Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Was doen / drogen - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Was doen / drogen

Poppink schreef:
wo 09 jun, 2021 00:47
De opvouwbare wasbak.
Belangrijk wanneer er geen stop is in de wasruimte of geen kraan in de buitenlucht.
Ik heb deze stop bij me, ben je niet afhankelijk van een wel/niet aanwezige stop:
IMG_0921.JPG
Toen ik begon met vakantiefietsen heb ik deze wasbak gekocht, nooit gebruikt:
IMG_0922.JPG
jwkeij schreef: Het is toch niet zo moeilijk?
Bij aankomst douchen en dan gelijk, onder de douche, je kleding meewassen. Uitwringen in je reeds gebruikte handdoek. (die tip van Fedor) En daarna gewoon uithangen.
Of zie ik iets over het hoofd...? Wasdrogers? Wasmachines? Daar ga ik mijn fietsbroek toch niet instoppen?
Hier sluit ik me volledig bij aan, hoewel ik op een lange fietstocht van 3 maanden toch twee keer, op een rustdag, een wasmachine heb gezocht om alles even te wassen en daarna uit te hangen.
Ik heb op lange tochten altijd twee fietsbroeken bij me van verschillend model, zo voorkom je iritaties omdat de zeem elke dag tegen dezelfde plek drukt. Dus dan heb je een nacht en dag en nacht om de zeem te drogen. Is meestal voldoende natuurlijk.
JanH schreef:
wo 09 jun, 2021 10:03
Poppink schreef:
wo 09 jun, 2021 00:47
De opvouwbare wasbak.
Belangrijk wanneer er geen stop is in de wasruimte of geen kraan in de buitenlucht.
Ik heb deze stop bij me, ben je niet afhankelijk van een wel/niet aanwezige stop:
IMG_0921.JPG

Toen ik begon met vakantiefietsen heb ik deze wasbak gekocht, nooit gebruikt:
IMG_0922.JPG
jwkeij schreef: Het is toch niet zo moeilijk?
Bij aankomst douchen en dan gelijk, onder de douche, je kleding meewassen. Uitwringen in je reeds gebruikte handdoek. (die tip van Fedor) En daarna gewoon uithangen.
Of zie ik iets over het hoofd...? Wasdrogers? Wasmachines? Daar ga ik mijn fietsbroek toch niet instoppen?
Hier sluit ik me volledig bij aan, hoewel ik op een lange fietstocht van 3 maanden toch twee keer, op een rustdag, een wasmachine heb gezocht om alles even te wassen en daarna uit te hangen.
Zo'n oppropbare wasbak/-zak van Sea-to-Summit heb ik ook, een onhandig ding, die na de eerste vakantie nooit meer mee is geweest.
Opvouwbaar is inderdaad onhandig.
De stevige wasbak paste bijvoorbeeld op de laatste kampeerplek onder de kraan van een klein wasbakje in het toilet en zo had ik een bak voor mijn ruime sop.
Bovendien is de bak handig om je spullen een half uurtje in de week te zetten.
Dat wast en spoelt veel makkelijker uit.
DSC_4111.JPG
DSC_4110.JPG
475 gram :cry:
Dank voor alle reacties :D

Ik heb het opgelost. Ik gebruik QUECHUA shirts, die kun je erg klein proppen :D Drie shirts meenemen, neemt bijna geen ruimte in beslag.
Een broek kun je in nood 2 dagen gebruiken.
martinmack schreef:
vr 11 jun, 2021 17:17
Ik gebruik QUECHUA shirts, die kun je erg klein proppen :D Drie shirts meenemen, neemt bijna geen ruimte in beslag.
Voorspelling: na je volgende fietsvakantie laat je dat 3e fietsshirt thuis bij de daaropvolgende fietsvakantie.
Voorspelling: na je volgende fietsvakantie laat je dat 3e fietsshirt thuis bij de daaropvolgende fietsvakantie.
Hoezo? Ik heb ze nu ook gebruikt. En ik vond ze geweldig. Heel erg fijn.
martinmack schreef:
vr 11 jun, 2021 18:46
Voorspelling: na je volgende fietsvakantie laat je dat 3e fietsshirt thuis bij de daaropvolgende fietsvakantie.
Hoezo? Ik heb ze nu ook gebruikt. En ik vond ze geweldig. Heel erg fijn.
Dat geloof ik graag. Ik heb zelf een la vol met shirts 😳 Het is meer: heb je er drie nodig als je elke dag een shirt kunt uitspoelen? Dat soort overwegingen speelt misschien wat meer als volume en gewicht gaan tellen, bijvoorbeeld als je veel gaat klimmen.
Dat geloof ik graag. Ik heb zelf een la vol met shirts 😳 Het is meer: heb je er drie nodig als je elke dag een shirt kunt uitspoelen? Dat soort overwegingen speelt misschien wat meer als volume en gewicht gaan tellen, bijvoorbeeld als je veel gaat klimmen.
Klopt, ik zal niet de lichtst beladen fiets hebben, maar ik heb de cauberg en vaalseberg al gedaan vol beladen :)

