Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Melkpoeder voor lactose-intolerantie - Forum Wereldfietser

Melkpoeder voor lactose-intolerantie

Beste,
Mijn echtgenote wordt geconfronteerd met een lactose-intolerantie. We zijn nu op zoek naar een lactosevrij melkpoeder voor in de koffie (ochtend) en voor het mengen met wat water bij de zelfgemaakte granola die we in porties meenemen. Ik heb de zoekfunctie gebruikt binnen deze groep, maar vind niets concreet terug. Een tussenoplossing is elke ochtend een pilletje nemen, maar dat willen we vermijden. Voor de rest van de dag kunnen we thee maken, maar een ochtend zonder koffie ...
Alvast bedankt!
Patrick
Mijn vrouw gebruikt havermelk in o.a. de koffie, ook vanwege lactose-intolerantie. Als ik google op "melkpoeder haver" dan krijg ik de indruk dat het bestaat, maar ervaring hebben we er niet mee.
Melkpoeder van amandel melk bestaat. Erg lekker ook. Of het ook in de koffie smaakt???
Koffie zonder melk drinken is geen optie ?

https://www.viata.nl/ecomil-bio-amandel ... NIQAvD_BwE

Gr Anja
PeterVanRijn schreef:
do 13 mei, 2021 21:39
Mijn vrouw gebruikt havermelk in o.a. de koffie, ook vanwege lactose-intolerantie. Als ik google op "melkpoeder haver" dan krijg ik de indruk dat het bestaat, maar ervaring hebben we er niet mee.
Hallo Peter, een vraagje. Hoe bewaren jullie de havermelk in de fietstas zonder koeling? Of is dat niet van toepassing.
Mvg
Patrick
Als je op Amazon zoekt met "melkpoeder lactosevrij" of "Milchpulver Laktosefrei" dan vind je er verschillende.
In Duitsland zijn veel meer lactosevrije producten verkrijgbaar als in Nederland, ook in supermarkten zoals REWE en zelfs de Duitse Aldi, zo is onze ervaring.
PatrickL schreef:
vr 14 mei, 2021 08:47
Hallo Peter, een vraagje. Hoe bewaren jullie de havermelk in de fietstas zonder koeling? Of is dat niet van toepassing.
Mvg
Patrick
Sorry, ik was niet duidelijk. Ik had het over de thuissituatie.
Als we op fietsvakantie zijn drinkt ze nauwelijks koffie, hooguit op terrassen indien decaf met plantaardige melk beschikbaar is.
Dus het bewaarprobleem speelt niet.

Peter
Veganistisch koken boek, meld voor zuivelvrij om bijvoorbeeld amandelmelk en/of rijstmelkpoeder te gebruiken.
Beiden verkrijgbaar in de biologische winkel.
Laat de koeien maar naar huis gaan! Er bestaan zuivelvervangers.

Koe of geitenmelk is te vervangen door;
sojamelk, amandelmelk, hennepmelk, rijstmelk en kokosmelk. De meesten zijn ook verkrijgbaar in poedervorm.
Gebruik dezelfde hoeveelheid als je met melk zou doen. Of melkpoeder.

Plantaardige creamer is een heerlijke toevoeging aan je koffie en tevens geschikt voor het verrijken van hartige sauzen, ijs en desserts. Van het merk Whity is er een zuiver plantaardige creamer.
https://www.veggiedeli.nl/webshop/drank ... eamer-150g

Dikkere soorten room, gemaakt van onder andere soja en haver, zijn te vinden in natuurvoedingswinkels.

En voor iedereen die eens iets anders dan vlees wil is er De Dikke Vegetariër, het standaardwerk, met meer dan 2.000 vegetarische recepten.