Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat mankeer ik toch? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Wat mankeer ik toch?

Leon schreef:
ma 13 sep, 2021 09:35
Martin,
Ik mag toch hopen dat toen je in augustus zo ziek was je naar de dokter bent geweest en dit van je neus ook verteld hebt?
Ja, naar de huisarts geweest en een afspraak gemaakt voor m’n neuspoliepen in het ziekenhuis. En een fysio voor m’n rechterheup.

Poppink schreef:
ma 13 sep, 2021 09:39
Martin E. van Doornik schreef:
zo 12 sep, 2021 21:46
Vergat ik bij mijn bovenste topic nog te vermelden, dat ik al maanden last heb van m'n volkomen dichte neus. Kan niks ruiken en alleen maar nog ademen door m'n mond.
Had je er ook last van in Zweden?
Een allergie is niet iets dat er altijd was, een allergie kan je in de loop van de tijd oplopen/ontwikkelen.
Toen wij in Zweden waren, was er niks met me aan de hand. Ik heb daar heel prima gefietst. Ik heb vanaf m’n geboorte altijd katten in huis gehad, eerst bij m'n ouders. Zou ook niet zonder ze kunnen. Zulke lieve dieren. Vooral Sientje (foto) zit vaak op m’n schouders wanneer ik door het huis loop, zoals een papegaai op een zeerover. Zij springt zó van de vloer bovenop mij. Wat een atlete.
Sientje met stop.jpg
Martin,

Heb je in het verleden COVID 19 opgelopen en daar een week hangerig van geweest? Ik ken veel mensen in mijn omgeving die niet zijn opgenomen in een ziekenhuis en nauwelijks in staat zijn normaal te functioneren. Klachten over reuk en smaak en chronisch vermoeid.
Heb zeer waarschijnlijk COVID 19 opgelopen begin april 2020. Ook mijn twee zonen en vermoedelijk mijn echtgenote. Omdat de ziekteverschijnselen beperkt waren en de testcapaciteit beperkt is niemand onderzocht op antistoffen. Maar ik ben sinds april 2020 niet meer de oude. Minder energie, chronisch een loopneus en soms weinig kunnen ruiken. Het winterzwemmen heeft de afgelopen winter op een laag pitje gestaan. Eind januari dit jaar zelfs helemaal gestopt. Geen fut.
Het gaat maandelijks wat beter, maar ik moet m'n rust nemen. Kan redelijk veel op 'n dag, maar herstel duurt langer. Heb soms nog wel last van stijve heupen en onderrug. Die loopneus heb ik nog. Ik neem geen medicijnen voor symptoombestrijding. Hooguit Paracetamol als de pijn heviger wordt. Dit jaar nog geen 10 tabletten. Als veganist nauwelijks last van ontstekingen.
Helemaal de oude zal ik niet meer worden, maar dat heeft met bouwjaar 1947 te maken. Ben nu om de dag aan het fruit plukken en dat gaat prima.

Beterschap, Piet.
Respect voor je openhartigheid PietV. Jouw ervaring hoor ik meer van mensen die zich een periode niet de oude vonden. Getest, positief, getest en negatief gevacineerd en toch vinden ze dat er in hun lichaam iets is verandert.
Was vorig jaar zo verzwakt dat ik spontaan wondroos kreeg. Een bacteriële infectie met antibiotica kuur. Dit jaar gordelroos. Een virusinfectie. Komt spontaan voor bij ouderen. Dus gewoon uitzieken. Even later weer een infectie die leek op wondroos. Weer een antibioticakuur. Die hielp niet en de kuur afgebroken. Totaal 14 maanden met zoveel mogelijk lichte inspannen en rust doorgebracht. Een wat strikte leefwijze. De laatste 4 maanden wordt ik rustig aan vitaler en komen de krachten weer terug. Altijd geloofd in zelf herstel.
Ook m'n tijd afgewacht voor een oproep voor vaccinatie. Beide prikken gehad. Bij de eerste prik een korte reactie binnen een minuut. Maar die was binnen 10 minuten verdwenen.
Frailty.jpg
Voorlopig hoeven jullie je nog geen zorgen te maken heren.
PietV schreef:
di 14 sep, 2021 07:17
Martin,

Heb je in het verleden COVID 19 opgelopen en daar een week hangerig van geweest?

Beterschap, Piet.
Helemaal niks opgelopen, negatief getest en tweemaal gevaccineerd met Pfizer. Ik woon hier vrijstaand met een landelijke ligging, en bijvoorbeeld niet in een Rotterdamse flatwijk waar de aerosolen zo dichtbij elkaar kunnen uitwasemen.... in liften of op galerijen waar je medebewoners tegen het lijf kunt lopen.
Ouderdom is een uiteindelijk terminale ziekte, maar ondertussen zou ik vooral bij de dokter langs gaan in plaats van hier advies te krijgen. Tja, en voor conditieverlies etc is maar een remedie: trainen. Ik doe dat tegenwoordig met individuele begeleiding in het topsport fysio centrum in Groningen, en ben erg tevreden. Professionele hulp is in mijn ervaring echt nuttig. Blijf in beweging.
Wim schreef:
di 14 sep, 2021 17:36
Ouderdom is een uiteindelijk terminale ziekte, maar ondertussen zou ik vooral bij de dokter langs gaan in plaats van hier advies te krijgen. Tja, en voor conditieverlies etc is maar een remedie: trainen. Ik doe dat tegenwoordig met individuele begeleiding in het topsport fysio centrum in Groningen, en ben erg tevreden. Professionele hulp is in mijn ervaring echt nuttig. Blijf in beweging.
Ik ben al lang bij de huisarts geweest en vanmorgen bij de fysio geweest. Die stuurde mij per mail een programma voor oefeningen. Maar het bestaat uit YouTube beelden met geluid, daar heb ik niets aan wanneer m'n computer in de kleine hobbykamer staat. Ik heb de beelden uit YouTube ge-printscreend en samen met de teksten uit het geluid in een zelf gemaakt instructieboekje weergegeven en uitgeprint. In de woonkamer heb ik tenslotte wél ruimte om oefeningen te doen.
Wim schreef:
di 14 sep, 2021 17:36
Ouderdom is een uiteindelijk terminale ziekte....
Al je dit zo stelt is het leven ook een “uiteindelijk terminale ziekte”.
JanH schreef:
do 16 sep, 2021 00:51
Wim schreef:
di 14 sep, 2021 17:36
Ouderdom is een uiteindelijk terminale ziekte....
Al je dit zo stelt is het leven ook een “uiteindelijk terminale ziekte”.
Ja, zuurstof en water zijn uiteindelijk ook dodelijk, als je het maar lang genoeg vol houdt....

Boven de 60 zie ik in mijn omgeving dat de gezondheidstoestand van mensen sterk uit elkaar kan lopen.
Ik zie hier een buurvrouw van nog geen 50 (met overwicht) die al met een rollator loopt, en mijn vader van 84 fietst en wandelt nog behoorlijk ondanks wat hartkleppen die slijtage hebben.
Hij wandelt regelmatig met een 90+er, en die loopt doorgaans vooraan.

Wat vooral belangrijk is, is om naar de dokter te gaan als je relatief plotse veranderingen voelt in je gezondheidstoestand.
Een huisarts is een perfect begin, en meestal begint die ook met een gewoon simpel onderzoek en een bloedtest. En dan zal die wel doorverwijzen naar de juiste andere hulpverleners.
Snel reageren is simpelweg belangrijk en zal altijd leiden tot sneller herstel.

In elk geval, ik hoop dat het iets kleins is, en dat je snel herstelt!