Additionally, paste this code immediately after the opening tag: De Delta-variant: Hoe erg is het? & Kan ik nog op vakantie? - Pagina 13 - Forum Wereldfietser

De Delta-variant: Hoe erg is het? & Kan ik nog op vakantie?

249 berichten
De oplossing was en is simpel: laat je prikken. Dat biedt weliswaar geen totale bescherming, maar wel een veel betere, zeker tegen een ernstig verloop, en geeft je toegang tot andere landen en in die landen ook tot musea, restaurants etc.
Wim schreef:
vr 06 aug, 2021 09:43
De oplossing was en is simpel: laat je prikken. Dat biedt weliswaar geen totale bescherming, maar wel een veel betere, zeker tegen een ernstig verloop, en geeft je toegang tot andere landen en in die landen ook tot musea, restaurants etc.
Heb ik ook zeker gedaan, maar niet iedereen hier heeft de luxe dat ze 2 maanden geleden al volledig gevaccineerd waren. Sommigen moesten toch echt even op hun beurt wachten. En tot die tijd blijft het dus nog een klein beetje gedoe. In Frankrijk wordt het vanaf 7 dagen al geaccepteerd, maar moet daar dus alleen even zien te komen.
Welkom bij de toekomst.

Zeven gevaccineerde bewoners van woonzorgcentrum in Zaventem overleden na uitbraak van Colombiaanse coronavariant

"Het is wel heel ernstig"

"Maar we maken ons (nog) geen zorgen"

Wie zien hier nog meer een opmerkelijke discrepantie in?
Man Met Fiets schreef:
vr 06 aug, 2021 13:39
Welkom bij de toekomst.

Zeven gevaccineerde bewoners van woonzorgcentrum in Zaventem overleden na uitbraak van Colombiaanse coronavariant

"Het is wel heel ernstig"

"Maar we maken ons (nog) geen zorgen"

Wie zien hier nog meer een opmerkelijke discrepantie in?
En we gaan verder met vakantie. Man met fiets; bent u bang om dood te gaan?
Beetje nuance is wel op zijn plaats.
ThomasG schreef:
do 05 aug, 2021 21:05
Fedor schreef:
do 05 aug, 2021 16:11
Vanochtend waren ze aan de Duitse grens ("kleine" grensovergang tussen Kerkrade en Horbach) aan het controleren op "toegangs"bewijzen.
Wordt daar altijd gecontroleerd of soms wel/soms niet?

En heeft iemand misschien ervaring met op doorreis zijn als fietser? Ik wil volgende week een klein stukje door Duitsland om de Vennbahn te fietsen. Ik heb al een camping gereserveerd in Luxemburg en de route uitgestippeld om aan te kunnen tonen dat het slechts om een doorreis gaat, wat volgens de regels zou mogen. Maar iemand hier al ervaring mee op de fiets?
Wij (met zoon van 13 getest in nederland) zijn 2 augustus vertrokken route Benjamins
e en staan nu in de Vogezen. We kiezen telkens de heuveligste variant met stukje vennbahn rond sankt vith. Route wisselt geregeld tussen belgie/duitsland/luxemburg. Geen enkele controle gehad of gezien. Kozen langs sauer wel voor camping aan luxemburgse kant. Opmerkelijk weinig andere fietsers tegengekomen op deze toch wel populaire route. Ook de meeste campings hebben ongetwijfeld zware tijden: het is er ongekend rustig. In frankrijk vragen ze doorgaans om cordon sanitair, maar niet op de belachelijk goedkope municipal waar ik nu sta. Anders dan op vorige campings is hier geen enkel spoor van coronaregels te vinden. Het vogezenstadje is ook in deplorabele toestand, maar de bergen zijn prachtig.
joukon schreef:
vr 06 aug, 2021 14:07
Man Met Fiets schreef:
vr 06 aug, 2021 13:39
Welkom bij de toekomst.

Zeven gevaccineerde bewoners van woonzorgcentrum in Zaventem overleden na uitbraak van Colombiaanse coronavariant

"Het is wel heel ernstig"

"Maar we maken ons (nog) geen zorgen"

Wie zien hier nog meer een opmerkelijke discrepantie in?
En we gaan verder met vakantie. Man met fiets; bent u bang om dood te gaan?
Beetje nuance is wel op zijn plaats.
Ik vroeg me alleen af welk predikaat boven "heel ernstig" er dan van toepassing moet zijn voordat men zich wel zorgen gaat maken. Want het is natuurlijk 'toeval' dat dit juist met die vrij zeldzame variant gebeurt en niet met Delta?
[quote=ThomasG post_id=401250 time=1628239749 user_id=19829]

Heb ik ook zeker gedaan, maar niet iedereen hier heeft de luxe dat ze 2 maanden geleden al volledig gevaccineerd waren. Sommigen moesten toch echt even op hun beurt wachten. En tot die tijd blijft het dus nog een klein beetje gedoe. In Frankrijk wordt het vanaf 7 dagen al geaccepteerd, maar moet daar dus alleen even zien te komen.
[/quote]

Maar behalve de allerjongsten kan nu toch bijna iedereen geheel gevaccineerd zijn? Mijn jongste, van 23, heeft een week geleden zijn tweede prik gehad. In feite is hij daarmee nu al heel goed beschermd, ook al zal dat nog iets beter worden, en ook al komt hij er de meeste grenzen nog niet mee over (maar wel met een test).
Voor mensen die bang zijn voor corona kan ik Kopenhagen afraden. Maar verder is het hier echt supertof! (Ik ben niet op fietsvakantie overigens.)

PXL_20210815_124035693.jpg
Wellicht ten overvloede:
Met een mond- neusmasker en de Corona check app ben je overal in Europa welkom in openbaar vervoer, musea, campings en restaurants enzovoort.
Het werkt perfect.
Voor de zekerheid had ik mijn vaccinatiepaspoort mee, maar dat heb ik de afgelopen weken niet nodig gehad.