En niet elke camping heefteen droger...... En nat aantrekken heeft niet mijn voorkeur.
Inge1 schreef:
di 08 jun, 2021 07:42
Yep, fiets met boxers van Ortovox (dames lange pijp). En hierover een MTB short op een GB Mente zadel. Bevalt mij uitstekend. Heb wel mijn zadel met ene bibs ingereden om een zeer achterwerk te voorkomen - na een paar 100 km zat hij als gegoten en sindsdien alleen met merino ondergoed/ MTB short combi gefietst
Inge, is dat de 230 competion boxer w? Draag je die ook in de zomer?
Ik heb altijd een opvouwbare emmer van Sea to Summit (110 gram) bij mij. Heel handig om de was in te doen, maar ook voor het koelen van een drankje op de camping. Is zeer klein en compact opvouwbaar. Er is nu ook een Sil uitvoering die nog lichter is (23 gram), maar ik weet niet of die zelfstandig kan blijven staan.
Ik heb nog even gecheckt of ik wel op het goede forum zat. We hebben het toch over wereldfietsers?
Doen die ook al aan wasmachines en drogers?
Mijn vrouw laat me nog steeds vol vertrouwen in mijn eentje weggaan, omdat ze weet dat ik na een week al naar een eland ruik (en die ruiken niet echt fris, kan ik je uit ervaring vertellen) en dat daardoor amoureuze escapades niet echt waarschijnlijk zijn.
Mijn truc is niet te moeilijk doen over wassen. Want als het 's avonds koeler wordt krijg je de boel echt niet meer droog. De kunst is om 's ochtends te genieten van de prachtige natuur en na een uurtje fietsen is de ergste lucht wel weer verdwenen.
Martin, koop wollen shirts en dan ruik je bijna niks meer. Wind tegen kan ook helpen :lol:
Erik
erikveenstra schreef:
za 12 jun, 2021 20:27
Ik heb nog even gecheckt of ik wel op het goede forum zat. We hebben het toch over wereldfietsers?
Doen die ook al aan wasmachines en drogers?
Ja, want kennismaken met andere mensen en culturen valt ook onder wereldfietserij. Dat gaat nu eenmaal een stuk beter als je niet naar een eland ruikt.
Naar zweet stinkende mensen (vooral ‘s zomers).... in de supermarkt, als je in de rij ergens voor staat op je beurt te wachten, in de sportschool (laatst nog iemand in de klimhal)... waar dan ook. Ik heb er een gruwelijke hekel aan. Het is toch nergens voor nodig om stinkend een ander hiermee tot last te zijn.

‘s Morgens even wassen of onder de douche, beetje Odorex gebruiken, fris shirt aan, zo ingewikkeld is dat niet volgens mij. Ook niet tijdens fietsvakanties.

Dat iemand zich van zijn eigen geur niks aantrekt is tot daar aan toe, maar blijf dan vooral uit mijn buurt. Brrrr....
Leon schreef:
za 12 jun, 2021 22:15
erikveenstra schreef:
za 12 jun, 2021 20:27
Ik heb nog even gecheckt of ik wel op het goede forum zat. We hebben het toch over wereldfietsers?
Doen die ook al aan wasmachines en drogers?
Ja, want kennismaken met andere mensen en culturen valt ook onder wereldfietserij. Dat gaat nu eenmaal een stuk beter als je niet naar een eland ruikt.
Voor mij is het anders ook nieuw: gebruik maken van wasmachine of droger op een camping. Misschien als je maanden onderweg bent ofzo, dan kan ik het nog begrijpen. Maar dan nog: ik associeer zulke apparaten met de luxe van thuis, en die wil ik juist ontvluchten.

Helaas kan ik 'Eland' Erik maar één plusje geven.
Helemaal met je eens Leon als ik denk aan het jongetje in Myanmar dat mijn arm aait en zijn hand met een vies gezicht snel afveegt vanwege het zweet en de zonnebrand op mijn arm.
Een dag later kom ik nat, vies en koud aan in een bergdorpje. Gelukkig is er een wegrestaurantje waar ik even bij kan komen. De oude moeder van de eigenaresse aait mijn handen om ze warm te maken. We praten met elkaar zonder elkaar te verstaan, maar de humor en menselijke warmte zijn universeel om elkaar te begrijpen. Dit contact heeft me diep geraakt.
Ik gun Martin om te genieten van het fietsen, met of zonder schone kleren :wink:

Erik
De belangrijkste reden dat ik niet wildkampeer is dat ik 's avonds perse een douche wil.
Ik ga niet vies m'n slaapzak in. Geen denken aan!
En 's morgens met schone fietskleding aan op de fiets.
Poppink schreef:
za 12 jun, 2021 23:25
De belangrijkste reden dat ik niet wildkampeer is dat ik 's avonds perse een douche wil.
Als ik in een beek of meer kan duiken, ben ik ook fris en dik tevreden.