoel denken te kunnen detecteren dat er een bestuurder aanwezig is.
Al die hulpsystemen zijn niet alleen niet feilloos, ze beteken weinig in situaties met gemengd verkeer. Van zelfrijdende wagens die echt veilig functioneren in situaties met gemengd verkeer is men nog heel ver verwijderd.
Jurr schreef:
di 28 dec, 2021 13:21
En tsja, als die systemen fouten maken dan zul je maar net die ene fietser zijn die niet gezien wordt.... Gelukkig kunnen bij veel auto's dit soort 'hulp'systemen ook uit, al blijven er bij veel auto's er toch nog een hoop systemen over die niet uit te schakelen zijn.
Met veel van die hulpmiddelen is niets mis, zolang de bestuurder het ook enkel en alleen als hulpmiddel gebruikt. Het loopt mis als bestuurders de aanwezigheid van die hulpmiddelen gebruiken om zelf minder aandacht aan het rijden te besteden.
Revanho schreef:
di 28 dec, 2021 23:16
Daarom zijn door de bestuurder te bedienen touchscreens absurd en zouden deze verboden moeten worden in de auto. Er is een heel groot verschil tussen het gebruik van een draai of drukknop wat men in een auto die men kent blindelings kan doen en dezelfde handeling (b.v. het aanpassen van het geluidsvolume) via een aanraakscherm.
Er is al een groot verschil in blindelingse eenhandse bediening tussen draai- en schuifregelaars en -schakelaars voor bv verwarming in de auto. Van een draairegelaar of -schakelaar kan men immers de stand blindelings en zowel met weinig als veel kracht erop gemakkelijk voelen. Bij schuifregelaars is dat al lastiger. En aanraakschermen, tsja, inderdaad...