Additionally, paste this code immediately after the opening tag: gevriesdroogde maaltijden - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

gevriesdroogde maaltijden

Mr. Z schreef:
do 11 mar, 2021 22:10
https://www.abus.com/nl/Veiligheid-onde ... -Lite-6055

Dit slot is redelijk sterk en weegt net zo veel als 3 1 persoons adventure food maaltijden, dus nu kan je wel lekker vers eten kopen of uit eten en lekker slapen omdat je fiets wel op slot staat terwijl je lichter bepakt bent :wink:
Het ziet er sterk uit maar dat komt omdat het grootste deel van kunststof is. Kern van de schakels is een niet-geharde "draad" van 5 mm. Met een metaalzaagje ben je er zo doorheen.
Voor ff boodschappen doen prima, voor overnachting zou ik zelf voor wat zwaarders gaan.

Dit slotje met iets dikker en gehard metaal (en dan zeg 150 gram zwaarder) zou al heel wat beter aanvoelen.
Ik heb het afgelopen jaar enkele malen een twee of driedaagse tocht uit huis gefietst en zat inderdaad ook aan vriesdroogmaaltijden of zo te denken. Omdat je hiervoor alleen maar water hoeft op te warmen kan dat met een heel lichte brander zoals de Caldera Cone. Voor langere tochten lijkt het me niks - dan wil ik vers eten.
Doe niet te veel moeite om aan verschillende smaakjes te komen, ze smaken allemaal hetzelfde (vind ik dan) :D

Ik merk trouwens wel dat ik last van mijn maag ga krijgen als ik dit soort spul 3 dagen op rij ga eten... zit ik de hele tijd boerend op mijn fiets :?

1 pakje is wel serieus weinig trouwens, maar goed ik sjouw ook altijd een grote ziplock met notenmix mee en een zak met havermout-achtig spul.
Ik heb onlangs enkele maaltijden uitgeprobeerd op vijfdaagse fietstocht en ik moet zeggen: viel heel goed mee! Ik had de pasta carbonara van Adventure food (as adventure) en de pasta bolognaise van Forclaz (decathlon ) mee. Lekker! Zeker na een dag op de fiets smaakt dit wel. Ook qua portie ruim voldoende. Voor korte tochten ideaal. Voor langere tochten zou ik het eerder als noodmaaltijd gebruiken denk ik...

Gr Tim
Tim1983 schreef:
vr 12 mar, 2021 13:15
Voor langere tochten zou ik het eerder als noodmaaltijd gebruiken denk ik...
Ik heb op langere tochten altijd wel 1 of 2 van die zakken mee voor als ik geen eetgelegenheid tegenkom... en nu dus wat meer zakken dus ;)
Goede ervaring met Globetrotter maaltijden (ook al is het even geleden); name er meestal 2 a 3 mee "voor het geval dat".

Op die route zou ik het wel aandurven om met een 89 gram zwaar slot even 10 minuten een winkel in te duiken.
Maar, wacht even... Je wilt geen slot meenemen om licht te reizen? En zonder slot niet de supermarkt in te hoeven?

Ik zou het wel weten! Ik rijd dit jaar óók een route die om en nabij gelijk is aan de Tour du Checkpoint (heen en weer), en ik ga écht niet 10 dagen aan zulk kansloos eten zitten. Het is het dan nét niet.

En trouwens, neem je dan voor alle dagen ál je eten mee?

Koop een slot en doe gewoon boodschappen: veel relaxter.
Probeer ook eens de maaltijden van Globetrotter; https://globetrotter.nl/
Deze maaltijden zijn erg smakelijk, calorierijk en zijn gebaseerd op 'echt voedsel'. Ik gebruik dit spul al jaren en bevalt mij erg goed. Wat ik trouwens vaak doe is dat ik 1 of 2 gevriesdroogde maaltijden meeneem als backup voor als ik een dag of meer geen winkels tegenkom en ga wildkamperen.