Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Was doen / drogen - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Was doen / drogen

Bert van Sprang schreef:
ma 07 jun, 2021 16:38
maar alleen als je zoveel meeneemt. Bij mij is het met een handdoekje wel gedaan :D.
Ja mmm raar dat ik met een lege fles wijn rond fiets eigenlijk. :D
Bronsky schreef:
ma 07 jun, 2021 15:52
LHTJoost schreef:
ma 07 jun, 2021 12:41
Bronsky schreef:
ma 07 jun, 2021 12:17

Merino ondergoed geen ervaring mee.
probeer het en je wil niets anders meer.
En dan zonder zeem oid neem ik aan?
ik ga met onderbroek zonder zeem en mtb-broek op mijn leren zadel inderdaad. Maar Merino vind ik met name interessant als ondershirt. Anderen ervaring met Merino onderbroeken?
Yep, fiets met boxers van Ortovox (dames lange pijp). En hierover een MTB short op een GB Mente zadel. Bevalt mij uitstekend. Heb wel mijn zadel met ene bibs ingereden om een zeer achterwerk te voorkomen - na een paar 100 km zat hij als gegoten en sindsdien alleen met merino ondergoed/ MTB short combi gefietst
Ik heb zo een waslijntje van 2 gedraaide elastieken. Dat kan tussen bomen, maar ook tussen een vast punt en mijn fiets. Door mijn fiets te verplaatsen kan ik de was dwars in de wind hangen.

De fiets moet op de standaard staan en onder een goede hoek, zodat hij niet gaat rijden of om wordt getrokken.

Ik wil onderweg geen natte was op de tas, omdat het niet droogt en vies wordt door stof.
groverr schreef: ... 2 gedraaide elastieken.
Ik wil onderweg geen natte was op de tas ...
Idem.

ik vind dat laatste ook geen gezicht.
Inge1 schreef:
di 08 jun, 2021 07:42
Heb wel mijn zadel met ene bibs ingereden om een zeer achterwerk te voorkomen
:shock: Ik rijd altijd met mijn ene bibs op mijn zadel - ik heb er niet meer.

Carl
Carl schreef:
di 08 jun, 2021 11:56
Inge1 schreef:
di 08 jun, 2021 07:42
Heb wel mijn zadel met ene bibs ingereden om een zeer achterwerk te voorkomen
:shock: Ik rijd altijd met mijn ene bibs op mijn zadel - ik heb er niet meer.

Carl
Ze zijn niet duur hoor:
Afbeelding
groverr schreef:
di 08 jun, 2021 10:05
Ik heb zo een waslijntje van 2 gedraaide elastieken.
wasda???
Ik heb deze,..werkt geweldig!!

Volgens mij wordt deze ook bedoeld,…


https://www.amazon.nl/Relags-380433-Was ... 2218&psc=1
zoiets besteld...bij Bever :D
Deze gebruiken wij: https://seatosummit.com/product/the-clothesline/ naar alle tevredenheid.

Sinds onze Brooks B17 zadels gebruiken wij geen fietsbroeken meer. Dat scheelt in volume en gedoe met drogen. We fietsen de laatste paar jaar met sneldrogend ondergoed (niet zozeer van een bepaald merk, als de pasvorm maar goed is) en daarover heen een sneldrogende korte broek van Schöffel of Ortovox, of lange broek van Craghoppers of Mammut.

Bovenkleding bestaat uit een merino t-shirt en eventueel een sneldrogend overhemd (Schöffel) er overheen.
De handdoeken zijn van Rubytech.

Het voordeel van deze sneldrogende kleding en handdoeken is het gemak met wassen en drogen. Wassen doe ik vaak onder de douche of in een wasbak met warm water, na het douchen. De was drogen we dan vaak aan de gedraaide elastieken waslijn. Alleen bij een paar dagen nat weer kan het zijn dat we een was draaien op een camping en in de droger drogen. Soms gaat na een week fietsen ook bij mooi weer wat was in de wasmachine en drogen we e.e.a. aan de waslijn, scheerlijnen, fietsen, etc.

