Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ontbijt havermoutpap met poedermelk - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Ontbijt havermoutpap met poedermelk

Wat is er mis met boterhammen met kaas en een tas koffie?
aan wie vraag je dat?
bdr schreef:
zo 07 mar, 2021 22:32
Wat is er mis met boterhammen met kaas en een tas koffie?
Bij gelegenheid laat ik het tentje 's morgens even staan en ga naar een hotel in de buurt alwaar ik me het ontbijt heerlijk laat smaken.
Wat is er mis met boterhammen met kaas en een tas koffie?
Wat mij betreft helemaal niets, vooral tas (oplos) koffie vind ik erg fijn. Het voordeel aan havermout met poedemelk is dat je dan exact de hoeveelheid kunt doseren. Nu komt het weleens voor dat ik snel weer honger heb (vanwege sneetjes witbrood) of het wat zwaar op de maag ligt (vanwege mueslibrood met camembert oid.).
Leon schreef:
zo 07 mar, 2021 09:17
Ik vind Piet een aardige man, maar als hij complete wetenschap ervan beschuldigt miljoenen mensen ongezond te hebben gemaakt en hij het allemaal beter weet dan al die wetenschappers bij elkaar lijkt het mij toch passend om daar iets van te zeggen. Maar dat is zeker niet op de man, maar puur inhoudelijk.
Complete wetenschap? Inhoudelijk zijn wetenschappers het nooit met elkaar eens. Onze overconsumptie van dierlijke proteïnes leidt tot diverse welvaartsziektes. Waaronder de ziekte van Parkinson. Dat neemt hand over hand toe en op steeds jongere leeftijd.
Volg de wetenschap Melk je kan zonder: https://melkjekanzonder.nl/

Of een lezing over Parkinson pandemie van de Universiteit van Nederland: https://www.youtube.com/watch?v=3JKECIJDFXU
En zo zijn er tientallen berichten die daarvoor waarschuwen.

https://nutritionfacts.org/video/the-ef ... b6a0e517d4

Van mij mag je consumeren wat je zelf wilt. Dat houdt de AOW betaalbaar. :)
Ik hou het maar op oud Hollandse wijsheden.
Zoals in mijn vorige post: Het jaar rond eten en nu wil ik er wel aan toevoegen dat te veel ook niet verstandig is.

Een analogie met een wipwap.
De jinjang adepten zeggen dat je niet extreem moet eten, niet te zout, niet te zoet, niet te vet en noem maar op. Ze zeggen ook dat er evenwicht is. Bijvoorbeeld na een copieuze maaltijd neem je zoet toe. Je zoekt zonder het te beseffen een evenwicht.

De wipwap
Je kunt heel goed te vet, te zout, te veel suiker en zelfs te veel proteïnen nemen, maar dan wordt de wipwap te zwaar belast en breekt het op het draaipunt.
Zware belasting op het uiterste puntje.
Door minder extreem te eten, zeg maar je belast de wipwap minder, kan het draaipunt de belasting met gemak aan.

Daarom, eet wat je lekker vindt maar doe alles met mate.

Behalve natuurlijk lekker er op uit op de fiets.
Daar lust ik wel havermoutpap met poedermelk van. 8)
bdr schreef:
zo 07 mar, 2021 22:32
Wat is er mis met boterhammen met kaas en een tas koffie?
Misschien eerst even lezen wat erover gezegd is.
Stokbrood/croissantjes van de vorige dag als ontbijt zijn behelpen, droog en taai en niet erg voedzaam. Maar in Noord-Europa (daar ging het over in begin van de discussie geloof ik?) kan je goed brood kopen wat meerdere dagen lekker blijft. Dat vind ik persoonlijk fijner dan 'sochtends dingen gaan opwarmen/bakken. Ook ik hou er niet van 'sochtends nog kookgerij te moeten gebruiken of om veel eten van te voren mee te moeten nemen.
PietV schreef:
za 06 mar, 2021 09:17
Een goed ontbijt blijft belangrijk. Maar het tijdstip van het ontbijt ligt bij mij soms na 60 km fietsen of rond de middag. Velen onder ons hebben minsten 11 kg vet bij zich. Dat is circa 88.000 kCal. aan energie. Verdeeld over intramusculair-, visceraal- en onderhuid vet. Bovendien heb je circa 2.000 kCal. aan glycogeen in lever en spieren. Als je gezond bent en dus geen last hebt van insulineresistentie kun je een hele dag fietsen zonder eten. Drinken is dan voldoende. :)
Dat kan alleen als je in heel rustig tempo fietst. Op je vetvoorraad rijden kan alleen in de laagste hartslagzone's, daarboven is dat ontoereikend en heb je extra toegediende koolhydraten nodig. Kan elke sportarts/-diëtist je vertellen, en heeft niks met gezondheid te maken.

Bovendien zijn er ook zat onderzoeken die erop wijzen dat beginnen een goed ontbijt voor je met inspanning begint juist wel belangrijk is.
LHTJoost schreef:
zo 07 mar, 2021 17:12
Klaar mee...mag er een slotje op? Ik ben er wel uit wat betreft havermoutpap als ontbijt. Smakelijk eten.
Ik denk dat de moderator is gaan fietsen op een bord havermout...

Carl