243AB0BB-4B87-4251-BE7C-60124FE7ECEA.jpeg

Nog in de tijd van de fietsbroeken (met zeem), (zwaardere) Vango tenten en voor-en achtertassen. Inmiddels is het spul allemaal wat lichter en minder geworden, zo ook de hoeveelheid tassen en wasgoed onderweg.
LHTJoost schreef:
di 08 jun, 2021 20:27
groverr schreef:
di 08 jun, 2021 10:05
Ik heb zo een waslijntje van 2 gedraaide elastieken.
wasda???
Deze, maar die gele kan ook! Die zuignappen heb ik gelijk weggegooid, want die blijven niet aan een boom of struik plakken. Dat rubber gebruik ik om elke gootsteen om te toveren tot wasplek. Dan hoef je geen vieze sok in de nog viezere afvoer te proppen.
https://webshop.fietsvakantiewinkel.nl/ ... MsQAvD_BwE
Hoeveel kledingstukken kan je aan die Seatosummit waslijn vastzetten? Op de foto gebruik je hem gewoon als waslijn, daarvoor heb ik een stuk nylon koord mee.
Van de zes(!) extra scheerlijnen van mijn tent heb ik er drie bij me voor als het zou waaien en één als waslijn. Maar dat is ook overbodig want mijn fiets is een uitstekend wasrek.
Bert van Sprang schreef:
di 08 jun, 2021 22:44
Hoeveel kledingstukken kan je aan die Seatosummit waslijn vastzetten? Op de foto gebruik je hem gewoon als waslijn, daarvoor heb ik een stuk nylon koord mee.
Hij is 3,5 m lang. Daar kun je wel wat aan kwijt.

De omschrijving is:

“Als je lang onderweg bent, kun je niet om een waslijn heen. Kledingknijpers behoren tot het verleden. Een kleine neopreenzak houdt de 3,5 meter lange lijn vast voor transport. Rekt niet uit, is gemakkelijk te bevestigen, heeft een zeer kleine verpakkingsgrootte en een minimaal gewicht (22 g).

Aanvullende gegevens: Kleding blijft goed op de plek, zelfs bij sterke wind geen wasknijpers nodig.”


Ik vind het handig dat je de was tussen het koord kan vastzetten, er haakjes aan beide uiteinden zitten om de lijn ergens aan vast te maken, het neopreenhoesje aan het koord vast zit (zodat je het niet kwijt raakt) en je het koord in het neopreen hoesje kunt frommelen om het handig mee te nemen. Hij zit bij mij standaard in m’n stuurtas.
Veel, zo niet alles is al gezegd.
Onderstaand mijn plaatje van afgelopen maandag.
20210607_2003_DSC01806_HX90V (Medium).JPG
met onderstaand het naar mijn mening belangrijkste attribuut.
20210607_2038_DSC_4094_J9110.JPG
De opvouwbare wasbak.
Belangrijk wanneer er geen stop is in de wasruimte of geen kraan in de buitenlucht.
(nu te koop bij onze Dirk voor € 3,99)
Wij namen vroeger ook zo'n opvouwbare (Ortlieb) wasbak mee, maar gaan al een jaar of tien zonder. Too little value for volume and weight. In de praktijk kunnen we onder de douche, in een wasbak of in een rivier prima kleding spoelen.
Elke Ortliebtas IS een wastas. Ik heb nooit anders gedaan op kampeervakantie. Je kunt ook goed heftig wassen omdat de tas lekker hoog is er er dus niets spat.
Ja, was en wasmiddel in de tas, water erbij tot halfvol, tas dicht, niet dichtrollen zodat alle lucht eruit is, en er me gaan voetballen.
Na een halfuurtje is alles schoon! :)
Het is toch niet zo moeilijk?
Bij aankomst douchen en dan gelijk, onder de douche, je kleding meewassen. Uitwringen in je reeds gebruikte handdoek. (die tip van Fedor) En daarna gewoon uithangen.
Of zie ik iets over het hoofd...? Wasdrogers? Wasmachines? Daar ga ik mijn fietsbroek toch niet instoppen?